تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ .

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

چطور بايد از تبليغات در گوگل Adwords براي كسب و كار خود استفاده كنيد

تبليغ در گوگل

مقاله پيش رو راهنمايي است براي كساني كه مي‌خواهند شركت، وب‌سايت يا كسب و كار خود را وارد تبليغات در گوگل كنند. تبليغات در گوگل يا   Google AdWords سرويسي است كه شما با پرداخت مبالغي مي‌توانيد وب‌سايت خود را به صدر نتايج جستجو برسانيد. تبليغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از كليك ppc است. يعني زماني از شما هزينه دريافت مي‌شود كه روي تبليغات شما كليك بشود. اما نحوه شروع اين تبليغات بسيار مهم است و براي اين كه هزينه شما هدر نرود، نياز است آموزش‌هاي خاصي را دريافت كنيد. نوين ماركتينگ با تجربه بسيار مهم خود به عنوان اولين شركت انجام دهنده تبليغات در گوگل ايران در اين مقاله به دنبال راهنمايي جامع شماست.

 

براي دريافت بهترين خدمات گوگل ادوردز

در اين مقاله شما اين عناويني را مطالعه مي‌كنيد:

  • چه كسي بايد مسئول تبليغات در گوگل باشد؟
  • استراتژي مهم‌ترين بخش تبليغات در گوگل
  • براي تبليغات در گوگل ابتدا بايد چه‌كار كنيد؟
  • چگونه مي‌توانم هزينه‌ها و پيشرفت تبليغات را مديريت كنم؟
  • جستجوهايي كه رتبه‌بندي ارگانيك كمي دارند را پيدا كنيم.
  • جمع بندي تبليغات در گوگل

تبليغات در گوگل adwords

محيط خشن  Google AdWords، چه براي بنيان‌گذاران شركت‌هاي بزرگي مانند KIA  و  TOYOTA، چه براي كساني كه در منزل كار انجام مي‌دهند، مي‌تواند مانند يك دام باشد. اصلا از كجا مي‌توان شروع كرد؟ آيا براي مديريت كمپين‌ها بايد كسي را استخدام كرد، و يا اين‌كه ابتداي كار را بايد به دست كارآموزان سپرد؟

هركاري هم كه انجام دهيد، باز هم احساس مي‌كنيد انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبليغات براي كسب و كارتان در اولين بار مي‌تواند بسيار استرس‌زا باشد.

اما شما يك جهش بزرگ پيش رو داريد و بايد خودتان را براي اين‌كار تشويق كنيد. با استفاده از راهنمايي‌ها اين مقاله مي‌توانيد پيشرفت خودتان را شروع كنيد. گوگل خود برخي از كارها را به نسبت ساده كرده است، اما همه كارها هم ساده نيست. نكته‌هاي ظريف و مهمي وجود دارد كه شما بايد در مورد آن اطلاع داشته باشيد و اگر يكي از نكات را ناديده بگيريد هزينه‌ها چند برابر خواهد شد.

چه كسي بايد مسئول تبليغات در گوگل باشد؟

اگر كسب و كار خود را تازه شروع كرده‌ايد، فهميدن اينكه چه كسي بايد كمپين تبليغ در گوگل شما را مديريت كند و اينكه اول بايد چه‌ كار كرد، چالش برانگيز است. وقتي براي اولين بار كار با Google AdWords را شروع كردم، در يك شركت كوچك استخدام شده بودم كه عملا بودجه لازم براي كار بازاريابي تمام وقت را نداشتند، كار اصلي من مربوط به بخش خدمات مشتريان بود و در كنارش بايد حواسم به تبليغات در گوگل نيز مي‌بود و كار تجزيه و تحليل آن را هم انجام مي‌دادم. من اين امكان را پيدا كردم كه در حين كار كردن ياد بگيرم و تجربيات بسيار ارزشمندي را كسب كنم.

تبليغات در گوگل adwords

احتمالا دوروبرتان كساني هستند كه به طور تمام وقت به اين كار مشغول‌اند. اصلا لزومي ندارد رشته تحصيليشان بازاريابي و يا MBA  باشد. رشته من جامعه‌شناسي است، و به نظر من، زمينه‌هاي مشابه مانند روانشناسي كه درك درستي از رفتار انسان ارائه مي‌كنند براي موفقيت در بازاريابي به وسيله تبليغات در گوگل كاملا مناسب‌اند.

چه كس ديگري مناسب اين‌كار است؟ مديريت هزينه‌هاي تبليغات در گوگل بايد تحليلي و خلاق باشند؛ تاكتيك‌ها را ياد بگيرد؛ در آن‌ها تبحر پيدا كند؛ با استراتژي عمل كند، و تصميمات كاري بگيرند. به دنبال كسي باشد كه واقعا به بازاريابي علاقه دارد و با انجام دو كار هم‌زمان يعني اضافه شدن مديريت تبليغات در گوگل به وظايف فعلي‌اش مشكلي نداشته باشد. اين شخص به احتمال زياد با مشتري‌ها در تماس خواهد بود و احتمالا بايد در بخش خدمات به مشتريان و يا فروش مشغول باشد و مهارت‌هاي نوشتن خلاق و رياضي قوي بايد داشته باشد.

احساس مي‌كنيد بايد كار را تخصصي تر كنيد؟ از افرادي بخواهيد يك ارزيابي مانند تست شخصيت را انجام دهند تا ببينيد تيمتان چطور فكر مي‌كنند.

براي تبليغات در گوگل ابتدا بايد چه‌كار كنيد؟

شركت‌هاي بزرگ و ديگر استارت آپ‌ها، ابتدا سراغ اتوماسيون و بازاريابي مي‌روند و همه اين چيزهاي شگفت‌انگيز را فراهم مي‌كنند. گردش كار مبتني بر قانوني كه حركت مشتري بالقوه به سمت فروش را رسيدگي مي‌كند، جالب‌ترين چيزي است كه در حال حاضر براي بازاريابان وجود دارد.

اما شما هم اساسا مي‌توانيد همين كار را از منظر تبليغات انجام دهيد. اين جا است كه بايد به بازاريابي مجدد فكر كنيد.

در گوگل، بازاريابي مجدد Remarketing فوق‌العاده است. شما فقط به ازاي هر كليك پرداخت مي‌كنيد، پس وقتي تبليغات بازاريابي مجدد را به افرادي نشان مي‌دهيد كه تصميم خودشان را گرفته‌اند و در حال حاضر يك مشتري بالقوه‌اند، به طور معمول ديگر دوباره كليك نمي‌كنند. در حالي كه شما به صورت رايگان همچنان نتيجه مي‌گيريد. اين روش فوق‌العاده مقرون به صرفه است. از تبليغات به عنوان يك يادآوري مكرر براي كساني استفاده مي‌كنيد كه در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و ديگر بايد وارد مراحل بعدي با آنها شويد.

اين روش خيلي جذاب‌تر و پربازديدتر از آن زماني است كه وب‌سايتي معروف در صفحات خود اشاره‌اي به سايت شما كند و گه‌گاهي براي شما مخاطب بفرستد.

اولين كاري كه در تبليغات در گوگل بايد انجام دهيد، راه اندازي بازاريابي مجدد است. پس از فعال كردن بازاريابي مجدد در Google Analytics، يك كوكي پيش فرضي خواهيد داشت كه مي‌تواند هر كسي كه براي بازديد از وب‌سايت شما اقدام كند آن‌ را ذخيره كند و آن را جذب كنيد. اگر ترافيك وب شما محدود است، مثلا زير 2500 در هر ماه، فعلا مي‌تواند به دادتان برسد. اما بايد به دنبال نقاط مختلفي در وب سايت خود باشيد كه سطح علاقه بازديد كننده را به شما نشان دهد.

ساده‌ترين راه براي جذب مخاطب در آغاز كار اين است كه اساس كار را بر پايه لينك مقصد بگذاريد؛ اگر مردم در صفحه “تشكر از شما” اقدامي انجام مي‌دهند، كار بسيار آسان مي‌شود. اين مخاطبان را در صفحاتي وارد كنيد كه شامل قيمت گذاري، تشكر و يا غيره‌اند.

استراتژي مهم‌ترين بخش تبليغات در گوگل

كاملا مطمئنم وقتي  تبليغات در گوگل را شروع كردم در مديريت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درك بهتري از تاكتيك‌هاي مربوط به تعدادي از كارهاي خاص، كپي آگهي آزمايش و پژوهش كلمات كليدي و… را پيدا كردم. توانستم بر روي چند اصل تمركز كنم و در آنها بهتر شوم.

گام بعدي اين بود كه استراتژيك عمل كنم. متوجه شدم كه براي بازگشت هزينه‌هاي تبليغات در گوگل بهتر بود به جاي جستجوي عبارات بي‌كيفيت از ابزارهاي گوگل استفاده شود و به اين ترتيب بودجه را به آن سمت معطوف كردم.

چگونه مي‌توانم هزينه‌ها و پيشرفت تبليغات را مديريت كنم؟

اگر در يك تجارت بسيار رقابتي هستيد، خيلي مضحك است كه به دنبال هزينه بالا به ازاي كليك باشيد. اگر هزينه هر كليك شما 5 دلار و درصد خريد به كليك شما نيز پايين باشد، با عرض شرمندگي بايد به اطلاع برسانم كه  اين ميزان هزينه به ازاي هر كليك اصلا فايده‌اي ندارد.

دائما از نرخ تبديل تبليغات خود و هزينه هر كليك آگاه باشيد. اين دو، معيارهايي هستند كه هر چيزي كه بايد بدانيد را به شما مي‌گويند. من قبلا به كار بردن اين روش براي پژوهش كلمات كليدي را توصيه كرده‌ام، اما حالا بيشتر در مورد آن و اينكه چطور مي‌توانيد از آن براي راه‌اندازي كار خود استفاده كنيد توضيح مي‌دهم.

[ در نوين ماركتينگ مقاله اي با عنوان 10 ترفند براي  به دست آوردن كليك بيشتر در گوگل ادوردز منتشر شده است مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد  ]

ابتدا مطمئن شويد كه گوگل آناليتيك و گوگل ادوردز را با هم لينك كرده‌ايد. اين به شما نشان مي‌دهد كه كجاها رتبه گرفته‌ايد و كلمات كليدي ارگانيكتان چه اثري داشته‌اند.

به دنبال كلماتي باشيد كه در حال حاضر در رتبه بندي ارگانيك رتبه بالايي نگرفته‌اند. آنها را به كمپين‌هاي تبليغات در گوگل خود اضافه كنيد. اگر بودجه‌تان محدود است، استفاده از ادوردز براي پر كردن شكاف‌هايي كه در آن ترافيك ارگانيك نداريد، هوشمندانه است.

اگر بايد همه چيز را از اول شروع كنيد، فهرستي از كلمات كليدي كه مي‌خواهيد برايشان رتبه ارگانيك بگيريد تهيه كنيد و آنها را به كمپين خود اضافه كنيد. از بودجه كم شروع كنيد و به آرامي پيش برويد تا زماني كه نتيجه بگيريد. قابليت انطباق كلمات كليدي شما بايد بسيار گسترده باشد، به طوري كه تقريبا در هر نوع جستجويي، در صفحه نتايج نشان داده شوند. شما مي‌توانيد اين فيلترها را در بخش Search Terms در پنل ادوردز ببينيد.

توجه كردن به عبارات و جملات طولاني كه مردم براي جستجو استفاده مي‌كنند به شما درك بهتري از كلمات كليدي كه بايد استفاده كنيد مي‌دهد. از طرف ديگر، وقتي به آرامي و دائمي كلمات كليدي را افزايش دهيد و براي دريافت كليك سريع تلاش بيش از حد نكنيد، مي‌توانيد ايده بگيريد كه براي ارتقا موقعيت تبليغات در گوگل خود، براي چه كلمات كليدي بايد هزينه كنيد.

تبليغات در گوگل adwords

جستجوهايي كه رتبه بندي ارگانيك كمي دارند را پيدا كنيم.

ميزان نمايش سايت در صفحه نتايج پايين است؟ از كلمات كليدي كه در فهرست خود داشتيد استفاده كنيد و يا كلمات كليدي را بنويسيد كه فكر مي‌كنيد كسب‌و‌كارتان را بهتر توصيف مي‌كنند.

كلمات كليدي را طوري اضافه كنيد كه انطباق بالايي داشته باشند. يعني هيچ چيز ديگري به آنها اضافه نكنيد مثلا كلمات كليدي را در علامت نقل قول ( ” “)  يا براكت([ ]) قرار ندهيد.

از يك پيشنهاد كم براي مزايده گوگل شروع كنيد، و كم كم آن را افزايش دهيد تا زماني كه در موقعيت آگهي 4 تا 6 قرار بگيريد و در صفحه نتايج نمايش داده شويد.

به بخش search terms كلمات كليدي خودتان در AdWords سر بزنيد و جستجوهاي خاصي كه كاربران‌تان انجام مي‌دهند را ببينيد.

نرخ تبديل متوسط شما براي تمام ترافيك جذب شده از طريق تبليغات در گوگل چقدر است؟ كليك به ازاي خريد هدف شما چيست؟ از اين دو استفاده كنيد تا تصميم بگيريد چه كلمات كليدي را بايد اول در تبليغات در گوگل خود بگنجانيد.

پيدا كردن فرد مناسب براي مديريت كمپين‌هايتان، راه‌اندازي بازاريابي مجدد و بررسي عميق كلمات كليدي و ميزان هزينه آنها، وقت‌گير است، اما موقعيت شما را براي شروع ارتقا مي‌دهد.

جمع بندي تبليغات در گوگل

اگر تجربه اولتان موفقيت آميز بود، تأمل نكنيد و بر هزينه‌هاي كليك و به طور كلي  تبليغ در گوگل بيشتر تأكيد كنيد، مي‌توانيد به سرعت با استفاده از ترافيك پولي، به پيشرفتتان سرعت ببخشيد. به تجربه فهيمده‌ام، كه برنامه‌ريزي مديريت رسانه‌هاي پولي مانند تبليغات در گوگل، چيزي شبيه به يك منحني بل خواهد شد.

تبليغات در گوگل adwords

نمودار بل

ابتدا هزينه كمي براي تبليغ صرف كنيد و كار را به كارمندان خودتان بسپاريد و يا از يك فريلنسر استفاده كنيد. همان‌طور كه داريد به پيشرفت خود سرعت مي‌بخشيد، لازم خواهد شد كارمندي كه كار را انجام مي‌داد حالا 50 درصد يا بيشتر  وقت خود را صرف تبليغات در گوگل كند، سپس شايد لازم باشد كه اين كار، به كار تمام وقت وي تبديل شود و يا مجبور به كمك گرفتن از يك آژانس تبليغاتي شويد.

[ در نوين ماركتينگ مقاله اي با عنوان جستجوي واكنشگرا فرمت جديد گوگل و يك خبر مهم براي سايت‌هاي ايراني  به روز ترين تغييرات گوگل ادوردرز را براي شما توضيح مي دهد  لطفا اين مقاله را مطالعه كنيد  ]

در برخي موارد، خيلي كارآمد نيست كه يك آژانس مديريت كمپين‌هاي شما را برعهده بگيرد، و بايد به اين فكر كنيد كه مديريت كمپين‌هايتان را به داخل شركت خودتان برگردانيد. البته‌ آژانس‌هاي همكار گوگل مي‌توانند در مديريت كمپين‌هاي شما را فوق‌العاده موفق عمل كنند، به خصوص اگر شخصي از داخل شركت شما بتواند با آنها صحبت كند و بفهمد چه چيزي در جريان است.

استراتژي‌ها هرگز نبايد به طور كامل خارج از شركت انجام شوند. شما حتما بايد هميشه كسي را داخل شركت داشته باشيد كه به طور هم‌زمان همراه با آن آژانس تبليغات در گوگل شما استراتژي را دنبال كند.

همين الان اين‌كار را انجام دهيد. بازاريابي مجدد گوگل را راه اندازي كنيد و پيش مردمي كه به سايت شما مي‌آيند برگرديد و به آن‌ها يادآوري كنيد كه حضور شما هميشگي است.

از تبليغات در گوگل به عنوان راهي براي سرعت بخشيدن به پيشرفت فعلي‌تان استفاده كنيد، نه نجات كسب و كار و يا توليد محصول بهتر. اكنون در راهي قرار داريد كه مي‌تواند مسير كسب و كار شما را تغيير دهيد. پس به پيش برويد.

اميدوارم با ترجمه اين مقاله مفيد به رشد تجارت شما در فضاي مجازي كمك شاياني كرده باشم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۴:۴۱ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :