تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ .

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

همه چيز درباره گوگل سرچ كنسول

گوگل سرچ گنسول

گوگل سرچ كنسول با نام لاتين Google Search Console كه تا چندي بيش به نام گوگل وبمستر تولز(Google Webmaster Tools) شناخته مي‌شد؛ ابزار اصلي مديران وب‌سايت‌ها، براي بررسي وضعيت سايت از ديدگاه‌هاي مختلف در موتور جستجوي گوگل است. بي‌شك هر مدير سايت و هر شخصي كه مسئوليت سئوي سايت را بر عهده دارد؛ بايد به كار با اين ابزار گوگل تسلط كامل داشته باشد.

در اين مقاله وب‌سايت نوين ماركتينگ مي‌خواهم به زبان ساده شما را با بخش‌هاي گوناگون گوگل سرچ كنسول و كاربرد آن آشنا كنم.

نكته مهم: گوگل سرچ كنسول به مرور در حال انتقال سرويس خود روي رابط كاربري جديدي است. در نتيجه همه بخش‌ها در رابط كاربري جديد وجود ندارد. در اين مقاله اولويت من، معرفي اين سرويس بر مبناي رابط كاربري جديد است؛ و تنها بخش‌هايي كه هنوز به نسخه جديد منتقل نشده‌اند را طبق نسخه قبلي معرفي مي‌كنم.

در اين مقاله مي‌خوانيم:

  1. گوگل كنسول چيست؟
  2. ثبت سايت در گوگل كنسول
  3. آشنايي با بخش Performance
  4. آشنايي با بخش URL inspection
  5. آشنايي با بخش Index
  • Coverage
  • Sitemap
  1. آشنايي با بخش Enhancements
  • Mobile Usability
  • AMP
  1. آشنايي با بخش Manual Actions
  2. آشنايي با بخش Links
  3. آشنايي با بخش Settings

بررسي ابزارهاي منتقل نشده از نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول

  1. آشنايي با بخش Masغير مجاز مي باشدes
  2. آشنايي با بخش Search Appearance
  • Structured Data
  • Rich Cards
  • Data Highlighter
  • HTML Improvements
  1. آشنايي با بخش Search Traffic
  • International Targeting
  1. آشنايي با بخش Google Index
  • Blocked Resources
  • Remove URLs
  1. آشنايي با بخش Crawl
  • Crawl Errors
  • Crawl Stats
  • Fetch as Google
  • txt Tester
  • Sitemaps
  • URL Parameters
  1. آشنايي با بخش Security Issues يا مشكلات امنيتي
  2. آشنايي با بخش Web Tools يا ابزارهاي وب

1. گوگل كنسول چيست؟

گوگل كنسول ابزاري رايگان براي بررسي وضعيت سايت از نظر موتور جستجوي گوگل است. به كمك اين ابزار مي‌توان مشكلات احتمالي سايت را كه گوگل تشخيص داده است فهميد؛ دسترسي ربات‌هاي گوگل را به سايت سنجيد؛ از ميزان ترافيك دريافتي و تاريخچه رتبه كلمات كليدي آگاه شد؛ لينك‌هاي دريافتي از سايت‌هاي ديگر را سنجيد؛ و با توجه به اين موارد، زمينه را براي بهبود رتبه سايت در موتورهاي جستجو فراهم كرد.

2. ثبت سايت در گوگل كنسول

براي دسترسي به امكانات گوگل كنسول در ابتدا بايد سايت خود را در آن ثبت كرده و مالكيت خود را بر سايت مشخص كنيد. چراكه گوگل اطلاعات سايت را در اختيار هيچ‌كس جز مالك سايت و افرادي كه از طريق او داراي دسترسي شده‌اند، قرار نمي‌دهد.

براي انجام اين كار مراحل زير را طي كنيد:

  • وارد حساب گوگل خود شويد (طبيعتا براي استفاده از سرويس‌هاي گوگل شما بايد يك حساب در گوگل داشته باشيد.).
  • سپس به آدرس اين سرويس در گوگل برويد: https://www.google.com/webmasters
  • حال روي دكمه Add Property (گوشه بالا سمت چپ) كليك كنيد؛ تا باكس زير باز شود.
  • با اضافه كردن آدرس سايت مطابق مثال، روي دكمه CONTINUE كليد كنيد.گوگل سرچ گنسول
  • در اين مرحله مطابق تصوير زير بايد مالكيت و دسترسي خود را به سايت اثبات كنيد. براي انجام اين كار گوگل چند راه متنوع پيشنهاد مي‌دهد؛ اما بهترين و ساده‌ترين روش كپي فايل متني ارائه شده از گوگل در پوشه اصلي وب‌سايت است. اين كار را بايد از طريق دسترسي به هاست سايت خود انجام دهيد. پس از انجام اين كار با كليك روي دكمه VERIFY كليك كنيد.

گوگل سرچ گنسول

بجز بارگذاري فايل HTML روش‌هاي زير نيز براي تاييد مالكيت مورد پذيرش گوگل است:

  • افزودن تگ HTML به head سايت
  • تاييد اعتبار با كد گوگل آناليتيكس
  • استفاده از حساب Google Tag Manager

گوگل سرچ گنسول

در نهايت بهتر است هر دو نسخه آدرس دهي با www و بدون آن را به صورت جداگانه در گوگل سرچ كنسول ثبت كنيد. البته براي تاييد مورد دوم نياز به آپلود مجدد فايل نيست؛ و تنها با كليك روي دكمه VERIFY آدرس تاييد مي‌شود.

3. آشنايي با بخش Performance

اين بخش قدرتمندترين بخش گوگل سرچ كنسول جديد است. اين بخش دقيقا همان اهداف بخش Search Analytics در گوگل سرچ كنسول قديمي را دنبال مي‌كند. با اين تفاوت كه در نسخه جديد امكانات بيشتري براي دريافت خروجي‌هاي متنوع‌تر وجود دارد.

در بخش Performance مي‌توانيد تعداد كليك‌هاي دريافتي، تعداد ايمپرسشن‌ها، ميانگين نرخ كليك (CTR) و ميانگين رتبه سايت در موتور جستجوي گوگل را به صورت روزانه ببينيد. همچنين تمام اين اطلاعات براي هر كلمه كليدي و هر صفحه وب‌سايت نيز موجود است.

گوگل سرچ گنسول

وجود فيلترهاي مختلف از جمله فيلتر كردن اطلاعات بر اساس كشورهاي گوناگون و ديوايس‌هاي موبايل، دسكتاپ و تبلت؛ و قابليت بررسي بازه‌هاي زماني بيشتر (تا 16 ماه گذشته) نسبت به نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول و مقايسه بازه‌هاي زماني مختلف با يكديگر، از ساير امكاناتي است كه در اين بخش مشاهده مي‌كنيد.

اين بخش به شما كمك مي‌كند آماري دقيق از ورودي‌هاي سايت خود داشته باشيد؛ و بتوانيد به طور مرتب بر افت و خيز صفحات و كلمات كليدي خود نظارت كنيد. كاربردهاي مختلف بخش Performance بنا بر موقعيت‌هاي گوناگون مشخص مي‌شود؛ و شما با كسب تجربه و استفاده از اين ابزار، مي‌توانيد استفاده بهتري از آن داشته باشيد.

4. آشنايي با بخش URL inspection

با كليك روي دكمه URL inspection مي‌توانيد آدرس يكي از صفحات سايت خود را وارد كنيد. اين بخش اطلاعاتي دقيق در مورد وضعيت صفحه مد نظر ارائه مي‌دهد. اطلاعاتي شامل اينكه صفحه در گوگل ايندكس شده است يا خير؛ صفحه در نقشه سايت وجود دارد يا خير؛ صفحه در موبايل به خوبي نمايش داده مي شود يا خير، دسترسي ربات‌هاي خزنده گوگل به صفحه كامل است يا خير، و ساير مشكلات احتمالي صفحه را در اين بخش مي‌توانيد پيدا كرده و اصلاح كنيد.

گوگل سرچ گنسول

5. آشنايي با بخش Index

اين بخش يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي گوگل سرچ كنسول است. بخصوص براي سايت‌هايي كه دچار مشكلات ساختاري هستند؛ اين بخش راهنماي خوبي براي حل مشكلات است. در ادامه با دو قسمت اساسي اين بخش آشنا مي‌شويم.

بخش Coverage

اين بخش نشان مي‌دهد كه گوگل چگونه سايت شما را ايندكس مي‌كند. چه صفحاتي را ايندكس و چه صفحاتي را ايندكس نكرده است. علت ايندكس نكردن صفحات چيست؛ و سايت شما با چه خطاهايي در اين زمينه روبرو است.

گوگل سرچ گنسول

به عبارت ديگر در اين بخش مي‌توانيد تا حداكثر 1000 آدرس آخر صفحات سايت خود را در 4 بخش مختلف مشاهده كنيد.

  • صفحات داراي خطا (Error)
  • صفحات تاييد شده اما داراي هشدار (Valid with warning)
  • صفحات تاييد شده (Valid)
  • صفحات ايندكس نشده (Excluded)

اين بخش كمك مي‌كند تا از ايندكس شدن صفحات اضافي و تكراري و… جلوگيري كنيد. همچنين كمك مي‌كند تا صفحات مهم خود را بررسي كرده كه به درستي ايندكس شده باشند.

بخش Sitemap يا نقشه سايت

نقشه سايت يك فايل متني با فرمت xml بوده؛ كه شامل آدرس تمامي صفحات مهم سايت است. اين نقشه به ربات‌هاي خزنده گوگل كمك مي‌كند؛ تا بهتر و با سرعت بيشتري صفحات مدنظر شما براي ايندكس شدن را پيدا كرده و ثبت كنند.

گوگل سرچ گنسول

اين بخش نكته پيچيده‌اي ندارد. هرچند در نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول امكان بررسي خطاهاي نقشه سايت نيز وجود دارد؛ كه هنوز به نسخه جديد اضافه نشده است.

6. آشنايي با بخش Enhancements

اين بخش به ارائه گزارش‌هايي جهت بهبود و ارتقاي وضعيت سايت براي نمايش در موبايل مي‌پردازد؛ و داراي دو قسمت بررسي وضعيت نمايش ريسپانسيو سايت و نمايش نسخه ويژه موبايل در گوشي‌هاي هوشمند است.

بخش Mobile Usability

در اين بخش مي‌توانيد مشكلات و خطاهاي احتمالي نمايش سايت به صورت ريسپانسيو در گوشي‌هاي هوشمند را بررسي كنيد.

گوگل سرچ گنسولتعداد صفحات داراي خطا و صفحات بدون مشكل به صورت نمودار ثبت شده است. همچنين در زير نمودار اصلي، علت خطاها بر اساس موارد مختلف ليست شده است.

گوگل سرچ گنسول

بخش AMP

AMP يكي از تكنولوژي‌هاي جديد است؛ كه گوگل پيشنهاد مي‌كند وب‌سايت‌ها، بخصوص وب‌سايت‌هاي محتوا محور، از جمله مجلات آنلاين، از آن براي بهبود سرعت صفحات سايت خود استفاده كنند. با استفاده از اين تكنولوژي شما مي‌توانيد براي هر صفحه سايت خود، نسخه فشرده و سبك شده‌اي براي نمايش در نتايج جستجوي موبايلي بسازيد.

در اين بخش از گوگل سرچ كنسول شما مي‌توانيد خطاهاي احتمالي در اين صفحات را يافته و اصلاح كنيد.

7. آشنايي با بخش Manual Actions

اگر وب‌سايت شما به دليل عدم رعايت اصول و قواعد سئو و استفاده از روش‌هاي كلاه سياه در سئو، از طرف گوگل و به صورت دستي اسپم شود؛ در اين بخش اطلاعيه‌اي مبني بر پنالتي شدن سايت دريافت مي‌كنيد. اين بخش بجز اين مورد كاربرد ديگري ندارد؛ و البته اميدوارم هيچ وقت در اين بخش پيامي دريافت نكنيد.

براي آشنايي بيشتر با سئوي كلاه سياه black hat SEO در سال ۲۰۱۸ به مقاله اي كه نوين ماركتينگ براي شما آماده كرده است، مراجعه نماييد.

8. آشنايي با بخش Links

يكي از اصول اساسي سئوي داخلي لينك‌سازي‌هاي خوب بين صفحات داخلي است. همچنين اصلي‌ترين اصل سئوي خارجي دريافت بكلينك‌هاي با كيفيت از سايت‌هاي ديگر است. پس بسيار مهم است كه اطلاعات دقيقي از لينك‌هاي خارجي و داخلي سايت خود و جزئيات هركدام بدانيد.

در اين بخش از گوگل سرچ كنسول مي‌توانيد با جزئيات مناسب لينك‌هاي داخلي و خارجي سايت خود را ببينيد.

گوگل سرچ گنسول9. آشنايي با بخش Settings

در اين بخش مي‌توانيد براي افراد ديگري كه حساب گوگل دارند؛ يك دسترسي با سطح كامل يا محدود تعريف كنيد.

گوگل سرچ گنسول

بررسي ابزارهاي منتقل نشده از نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول

براي رفتن به نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول كافي است از انتهاي منوي عمودي سمت چپ صفحه (در نسخه جديد) روي دكمه Go to the old version كليك كنيد.

1. آشنايي با بخش  Masغير مجاز مي باشدes

گوگل سرچ كنسول مشكلات جدي‌تر، تغييرات و آپديت‌هاي مختلف و به طور كلي موارد مهم را از طريق پيام به كاربران خود اعلام مي‌كند. اين پيام هم در قسمت Masغير مجاز مي باشدes گوگل سرچ كنسول قابل مشاهده است؛ و هم از طريق ايميل براي كاربران ارسال مي‌شود.

2. آشنايي با بخش Search Appearance

اين بخش از گوگل سرچ كنسول داراي ابزارهايي است كه شكل نمايش اطلاعات صفحات سايت شما را در گوگل نشان مي‌دهد؛ و اگر در اين زمينه مشكل يا خطايي وجود داشته باشد؛ جزئيات آن را به شما اعلام مي كند.

بخش Structured Data

حتما در نتايج گوگل با مواردي كه به نوعي ويژه هستند روبرو شده ايد. مثلا نتايجي كه در كنارشان ستاره دارند؛ و يا يك رويداد را معرفي مي‌كنند؛ و يا ساختارشان براي نمايش ويدئو بهينه شده است. اين صفحات از داده‌هاي ساختار يافته يا همان Structured Data استفاده مي‌كنند.

اين بخش از گوگل سرچ كنسول اجازه مي‌دهد انواع داده‌هاي ساختار يافته سايت خود را بررسي كنيد؛ و در صورتي كه خطايي در شكل كدنويسي آنها وجود داشته باشد؛ آن را به شما اطلاع مي‌دهد.

گوگل سرچ گنسولبخش Rich Cards

به طور خلاصه ريچ كارد نيز نوعي داده ساختار يافته است. با اين تفاوت كه نسبت به Structured Data ساختارهاي دقيق‌تري را تعريف مي‌كند. اين شكل از نمايش اطلاعات در نتايج جستجو را احتمالا در ابتداي نتايج جستجو و با جزئيات بيشتر از Structured Data ديده‌ايد.

به هر روي اگر از اين شكل داده در كدنويسي و ساخت صفحات خود استفاده كرده باشيد؛ در اين بخش مي‌توانيد خطاهاي احتمالي مرتبط با آن را در اين بخش از گوگل سرچ كنسول ببينيد.

بخش Data Highlighter

اين بخش در واقع يكي از بهترين ابزارهاي گوگل سرچ كنسول است. اين ابزار پس از ساخته شدن ريچ اسنيپت‌ها ارائه شد. با كمك ابزار Data Highlighter مي‌توانيد الگوي داده‌ها و اطلاعات ارائه شده در صفحات سايت خود را به گوگل توضيح دهيد. اين كار كمك مي‌كند كه اطلاعات سايت را با شيوه‌اي جذاب‌تر و ويژه‌تر و در قالب ريچ اسنيپت‌هاي مختلف يا Google Knowledge Graph در نتايج جستجو مشاهده كنيد.

گوگل سرچ گنسولهمان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد؛ در اين بخش مي‌توانيد ساختارهاي متنوعي را براي صفحات خود تعريف كنيد.

در تصوير زير ديتاهايلايت‌هاي مشخص شده براي يك سايت را مشاهده مي‌كنيد.

گوگل سرچ گنسول

بخش HTML Improvements

توليد محتوا با اهميت‌ترين موضوع در يك سايت است. اما محتواي تكراري يكي از مشكلاتي است كه مي‌تواند به اعتبار سايت نزد موتورهاي جستجو لطمه بزند. بنابراين متخصصين سئو حساسيت ويژه‌اي روي آن دارند. در اين قسمت مي‌توانيد اطلاعات خوبي از موارد تكراري در صفحات مختلف سايت خود بدست آوريد.

تعداد صفحات با توضيحات متاي تكراري، بيش از حد بلند و بيش از حد كوتاه، اولين اطلاعاتي است كه اين بخش در اختيار شما مي‌گذارد.

همچنين درباره عنوان صفحات سايت، در اين بخش مي‌تواند تعداد صفحات بدون عنوان، صفحات با عنوان تكراري و صفحات با عنوان بيش از حد كوتاه يا بلند را در اين صفحه بررسي كرده و در صورت لزوم به اصلاح آنها در سايت خود بپردازيد.

گوگل سرچ گنسول

3. آشنايي با بخش Search Traffic

اين بخش از گوگل سرچ كنسول دقيقا همان اطلاعاتي را ارائه مي‌دهد كه در بخش Performance سرچ كنسول جديد توضيح داده شد. پس فقط يك مورد كه از اين بخش به نسخه جديد گوگل سرچ كنسول منتقل نشده است را معرفي مي‌كنيم.

بخش International Targeting

در اين بخش مي‌توانيد كشور هدف را از يك ليست بازشو مشخص كنيد. همچنين اين بخش نشان مي‌دهد كه زبان بكار رفته در محتواي سايت مشخص شده است يا خير. تعيين اين موارد به دريافت بازديد هدفمندتر از زبان و منطقه مدنظر كمك مي‌كند.

گوگل سرچ گنسول

4. آشنايي با بخش  Google Index

در اين بخش مي‌توانيد از وضعيت صفحات ايندكس شده سايت خود مطلع شويد؛ و تنظيماتي را براي بهبود آن انجام دهيد. اين بخش شامل سه زيرمجموعه است كه 2 مورد آن هنوز به گوگل سرچ كنسول جديد منتقل نشده و در ادامه آنها را معرفي مي‌كنيم.

بخش Blocked Resources

در اين بخش قسمت‌هايي از صفحات سايت شما كه ربات گوگل به دلايل مختلف به آن دسترسي ندارد، ليست شده است. وجود اين خطا باعث مي‌شود كه گوگل صفحات سايت شما را به صورت كامل كراول و ايندكس نكند. البته گاهي دسترسي گوگل به بعضي از منابع صفحه با دلايل درستي بسته شده است. به هر حال در اين بخش مي‌توانيد اين موارد را مشاهده كرده و در صورت نياز از طريق سايت آنها را اصلاح كنيد.

گوگل سرچ گنسولبخش Remove URLs

به هر دليلي ممكن است لازم باشد صفحه‌اي از سايت خود را از نتايج گوگل پاك كنيد. در اين شرايط اين بخش به كمك شما خواهد آمد.

گوگل سرچ گنسول

5. آشنايي با بخش  Crawl

هيچ كدام از ابزارهاي اين بخش هنوز به گوگل سرچ كنسول جديد منتقل نشده است. ابزارهاي اين بخش عموما به مسائل مرتبط با كراول كردن صفحات سايت شما و مسائل آن مي‌پردازند.

بخش Crawl Errors

اين بخش يكي از پر اهميت‌ترين اطلاعات را درباره دسترسي ربات‌هاي گوگل به سايت شما، در اختيارتان مي‌گذارد. براي ثبت تغييرات صفحات سايت و ايندكس شدن آنها در نتايج جستجوي گوگل، طبيعتا بايد ربات گوگل دسترسي درستي به سايت شما داشته باشد. در اين بخش مي‌توانيد مشكلات و خطاهاي احتمالي را پيدا كرده و در صورت نياز رفع كنيد.

در اين بخش Site Errors نشان‌دهنده دسترسي ربات گوگل به سايت شماست. اين دسترسي بر مبناي DNS، اتصال سرور و دسترسي به فايل robot.txt، سنجيده مي‌شود.

گوگل سرچ گنسولURL Errors نيز خطاهاي عدم دسترسي به صفحات سايت را بر مبناي كد خطا و آدرس صفحه مشكل‌دار نشان مي‌دهد.

گوگل سرچ گنسول

بخش Crawl Stats

اين بخش آمارهايي درباره ميزان كراول شدن صفحات وب‌سايت شما ارائه مي‌دهد.

در اولين بخش تعداد صفحات كراول شده در هر روز را مشاهده مي‌كنيد. در اين بخش همچنين بيشترين، كمترين و ميانگين تعداد صفحات كراول شده را نيز مشاهده خواهيد كرد.

گوگل سرچ گنسولدر بخش دوم ميزان حجم صفحات كراول شده در هر روز را مشاهده مي‌كنيد. در اين بخش نيز بيشترين، كمترين و ميانگين حجم صفحات كراول شده مشخص شده است. اين بخش مي‌تواند درباره ميزان حجم صفحات سايت و مناسب بودن آن به شما كمك كند.

گوگل سرچ گنسولدر آخرين بخش اين ابزار نيز ميانگين مدت زمان دانلود كامل يك صفحه از سايت در هر روز ارائه شده است. در اين بخش نيز بيشترين، كمترين و ميانگين كلي را مي‌توانيد مشاهده كنيد. اين بخش نيز معياري كلي براي سنجش سرعت سايت است.

گوگل سرچ گنسولبخش Fetch as Google

در اين بخش مي‌توانيد از گوگل درخواست كنيد يك صفحه خاص از سايت شما را (صفحه جديد يا آپديت شده) دوباره بررسي و ايندكس كند. البته گوگل به صورت خودكار اين كار را به مرور انجام مي‌دهد؛ اما اين ابزار كمك مي‌كند تا اين كار براي موارد خاص سريع‌تر انجام شود.

همچنين به كمك اين ابزار مي‌توانيد ببينيد كه گوگل چه بخش‌هايي از صفحه شما را تشخيص داده و به چه بخش‌هايي دسترسي ندارد. به عبارت ديگر متوجه مي‌شويد كه گوگل صفحات سايت شما را چگونه مي‌بيند.

گوگل سرچ گنسولبخش Robots.txt Tester

فايل روبوت مهم‌ترين تنظيم براي تعريف دسترسي‌هاي مختلف ربات‌هاي گوگل و ساير موتورهاي جستجو، به صفحات سايت شماست. در اين بخش مي‌توانيد جزئيات فايل روبوت خود را ببينيد. همچنين در اين بخش خطاها و اشكالات فايل روبوت شناسايي شده است.

گوگل سرچ گنسولدر نهايت با اين ابزار مي‌توانيد تست كنيد كه يك صفحه خاص از سايت شما توسط فايل روبوت مسدود شده است يا خير.

بخش Sitemaps

البته اين بخش به گوگل سرچ كنسول جديد منتقل شده است؛ اما هنوز امكانات آن كامل نيست. در نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول شما مي‌توانيد خطاهاي نقشه سايت خود را نيز، به همراه علت خطا مشاهده كرده و آن را برطرف كنيد.

بخش URL Parameters

بهتر است به اين بخش دست نزنيد؛ اما اگر اين كار لازم است، حتما با مطالعه كامل روش استفاده و با دقت بسيار سراغ آن برويد.

به طور خلاصه در اين بخش تنظيم مي‌كنيد كه URLهاي داراي پارامتر در سايت شما، چه ويژگي متفاوتي با نسخه بدون پارامتر همان URL دارند؛ و آيا بايد در نتايج موتور جستجوي گوگل ايندكس شوند يا خير.

گوگل سرچ گنسول

6. آشنايي با بخش Security Issues يا مشكلات امنيتي

اين بخش تنها نقش اطلاع رساني در زمينه مشكلات امنيتي در سايت را بر عهده دارد. در واقع اگر سايت شما به كدهاي مشكل‌دار و بدافزار آلوده شود؛ در اين بخش پيغامي مبني بر وجود مشكل امنيتي خواهيد ديد.

مشكلات امنيتي مي‌تواند سايت شما را در نتايج جستجو دچار افت رتبه كند. در نتيجه اميدوارم هميشه در اين صفحه با پيغامي كه در تصوير زير مي‌بينيد، روبرو شويد.

گوگل سرچ گنسولدر نظر داشته باشيد كه اين ابزار جايگزين نرم‌افزارهاي امنيتي نيست؛ و معمولا اطلاع‌رساني آن با تاخير محسوسي همراه است.

7. آشنايي با بخش Web Tools يا ابزارهاي وب

در اين بخش ابزارها و منابع مختلف خارج از مجموعه گوگل سرچ كنسول (اما متعلق به گوگل) كه براي مديريت سايت به كمك شما مي‌آيند را مشاهده مي‌كنيد. با توجه به گستردگي موضوع و اينكه هر كدام از اين ابزارها (مثل آمارگير گوگل) مي‌توانند يك موضوع مقاله باشند؛ و همچنين به اين دليل كه خارج از مجموعه ابزارهاي گوگل سرچ كنسول قرار دارند؛ از بررسي آنها در اين مقاله صرف نظر مي‌كنيم.

در نهايت ذكر اين نكته ضروري است كه با توجه به پيچيدگي‌ها و جزئيات بالاي هر بخش از گوگل كنسول، در اين مقاله تنها به طور خلاصه كاربرد و ويژگي‌هاي هر بخش بررسي شد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۹:۴۷ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :