تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ .

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

بازاريابي مجدد يا ريماركتينگ گوگل چگونه كار مي‌كند؟

 

بازاريابي مجدد

بازاريابي مجدد چيست؟

بازاريابي مجدد گوگل ادوردز نوعي سامانه‌ي بازاريابي آنلاين است كه به كاربر امكان نمايش تبليغاتي هدفمند به بازديدكنندگاني كه پيش از اين از سايت بازديد كرده‌اند، را مي‌دهد. بازديدكنندگان پيشين اين تبليغات را در حين مرور صفحات، مشاهده‌ي ويدئو در يوتيوب يا مطالعه‌ي سايت‌هاي خبري مي‌بينند. به اين ترتيب نام تجاري شما همواره در ديد آن‌ها قرار دارد و آن‌ها را براي بازگشت به سايت شما و كسب اطلاعات بيشتر ترغيب مي‌كند.

 

مطلب مرتبط با اين مطلب را بخوانيد

بازاريابي مجدد به عنوان روشي براي هدف گذاري مجدد، مي‌تواند به شكل قابل توجهي نرخ تبديل و نيز نرخ فروش شما را افزايش دهد. چراكه احتمال تبديل شدن بازديدكنندگان پيشين سايت شما كه همين حالا هم با نام تجاريتان آشنا هستند، به مشتري و يا انجام فعاليت‌هايي كه در سايت شما مورد نياز است بيشتر است.

بازاريابي مجدد

بازاريابي مجدد گوگل چگونه كار ميكند؟

اگر همينك از تبليغات در گوگل استفاده مي‌كنيد، تمام كاري كه بايد انجام دهيد افزودن كدهاي بازاريابي مجدد گوگل (كه با نام‌هاي تگ يا پيكسل هم ناميده مي‌شوند) به وبسايت خودتان است. به اين ترتيب، بازديدكنندگان سايت شما با استفاده از كوكي‌هاي مرورگر به بخش مخاطبان بازاريابي مجدد شما افزوده مي‌شوند. شما مي‌توانيد كدها را در صفحات مختلف بر اساس دسته بندي تعريف شده، سفارشي سازي كنيد.

براي مثال، فرض مي‌كنيم كه شما يك كسب و كار آنلاين داريد كه در آن تجهيزات مورد نياز آشپزخانه را مي‌فروشيد. شما بايد فهرست بازاريابي مجددي با نام «تُستر» بر اساس كساني كه از صفحه‌ي فروش تسترهاي شما بازديد كرده‌اند، بسازيد. به اين ترتيب، شما مي‌توانيد به اين دسته از كاربران تبليغات بسيار هدفمندي را نمايش دهيد كه براي فروش تستر برنامه ريزي شده است. شما مي‌دانيد كه آن‌ها براي خريد تستر به اينترنت آمده‌اند، حالا شما مي‌توانيد آن‌ها را بازگردانيد و شايد با يك پيشنهاد خاص مثل «ارسال رايگان» به خريد مجاب كنيد.

با استفاده از بازاريابي مجدد، مي‌توانيد تبليغات گوگل را به بازديدكنندگان قبلي سايت خود كه در حال مرور سايت‌هاي متعدد همكار گوگل كه در شبكه‌ي نمايش گوگل حضور دارند، نمايش دهيد.

گوگل به شما توصيه مي‌كند كه در هنگام آغاز اولين كارزار بازاريابي مجدد، هدف خود را همه‌ي كساني كه از صفحه‌ي نخست سايت شما بازديد كرده‌اند قرار دهيد. فقط به خاطر داشته باشيد كه اين كار هزينه‌ي بازاريابي مجدد شما را افزايش مي‌دهد زيرا تبليغات شما براي مخاطبان بيشتري هدف گذاري مجدد مي‌شود، همچنين شما نمي‌توانيد تبليغاتي كه واقعا هدفمند هستند را بسازيد. با هدف گذاري محدودتر، مي‌توانيد ميزان ارتباط تبليغات را افزايش داده و هزينه‌ي نرخ كليك را كاهش دهيد.

در نهايت، شما مي‌توانيد فهرست‌هاي بازاريابي مجدد مختلفي براي كارزارهاي بازاريابي مجدد گوگل بسازيد كه كه براي كاري خاص هدف گذاري شده‌اند. براي مثال، مي‌توانيد انتخاب كنيد كه براي كساني كه پيش از اين از سايت شما خريد كرده‌اند تبليغاتي متفاوت با كساني كه خريد نكرده‌اند نمايش داده شود (مثل پيشنهاد 30 درصد تخفيف براي خريد مجدد).

بازاريابي مجدد

چرا بازاريابي مجدد؟ برتري هدف گذاري مجدد گوگل

هدف گذاري مجدد گوگل راهكار بازاريابي قدرتمندي است كه به شما امكان ارتباط مستمر با مخاطبان هدف، حتي پس از خروج سايت شما را مي‌دهد.

با ارائه‌ي بنرهاي تبليغاتي بازاريابي مجدد به بازديدكنندگان، حتي كساني كه ساير بخش‌هاي وب را مي‌بينند، نام تجاري شما مشهورتر شده، مخاطبان هدف بيشتري با آن آشنا مي‌شوند، اعتماد آن‌ها افزايش مي‌يابد و احتمال خريد آن‌ها از شما بالاتر مي‌رود.

تبليغات بازاريابي مجدد نرخ كليك و نرخ تبديل بيشتري نسبت به تبليغات معمولي دارند:

همان‌طور كه مي‌بينيد، بازديدكنندگان پيشين سايت 2 تا 3 برابر بيشتر از بازديدكنندگان جديد روي تبليغات كليك مي‌كنند.

بازاريابي مجدد

به علاوه، اثرگذاري تبليغات بازاريابي مجدد گوگل با نمايش بيشتر افزايش مي‌يابد و فرسودگي تبليغ نسبت به ساير روش‌هاي نمايش تبليغات بسيار كمتر است:

حتي با ادغام كارزارهاي بازاريابي مجدد با روش‌هاي هدف‌گذاري ديگر مثل هدف گذاري بر اساس ويژگي‌هاي جمعيتي، نرخ تبديل بسيار بهتري به دست مي‌آيد.

به هر حال فراموش نكنيد كه كاربران با استفاده از نرم افزار انتخاب تبليغ (AdChoices) امكان انتخاب و تنظيم نمايش تبليغات مورد نظر براي خودشان را دارند و ممكن است به اين ترتيب از فهرست نمايش تبليغات هدف گذاري مجدد شما خارج شوند.

هزينهي بازاريابي مجدد گوگل چقدر است؟

هزينه‌ي بازاريابي مجدد گوگل براي شما به چگونگي همخواني كارزار تبليغاتي با راهبردهاي بازاريابي آنلاين شما وابسته است. هرچند به طور كلي، تبليغات بازاريابي مجدد گوگل يكي از مقرون به صرفه‌ترين كارزارهاي تبليغاتي موجود براي تبليغ كنندگان آنلاين است.

به طور ميانگين تبليغات در جستجوگر براي شاخه‌هايي كه رقابتي‌تر هستند نرخي در حدود چند دلار يا بيشتر براي هر كليك دارد، براي برخي از كلمات كليدي مشهور حتي قيمت به 50 دلار براي هر كليك نيز مي‌رسد. تبليغات نمايشي در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي بين 2 تا 100 برابر از اين قيمت‌ها ارزان‌تر هستند.

براي پايين نگه داشتن هزينه‌ها، بازاريابي مجدد گوگل را با هدف گذاري موقعيتي، فيلترهاي تبديلي، تكرار تبليغات و ساير راهبردهاي كاهش هزينه ادغام كنيد. اين كار به شما اجازه مي‌دهد كه كارزارهاي تبليغات مجدد هدفمندتري بسازيد و تبليغات مرتبط خود را افزايش بدهيد؛ همچنين اكثر تبليغات خود را به كساني نمايش دهيد كه امكان كليك و خريد برايشان بيشتر است.

بازاريابي مجدد

ساخت تبليغات بنري براي سامانهي بازاريابي مجدد گوگل ادوردز

زماني كه شما در شبكه‌ي تبليغات گوگل بازاريابي مجدد مي‌كنيد، امكان ساخت تبليغات نمايشي حاوي متن، تصوير، ويدئو و ساير فايل‌هاي چند رسانه‌اي را داريد. براي كمك به ساخت بنرهاي تبليغاتي بازاريابي مجدد گوگل سفارشي سازي شده، از ابزار رايگان ساخت تبليغات نمايشي گوگل استفاده كنيد. شما مي‌توانيد از ميان قالب‌هاي آماده‌ي بسياري كه در اين ابزار وجود دارند، استفاده كنيد؛ سپس آن‌ها را براي كسب و كار خود سفارشي سازي كرده و از ميان اندازه‌ها و فرمت‌هاي موجود بنر بازاريابي مجدد گوگل خود را بسازيد.

ورداستريم نيز ابزاري دارد كه به طور پويا سايت شما را براي مشاهده‌ي تصاوير و متون اسكن كرده و به صورت خودكار بنري را مي‌سازد كه بهترين شكل ظاهري براي نمايش به عنوان بنر بازاريابي مجدد شما را دارد.

به دنبال محتواي بيشتري براي آشنايي با تبليغات در گوگل هستيد؟

برخي از منابع رايگان معرفي تبليغات گوگل در ادامه آورده شده است:

  • وبلاگ ورداستريم را براي آشنايي با به روز رساني‌هاي روزانه‌ي مربوط به بازاريابي آنلاين بخوانيد
  • تبليغات كليكي را با استفاده از PPC University به آساني بياموزيد
  • اشتباهات موجود در حساب كاربري خود را با استفاده از ابزار AdWords Performance Grader يافته و رفع كنيد

برچسب: تبليغات در گوگل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۵:۱۸ توسط:mehdi موضوع:

۲۰ باور غلط سئو ۲۰۱۸ كه بايد آنها را ترك كنيد

سئو 2018

مقاله حاضر در اين صفحه درباره باورهاي اشتباه رايج  در سئو 2018  ايست كه با يك فايل PDF در اختيار شما قرار مي‌گيرد. در متن پيشرو شما با خلاصه‌اي از فايل pdf  آشنا مي‌شود. همين طور برخي از مهم ترين نكاتي كه در مقاله PDF آمده است را نيز مطالعه مي‌كنيد.

سئو 2018 شايد در اساس با سال‌هاي قبل تفاوتي نداشته باشد اما مهم آن است كه شما اشتباهات سال هاي قبل را در به روز رساني سايت خود مرتكب نشويد.  اشتباهاتي كه بسياري از صفحات اينترنتي در  سال 2018 به آن دچارند. با مطالعه كامل اين مقاله شما عوامل بسيار كليدي براي برتري صفحه خود در سال 2018 به دست مي‌آوريد.

اين مقاله ترجمه‌اي است از سايت هاب‌اسپات  با عنوان “SEO myths you should leave behind in 2018  20  “كه سعي شده است به صورت يك فايل كامل و باكم‌ترين تغييرات در اختيار شما قرار بگيرد. نوين ماركتينگ مقالات مرجع سئو ، گوگل ادوردز، طراحي سايت و ماركتينگ را به صورت مداوم ترجمه مي‌كند و منتشر مي‌سازد.

اين مقاله سوالاتي از اين دست را  پاسخ مي‌گويد :

  • آيا در سئو 2018 ما بايد خود سايتمان را  به گوگل  معرفي كنيم ؟
  • نشر محتوا بهتر است يا لينك سازي بيشتر ؟
  • آيا رمز نگاري SSL  روي سئو 2018 سايت تأثير دارد؟
  • بهره‌اي كه از سئو مي بريم چقدر اهميت دارد ؟
  • آيا توضيحات متا بر رتبه‌بندي جستجو تاثير زيادي دارد؟
  • تطابق كلمات كليد بايد در چه حدي باشد ؟
  • سئو در سال 2018 چه پاپ آپي را مزاحم مي داند؟
  • تأثير الگوريتم رنك برين در سئوي 2018 چيست ؟
  • انباشتگي كلمات كليد  چه بلايي به سر سايت شما مي آورد
  • تگ هاي هدينگ مانند H1 در محتواي شما چه نقشي ايفا مي‌كند؟
  • صفحه اصلي خلوت بهتر است يا شلوغ و كدام يك در سئو 2018 بيشتر تأثير مي‌گذارد؟

و ده‌ها سوال از  اين دست.

مهم ترين موضوعاتي كه در اين مقاله به آن اشاره شده است آنهايي هستند كه سايت‌هاي فارسي زبان در سئو 2018 خود هنوز رعايت نمي‌كنند و از همين طريق ضربات بسيار زيادي را متحمل مي‌شوند. در اين نوشته كه حكم مقدمه بر فايل PDF را دارد من سعي مي‌كنم برخي از مهم ترين عوامل ضررسان به سايت‌هاي ايراني را كه در مقاله اصلي به آن اشاره شده است، را براي شما بازگو كنم.

1. سئو 2018 جايي براي كيفيت است نه كميت

در طول اين مقاله در بسياري از فصل‌ها به اين نكته اشاره شده است كه از كميت سايت خود بكاهيد و بر كيفيت آن بيفزاييد. اين اصلي است كه از ابتداي پيدايش مقوله سئو بارها و بارها گوگل و متخصصان غير فارسي زبان سئو به آن اشاره كرده‌اند؛ بالا بردن كيفيت مقالات، صفحات فرود سايت، بالا بردن كيفيت لينك‌هاي ورودي به سايت و همين طور بالا بردن كيفيت  لينك‌هاي داخلي سايت؛ همه و همه در سئو 2018 به شدت مؤثر است. در سفارش‌هايي كه نوين ماركتينگ براي سئوي سايت‌هاي ايراني دريافت مي‌كند بزرگترين چالش همين موضوع است زيرا صاحبان كسب و كارها به شدت بر روي كميت سايت خود تأكيد مي‌كنند و اين در حالي است كه كيفيت سايت از هر چيز ديگري مي‌تواند براي آنها مفيدتر باشد.

يكي از دلايلي كه  در نوين ماركتينگ مقالاتي مانند 20 باور اشتباه در سئو 2018 منتشر مي‌شود همين فرهنگ سازي براي كيفي نگري به سايت‌هايي است كه در زبان فارسي منتشر مي‌شود. لطفا حتما مباحث كيفي اين مقاله را بخوانيد.

2. صفحه خلوت يا صفحه شلوغ كدام يك بهتر است

اين يكي از بزرگ‌ترين مشكلات صفحات فارسي زبان شلوغي كلافه كننده آن‌هاست. در اين مقاله در باور غلط 10 به آن اشاره شده است. اين حقيقتي است كه صفحات وب فارسي زبان چه از نظر سئو 2018 چه در سال هاي قبل به شدت شلوغ‌اند. در هر گوشه‌اي از صفحات وب فارسي يك بنر در حال چشمك زدن است و يك جمله در حال خودنمايي. حال آن كه در صفحات وب غير فارسي زبان به ويژه صفحات بين‌المللي كاملا بر عكس اين موضوع عمل مي‌شود. محيط عظيمي مانند دراپ باكس براي ورود صفحه‌اي به شدت خلوت دارد.

سئو 2018

خلوت كردن صفحات اول وبسايت  شايد در نگاه اول به درآمد كسب و كارهايي كه اين صفحات براي آنها طراحي شده است، لطمه بزند. اما شما با اين كار به انتخاب مخاطب خود احترام مي‌گذاريد. اين حركت البته سبب مي‌شود كه شما بر محصولي كه از طريق وبسايت خود به دست بازديدكننده مي‌رسانيد تمركز كنيد و به بهبود كيفيت محصول خود بپردازيد. بازهم مي‌بينيد اينجا هم پاي كيفيت به ميان آمد؟! قبلا گفتم كه سئو 2018 سئوي كيفيت است حالا بايد بگويم وب 2018 وب كيفيت است.

3. اهميت كليت سئوي 2018 بر نكات مهم جزئيات و كليات

هدرهاي سايت شما چگونه است؟ چند تا h2  در صفحه داريد؟ چگالي كلمات كليد چقدر است؛ چند لينك از صفحه به صفحات ديگر داده ايد؛ انكرتكست لينك‌هاي شما چه اندازه است؟ اين ها چقدر اهميت دارند؟ چقدر مهم است كه متن شما 900 يا 1100 كلمه است. شايد براي نويسنده شما مهم باشد، زيرا در ازاي هر يك كلمه بيشتر پول بيشتري از شما مي‌گيرد اما براي سئو 2018 و گوگل در سال 2018 اين موضوعات چندان مهم نيست. البته هنوز كاملا بي‌ا‌هميت نشده است اما در سئو 2018 اين موضوعات اهميت خود را آرام آرام از دست مي‌دهند و از سوي ديگر موضوعاتي كه كليت متن را در بر مي‌گيرند،  پر رنگ تر مي‌شوند. اين واقعيتي است كه گوگل هر روز با هوش تر مي‌شود و هر روز گول زدن گوگل سخت تر مي شود. گول زدني كه با متني در ظاهر زيبا با هدرها و انكرتكست‌ها و لينك‌هاي خوش قواره و در باطن  كش دار و بي‌محتوا و ملال آور صورت مي‌پذيرد.

4. فيچر اسنيپت در وب فارسي

در مقاله 20 باور غلط سئو 2018 در قسمت 16 بحثي مطرح مي‌شود با عنوان كاركردهاي فيچر اسنيپت يا پاسخ‌هاي ويژه. اين بحث كمي احتياج به توضيح دارد. در فارسي سايتي مشاهده نشده است كه بتواند از فيچر اسنيپت يا پاسخ ويژه استفاده كند البته هنوز، سايتي ديده نشده است. اين روش با ريچ اسنيپت فرق دارد. ريچ استيپت يا روش رأي دادن به محتوا همان ستاره‌هايي است كه گاهي در پايين لينك فهرست شده در نتايج جستجو، ديده مي‌شود است.سئو 2018

 

ريچ استيپت به راحتي با قرار دادن يك كد در صفحه فراهم مي‌آيد و در سئو 2018مفيد است. اما فيچر استيپت در برابر ريچ اسنيپت يك معجزه تمام عيار است فكر كنيد به واسطه رعايت برخي نكات و قرار دادن يك سري كد در صفحه، خط يك گوگل را داشته باشيد و تا 6 نتيجه پايين‌تر هم  باز مطالب شما قرار بگيرد اين اعجاب آور است! نوين ماركتينگ تحقيقات بسيار جدي براي قرار دادن فيچر اسنيپت در صفحاتي كه طراحي مي‌كند را آغاز كرده. البته هنوز اين تحقيقات كامل نشده است و ما نمي توانيم به كسي قول دهيم كه صفحه فارسي آنها با فيچر اسنيپت در گوگل نمايش داده مي‌شود. اما مي دانيم كه به نتيجه مي‌رسيم.

سئو 2018

نوين ماركتيگ مرجع تخصصي سئو و ادوردز در ايران است از اين رو جديدترين مقالات را براي سئو ادوردز و ماركتينگ در بلاگ خود منتشر مي كند. شما مي توانيد ديگر مقالات بلاگ نوين ماركتينگ را در اين باره مطالعه كنيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۷:۲۰ توسط:mehdi موضوع:

چطور بايد از تبليغات در گوگل Adwords براي كسب و كار خود استفاده كنيد

تبليغ در گوگل

مقاله پيش رو راهنمايي است براي كساني كه مي‌خواهند شركت، وب‌سايت يا كسب و كار خود را وارد تبليغات در گوگل كنند. تبليغات در گوگل يا   Google AdWords سرويسي است كه شما با پرداخت مبالغي مي‌توانيد وب‌سايت خود را به صدر نتايج جستجو برسانيد. تبليغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از كليك ppc است. يعني زماني از شما هزينه دريافت مي‌شود كه روي تبليغات شما كليك بشود. اما نحوه شروع اين تبليغات بسيار مهم است و براي اين كه هزينه شما هدر نرود، نياز است آموزش‌هاي خاصي را دريافت كنيد. نوين ماركتينگ با تجربه بسيار مهم خود به عنوان اولين شركت انجام دهنده تبليغات در گوگل ايران در اين مقاله به دنبال راهنمايي جامع شماست.

 

براي دريافت بهترين خدمات گوگل ادوردز

در اين مقاله شما اين عناويني را مطالعه مي‌كنيد:

  • چه كسي بايد مسئول تبليغات در گوگل باشد؟
  • استراتژي مهم‌ترين بخش تبليغات در گوگل
  • براي تبليغات در گوگل ابتدا بايد چه‌كار كنيد؟
  • چگونه مي‌توانم هزينه‌ها و پيشرفت تبليغات را مديريت كنم؟
  • جستجوهايي كه رتبه‌بندي ارگانيك كمي دارند را پيدا كنيم.
  • جمع بندي تبليغات در گوگل

تبليغات در گوگل adwords

محيط خشن  Google AdWords، چه براي بنيان‌گذاران شركت‌هاي بزرگي مانند KIA  و  TOYOTA، چه براي كساني كه در منزل كار انجام مي‌دهند، مي‌تواند مانند يك دام باشد. اصلا از كجا مي‌توان شروع كرد؟ آيا براي مديريت كمپين‌ها بايد كسي را استخدام كرد، و يا اين‌كه ابتداي كار را بايد به دست كارآموزان سپرد؟

هركاري هم كه انجام دهيد، باز هم احساس مي‌كنيد انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبليغات براي كسب و كارتان در اولين بار مي‌تواند بسيار استرس‌زا باشد.

اما شما يك جهش بزرگ پيش رو داريد و بايد خودتان را براي اين‌كار تشويق كنيد. با استفاده از راهنمايي‌ها اين مقاله مي‌توانيد پيشرفت خودتان را شروع كنيد. گوگل خود برخي از كارها را به نسبت ساده كرده است، اما همه كارها هم ساده نيست. نكته‌هاي ظريف و مهمي وجود دارد كه شما بايد در مورد آن اطلاع داشته باشيد و اگر يكي از نكات را ناديده بگيريد هزينه‌ها چند برابر خواهد شد.

چه كسي بايد مسئول تبليغات در گوگل باشد؟

اگر كسب و كار خود را تازه شروع كرده‌ايد، فهميدن اينكه چه كسي بايد كمپين تبليغ در گوگل شما را مديريت كند و اينكه اول بايد چه‌ كار كرد، چالش برانگيز است. وقتي براي اولين بار كار با Google AdWords را شروع كردم، در يك شركت كوچك استخدام شده بودم كه عملا بودجه لازم براي كار بازاريابي تمام وقت را نداشتند، كار اصلي من مربوط به بخش خدمات مشتريان بود و در كنارش بايد حواسم به تبليغات در گوگل نيز مي‌بود و كار تجزيه و تحليل آن را هم انجام مي‌دادم. من اين امكان را پيدا كردم كه در حين كار كردن ياد بگيرم و تجربيات بسيار ارزشمندي را كسب كنم.

تبليغات در گوگل adwords

احتمالا دوروبرتان كساني هستند كه به طور تمام وقت به اين كار مشغول‌اند. اصلا لزومي ندارد رشته تحصيليشان بازاريابي و يا MBA  باشد. رشته من جامعه‌شناسي است، و به نظر من، زمينه‌هاي مشابه مانند روانشناسي كه درك درستي از رفتار انسان ارائه مي‌كنند براي موفقيت در بازاريابي به وسيله تبليغات در گوگل كاملا مناسب‌اند.

چه كس ديگري مناسب اين‌كار است؟ مديريت هزينه‌هاي تبليغات در گوگل بايد تحليلي و خلاق باشند؛ تاكتيك‌ها را ياد بگيرد؛ در آن‌ها تبحر پيدا كند؛ با استراتژي عمل كند، و تصميمات كاري بگيرند. به دنبال كسي باشد كه واقعا به بازاريابي علاقه دارد و با انجام دو كار هم‌زمان يعني اضافه شدن مديريت تبليغات در گوگل به وظايف فعلي‌اش مشكلي نداشته باشد. اين شخص به احتمال زياد با مشتري‌ها در تماس خواهد بود و احتمالا بايد در بخش خدمات به مشتريان و يا فروش مشغول باشد و مهارت‌هاي نوشتن خلاق و رياضي قوي بايد داشته باشد.

احساس مي‌كنيد بايد كار را تخصصي تر كنيد؟ از افرادي بخواهيد يك ارزيابي مانند تست شخصيت را انجام دهند تا ببينيد تيمتان چطور فكر مي‌كنند.

براي تبليغات در گوگل ابتدا بايد چه‌كار كنيد؟

شركت‌هاي بزرگ و ديگر استارت آپ‌ها، ابتدا سراغ اتوماسيون و بازاريابي مي‌روند و همه اين چيزهاي شگفت‌انگيز را فراهم مي‌كنند. گردش كار مبتني بر قانوني كه حركت مشتري بالقوه به سمت فروش را رسيدگي مي‌كند، جالب‌ترين چيزي است كه در حال حاضر براي بازاريابان وجود دارد.

اما شما هم اساسا مي‌توانيد همين كار را از منظر تبليغات انجام دهيد. اين جا است كه بايد به بازاريابي مجدد فكر كنيد.

در گوگل، بازاريابي مجدد Remarketing فوق‌العاده است. شما فقط به ازاي هر كليك پرداخت مي‌كنيد، پس وقتي تبليغات بازاريابي مجدد را به افرادي نشان مي‌دهيد كه تصميم خودشان را گرفته‌اند و در حال حاضر يك مشتري بالقوه‌اند، به طور معمول ديگر دوباره كليك نمي‌كنند. در حالي كه شما به صورت رايگان همچنان نتيجه مي‌گيريد. اين روش فوق‌العاده مقرون به صرفه است. از تبليغات به عنوان يك يادآوري مكرر براي كساني استفاده مي‌كنيد كه در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و ديگر بايد وارد مراحل بعدي با آنها شويد.

اين روش خيلي جذاب‌تر و پربازديدتر از آن زماني است كه وب‌سايتي معروف در صفحات خود اشاره‌اي به سايت شما كند و گه‌گاهي براي شما مخاطب بفرستد.

اولين كاري كه در تبليغات در گوگل بايد انجام دهيد، راه اندازي بازاريابي مجدد است. پس از فعال كردن بازاريابي مجدد در Google Analytics، يك كوكي پيش فرضي خواهيد داشت كه مي‌تواند هر كسي كه براي بازديد از وب‌سايت شما اقدام كند آن‌ را ذخيره كند و آن را جذب كنيد. اگر ترافيك وب شما محدود است، مثلا زير 2500 در هر ماه، فعلا مي‌تواند به دادتان برسد. اما بايد به دنبال نقاط مختلفي در وب سايت خود باشيد كه سطح علاقه بازديد كننده را به شما نشان دهد.

ساده‌ترين راه براي جذب مخاطب در آغاز كار اين است كه اساس كار را بر پايه لينك مقصد بگذاريد؛ اگر مردم در صفحه “تشكر از شما” اقدامي انجام مي‌دهند، كار بسيار آسان مي‌شود. اين مخاطبان را در صفحاتي وارد كنيد كه شامل قيمت گذاري، تشكر و يا غيره‌اند.

استراتژي مهم‌ترين بخش تبليغات در گوگل

كاملا مطمئنم وقتي  تبليغات در گوگل را شروع كردم در مديريت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درك بهتري از تاكتيك‌هاي مربوط به تعدادي از كارهاي خاص، كپي آگهي آزمايش و پژوهش كلمات كليدي و… را پيدا كردم. توانستم بر روي چند اصل تمركز كنم و در آنها بهتر شوم.

گام بعدي اين بود كه استراتژيك عمل كنم. متوجه شدم كه براي بازگشت هزينه‌هاي تبليغات در گوگل بهتر بود به جاي جستجوي عبارات بي‌كيفيت از ابزارهاي گوگل استفاده شود و به اين ترتيب بودجه را به آن سمت معطوف كردم.

چگونه مي‌توانم هزينه‌ها و پيشرفت تبليغات را مديريت كنم؟

اگر در يك تجارت بسيار رقابتي هستيد، خيلي مضحك است كه به دنبال هزينه بالا به ازاي كليك باشيد. اگر هزينه هر كليك شما 5 دلار و درصد خريد به كليك شما نيز پايين باشد، با عرض شرمندگي بايد به اطلاع برسانم كه  اين ميزان هزينه به ازاي هر كليك اصلا فايده‌اي ندارد.

دائما از نرخ تبديل تبليغات خود و هزينه هر كليك آگاه باشيد. اين دو، معيارهايي هستند كه هر چيزي كه بايد بدانيد را به شما مي‌گويند. من قبلا به كار بردن اين روش براي پژوهش كلمات كليدي را توصيه كرده‌ام، اما حالا بيشتر در مورد آن و اينكه چطور مي‌توانيد از آن براي راه‌اندازي كار خود استفاده كنيد توضيح مي‌دهم.

[ در نوين ماركتينگ مقاله اي با عنوان 10 ترفند براي  به دست آوردن كليك بيشتر در گوگل ادوردز منتشر شده است مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد  ]

ابتدا مطمئن شويد كه گوگل آناليتيك و گوگل ادوردز را با هم لينك كرده‌ايد. اين به شما نشان مي‌دهد كه كجاها رتبه گرفته‌ايد و كلمات كليدي ارگانيكتان چه اثري داشته‌اند.

به دنبال كلماتي باشيد كه در حال حاضر در رتبه بندي ارگانيك رتبه بالايي نگرفته‌اند. آنها را به كمپين‌هاي تبليغات در گوگل خود اضافه كنيد. اگر بودجه‌تان محدود است، استفاده از ادوردز براي پر كردن شكاف‌هايي كه در آن ترافيك ارگانيك نداريد، هوشمندانه است.

اگر بايد همه چيز را از اول شروع كنيد، فهرستي از كلمات كليدي كه مي‌خواهيد برايشان رتبه ارگانيك بگيريد تهيه كنيد و آنها را به كمپين خود اضافه كنيد. از بودجه كم شروع كنيد و به آرامي پيش برويد تا زماني كه نتيجه بگيريد. قابليت انطباق كلمات كليدي شما بايد بسيار گسترده باشد، به طوري كه تقريبا در هر نوع جستجويي، در صفحه نتايج نشان داده شوند. شما مي‌توانيد اين فيلترها را در بخش Search Terms در پنل ادوردز ببينيد.

توجه كردن به عبارات و جملات طولاني كه مردم براي جستجو استفاده مي‌كنند به شما درك بهتري از كلمات كليدي كه بايد استفاده كنيد مي‌دهد. از طرف ديگر، وقتي به آرامي و دائمي كلمات كليدي را افزايش دهيد و براي دريافت كليك سريع تلاش بيش از حد نكنيد، مي‌توانيد ايده بگيريد كه براي ارتقا موقعيت تبليغات در گوگل خود، براي چه كلمات كليدي بايد هزينه كنيد.

تبليغات در گوگل adwords

جستجوهايي كه رتبه بندي ارگانيك كمي دارند را پيدا كنيم.

ميزان نمايش سايت در صفحه نتايج پايين است؟ از كلمات كليدي كه در فهرست خود داشتيد استفاده كنيد و يا كلمات كليدي را بنويسيد كه فكر مي‌كنيد كسب‌و‌كارتان را بهتر توصيف مي‌كنند.

كلمات كليدي را طوري اضافه كنيد كه انطباق بالايي داشته باشند. يعني هيچ چيز ديگري به آنها اضافه نكنيد مثلا كلمات كليدي را در علامت نقل قول ( ” “)  يا براكت([ ]) قرار ندهيد.

از يك پيشنهاد كم براي مزايده گوگل شروع كنيد، و كم كم آن را افزايش دهيد تا زماني كه در موقعيت آگهي 4 تا 6 قرار بگيريد و در صفحه نتايج نمايش داده شويد.

به بخش search terms كلمات كليدي خودتان در AdWords سر بزنيد و جستجوهاي خاصي كه كاربران‌تان انجام مي‌دهند را ببينيد.

نرخ تبديل متوسط شما براي تمام ترافيك جذب شده از طريق تبليغات در گوگل چقدر است؟ كليك به ازاي خريد هدف شما چيست؟ از اين دو استفاده كنيد تا تصميم بگيريد چه كلمات كليدي را بايد اول در تبليغات در گوگل خود بگنجانيد.

پيدا كردن فرد مناسب براي مديريت كمپين‌هايتان، راه‌اندازي بازاريابي مجدد و بررسي عميق كلمات كليدي و ميزان هزينه آنها، وقت‌گير است، اما موقعيت شما را براي شروع ارتقا مي‌دهد.

جمع بندي تبليغات در گوگل

اگر تجربه اولتان موفقيت آميز بود، تأمل نكنيد و بر هزينه‌هاي كليك و به طور كلي  تبليغ در گوگل بيشتر تأكيد كنيد، مي‌توانيد به سرعت با استفاده از ترافيك پولي، به پيشرفتتان سرعت ببخشيد. به تجربه فهيمده‌ام، كه برنامه‌ريزي مديريت رسانه‌هاي پولي مانند تبليغات در گوگل، چيزي شبيه به يك منحني بل خواهد شد.

تبليغات در گوگل adwords

نمودار بل

ابتدا هزينه كمي براي تبليغ صرف كنيد و كار را به كارمندان خودتان بسپاريد و يا از يك فريلنسر استفاده كنيد. همان‌طور كه داريد به پيشرفت خود سرعت مي‌بخشيد، لازم خواهد شد كارمندي كه كار را انجام مي‌داد حالا 50 درصد يا بيشتر  وقت خود را صرف تبليغات در گوگل كند، سپس شايد لازم باشد كه اين كار، به كار تمام وقت وي تبديل شود و يا مجبور به كمك گرفتن از يك آژانس تبليغاتي شويد.

[ در نوين ماركتينگ مقاله اي با عنوان جستجوي واكنشگرا فرمت جديد گوگل و يك خبر مهم براي سايت‌هاي ايراني  به روز ترين تغييرات گوگل ادوردرز را براي شما توضيح مي دهد  لطفا اين مقاله را مطالعه كنيد  ]

در برخي موارد، خيلي كارآمد نيست كه يك آژانس مديريت كمپين‌هاي شما را برعهده بگيرد، و بايد به اين فكر كنيد كه مديريت كمپين‌هايتان را به داخل شركت خودتان برگردانيد. البته‌ آژانس‌هاي همكار گوگل مي‌توانند در مديريت كمپين‌هاي شما را فوق‌العاده موفق عمل كنند، به خصوص اگر شخصي از داخل شركت شما بتواند با آنها صحبت كند و بفهمد چه چيزي در جريان است.

استراتژي‌ها هرگز نبايد به طور كامل خارج از شركت انجام شوند. شما حتما بايد هميشه كسي را داخل شركت داشته باشيد كه به طور هم‌زمان همراه با آن آژانس تبليغات در گوگل شما استراتژي را دنبال كند.

همين الان اين‌كار را انجام دهيد. بازاريابي مجدد گوگل را راه اندازي كنيد و پيش مردمي كه به سايت شما مي‌آيند برگرديد و به آن‌ها يادآوري كنيد كه حضور شما هميشگي است.

از تبليغات در گوگل به عنوان راهي براي سرعت بخشيدن به پيشرفت فعلي‌تان استفاده كنيد، نه نجات كسب و كار و يا توليد محصول بهتر. اكنون در راهي قرار داريد كه مي‌تواند مسير كسب و كار شما را تغيير دهيد. پس به پيش برويد.

اميدوارم با ترجمه اين مقاله مفيد به رشد تجارت شما در فضاي مجازي كمك شاياني كرده باشم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۴:۴۱ توسط:mehdi موضوع:

612 مورد از آگهي ها ادوردز را تحليل كرديم و 9 مورد را ياد گرفتيم

تبليغات در گوگل

ما به لطف ابزارها و پايگاه‌هاي داده مشتريان به بسياري از آگهي هاي ادوردز دسترسي داريم. ما بيش از 60 ميليون دلار هزينه تبليغاتي در ادوردز را تحليل كرديم. ما دوست داريم كه با اين اطلاعات بازي كنيم و به شما ديدي از عملكرد مواردي مانند متوسط ??ميزان نرخ كليك، نرخ تبديل، هزينه به ازاي هر كليك و هزينه هر تبديل در همه صنايع بدهيم.

اما چيزي كه ما هرگز به آن توجه نكرديم، متن خود تبليغات در گوگل بود. بديهي است كه همه ما در تيم محتوا با واژگان سر و كار داريم. بنابراين به اين فكر افتاديم: كلماتي كه واقعا CTR هاي عالي و فوق العاده بالا در ادوردز را پديد مي‌آورند را بيابيم. در اين بين، چه اتفاقي براي مواردي مانند اعداد و علائم نشانه گذاري مي افتد؟ بهترين CTA ها كدام‌اند؟ آيا بهترين آگهي هاي ادوردز موارد مثبت‌اند يا منفي؟ آيا آنها مبتني بر كلمات كليدي‌اند و يا بر اساس موارد خلاق‌تر  ساخته شده‌اند؟

در اين مقاله، ما 9 نكته شگفت انگيز را از طريق تجزيه و تحليل متون برخي از بهترين آگهي هاي ادوردز از سال گذشته، پوشش خواهيم داد.

درباره مجموعه داده ها: ما چگونه “بهترين آگهي ادوردز” را تعريف كرديم؟

در اينجا چگونگي جمع آوري مجموعه آگهي هاي ادوردز ما بررسي شده است. تعيين كننده رايگان عملكرد ادوردز ما هر حساب كاربري را بررسي مي‌كند و يك گزارش از عملكرد آن ارائه مي‌دهد تا بهترين آگهي هاي ادوردز آن حساب كاربري را مشخص كند. و همچنين بدترين آگهي هاي ادوردز كدامند؟

ما همه اين گزارشات را بين 1 آگوست، 2016 تا30 آوريل 2017 جمع آوري كرديم و سپس 15 درصد تبليغات برتر موجود در بالاي ليست را در اين دوره زماني را دوباره كاويديم (با تركيبي از برداشت ها، كليك ها، و CTR ها)، كه در نهايت 612 تبليغات براي تجزيه و تحليل را در اختيار ما قرار داد.

ما فقط تبليغات USD، AUD، CAD و ZAR (تبليغاتي كه با اين ارز‌هاي بين المللي پول پرداخت كرده اند)را بررسي كرديم و تبليغات غير انگليسي را از مجموعه خود حذف كرديم. ما همچنين مجموعه خود را به تبليغات مارك‌دار و غير مارك‌دار (335 تبليغات ماركدار، 277 تبليغات غير ماركدار) تقسيم كرديم.

توجه: ما تبليغات مارك‌دار (تبليغات مارك‌دار مواردي هستند كه براي مشترياني كه نام هاي تجاري را جستجو مي‌كنند نمايش داده مي‌شوند) را نيز جدا كرديم زيرا اين تبليغات عموما داراي عملكرد بسيار بالا هستند. از جمله نرخ بالاي كليك و امتيازات كيفي بالا. چرا؟ از آنجايي كه افرادي كه به دنبال يك نام تجاري هستند، فقط سعي دارند به طور مستقيم به سايت شما هدايت شوند؛ به علاوه، آنها قبلا درباره شما مطالبي را شنيده‌اند، بنابراين يك شهرت تجاري طبيعي براي آنها وجود دارد (كه مي تواند CTR را 2 يا 3 برابر افزايش دهد) پس در همين ابتداي كار اين نكته بسيار مهم است كه تبليغات يك برند مي تواند بهترين آگهي ها ادوردز باشد.

بنابراين، ما بسياري از اين تبليغات ها را از تجزيه و تحليل خود حذف كرديم، تا بتوانيم ترفند ها و تاكتيك‌هايي كه مي توانند به كارايي فوق العاده بالا منجر شوند را بيابيم، حتي زماني كه برند شما داراي يك شهرت تجاري جهاني نيست، ما مي توانيم شما را در اين راه ياري نماييم.

حالا، بياييد نگاهي به اين اطلاعات بيندازيم!

آگهي ها ادوردز

1. آگهي هاي ادوردز شما با كدام كلمات پرطرفدارتر است؟

در سال 2016، گوگل تبليغات متني گسترده‌اي را منتشر كرد كه تعداد كاراكترهاي موثر تبليغات شما را دو برابر مي‌كند. در مقايسه با نسخه هاي قبلي، تبليغات گسترده متني، يك زمينه گسترده است. براي بعضي از شما، داشتن كاراكترهاي بسيار زياد براي پر كردن يك آگهي مانند شكنجه است؛ اما براي ديگران، يك فرصت به حساب مي‌آيد.

صرف نظر از اين كه شما در كدام گروه هستيد، اين يك حقيقت جهاني‌ست كه هنگامي كه فرصت هاي بيشتري براي استفاده از كلمات داريد، انتخاب گزينه مناسب از هر زمان ديگري مهم تر مي‌شود. اما كدام واژگان “مناسب” هستند؟

براي پاسخ به اين سوال، ما مجموعه‌اي از تبليغات متني با عملكرد بالاي خود را بررسي كرديم و آنها را به كلمات تكي تفكيك كرديم، سپس كلمات ربط (and/or) و حروف تعريف (a/an) را حذف كرديم تا به ده كلمه محبوب باقي مانده برسيم:

با توجه به داده هاي ما، در 335 تبليغات متني غير مارك با عملكرد بالا، ما كلماتي را كه بيشتر از سايرين براي افراد جذاب بودند را به صورت زير ليست كرديم:

  1. مال شما
  2. رايگان
  3. همين حالا
  4. دريافت كردن
  5. آنلاين
  6. ما
  7. ذخيره كردن
  8. بهترين
  9. حمل و نقل
  10. شما

آيا چيز عجيبي بين آنها مي بينيد؟

“مال شما”، “رايگان” و “در حال حاضر” به نظر واضح مي رسند، اما “حمل و نقل” (كه فكر مي كنم همراه با “رايگان” آمده باشد) من را شگفت زده كرد؛ چرا كه به اين معناست كه اكثر مشتريان علاقه مند به تجارت الكترونيك هستند. اين واقعيت كه “دريافت كردن” و “ذخيره كردن” تنها افعال موجود در ليست هستند كاملا منطقي است چرا كه معمولا از تبليغات متني B2B و B2C استفاده مي شود.

با وجود هر دو كلمه “رايگان” و “ذخيره كردن” در ليست، ما مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه خريداران بيش از پيش به فكر هزينه هاي خود هستند. و كلماتي مانند “همين حالا” و “دريافت كردن” به اين معني است كه آنها تمايل بيشتري به خدمات سريع دارند.

همچنين بهترين آگهي ها ادوردز از  از ضمير دوم شخص “شما” و “مال شما” نيز بسيار استفاده مي‌كنند. اطمينان حاصل كنيد كه مخاطب آگهي هاي شما مشتريانتان باشند؛ فقط آن را به خودتان اختصاص ندهيد!

TL؛ DR: هنگامي كه شما در حال تلاش براي نوشتن بهترين نسخه آگهي هاي ادوردز خود هستيد، به ياد داشته باشيد از عبارت زير استفاده كنيد: “همين حالا رايگان دريافت كنيد!” Your Free Now Get

اين جمله يكي از بهترين CTA هاي ممكن است براي شناخت بيشتر CTA حتما مقاله ياسر حمزه لوي را در نوين ماركتينگ بخوانيد با عنوان ” CTA چيست؟ با تمام معجزه‌هايش آشنا شويد “

2: چه دكمه هاي اقدام به عملي بيشتر در بهترين آگهي‌ها ظاهر مي شود؟

اقدام به عمل، يا CTA، شايد مهمترين بخش متن تبليغات شما باشد. اگر اين مورد در يكي از سرفصل هاي شما قرار نداشته باشد، شما كار خود را اشتباه انجام مي دهيد. اگر مي‌توانيد يك يادآوري مختصر در مسير توصيف يا مسير URL خود قرار دهيد، اين كار را حتما انجام دهيد. بعدا از من قدرداني خواهيد كرد.

آگهي ها ادوردزاقدام به عمل (CTA) چيست؟

در اين مورد، اين يك بخش متني كه به تبليغات شما اضافه مي‌شود تا به مشتريان خود بگوييد علاقه داريد چه اقداماتي را (چگونه / چه زماني) در پيش بگيرند. دانستن  CTA مناسب براي يك آگهي ادوردز، مخاطبان، پيشنهادات ويژه خيلي مهم است. شما هرگز به كسي كه در ميانه قيف تجاري شما قرار دارد نمي‌توانيد بگوييد “همين حالا خريد كنيد”، درست است؟

براي آن كه قيف فروش يا فانل فروش را بشناسيد نيز نوين ماركتينگ در كنار شماست سري به مقاله ” قيف فروش و هفت خان توليد محتوا ” بزنيد

در حال حاضر، ما تبليغات مارك دار را از تحليل هاي خود در مورد  CTA حذف كرديم، زيرا در اغلب مواقع تبليغ كنندگان به صراحت موفق به ايجاد اقدام براي عمل از طريق آگهي هاي مارك‌دار نمي‌شوند و يا نمي خواهند كه CTA داشته باشند . در عوض، بسياري از تبليغ كنندگان در  بيلبوردهاي مبتني بر متن بر روي SERP از آن استفاده مي‌كنند. هدف اين است كه به مشتريان خود بگوييد كه لزوما حضور داريد تا اينكه الزاما به دنبال دريافت كليك باشيد. هر چند اين موضوع تا حدي مهم است، به ما كمكي نمي‌كند تا درك كنيم چرا تبليغات متني غير مارك‌دار (اغلب مرتبط با نام تجاري) مرتبط هستند.

هر چند عبارت ممكن است مورد به مورد كمي متفاوت باشند، افعالي كه شما مورد استفاده قرار مي‌دهيد بر اساس عملكردي كه از مشتريان خود انتظار داريد محدود هستند. تبليغات متني غير مارك‌دار برتري كه ما مورد تجزيه و تحليل قرار داديم، نشان دادند كه محبوب ترين CTA ها (با تعداد آگهي هايي كه هر فعل در آن ظاهر مي شود):

اگر شما يك محصول را به فروش برسانيد، CTA هاي واضح “خريد” يا “خريد كردن”  (شايد “دريافت كردن” اگر شما ترجيح مي‌دهيد مبادله ارز مورد نياز خود را كاهش دهيد)؛ برعكس، اگر هدف شما اين است كه افزونه هاي زيادي دريافت كنيد، مي‌توانيد از CTA هايي از قبيل “ياد گرفتن” و يا “كشف كردن” و يا “ثبت نام” استفاده كنيد. اگر شما به تكرار كلمات توجه كنيد، متوجه خواهيد شد كه فعلي كه بيشتر از همه در مجموعه داده هاي ما استفاده شده است “دريافت كردن” است.

هيچ كس در تبليغات برتر خود از فعل “كليك” به جاي “اينجا كليك كنيد” استفاده نمي كند (در حقيقت، ممكن است اينگونه به نظر برسد كه آگهي شما تاييد نشده است.)

3: آيا بهترين آگهي ها ادوردز محتواي مثبت‌ دارد يا منفي ؟

از schadenfreude  گرفته تا merriment ، مفهوم آگهي شما نقش مهمي در چگونگي مواجه شدن و تعامل مشتريان با آگهي ها ادوردز شما دارد. اين يك خبر نيست. در واقع، در طول چندين سال ما در مورد استفاده از محرك‌هاي احساسي براي افزايش كيفيت تبليغات و صفحات وب سايت شما صحبت كرديم: چند نفر از شما آن را رعايت كرديد؟

ما از ابزار تحليلي Vader در كتابخانه NLTK براي تعيين احساسات (مثبت، منفي يا خنثي …) در مجموعه تبليغات خود استفاده كرديم. اگر يك آگهي يك نمره تركيبي بيش از 0.5 دريافت كند، ما آن را يك آگهي مثبت در نظر مي‌گيريم. آگهي هايي با نمره تركيبي بين 5- تا 5 به عنوان يك آگهي خنثي شناخته مي شوند و در نهايت، تبليغات با نمره كمتر از 5- به عنوان آگهي منفي شناخته مي شوند.

45 درصد از آگهي هاي متني، يك احساس مثبت را در بر مي گيرند؛ 53? احساسات خنثي؛ و فقط 2? احساسات منفي را منتقل ميكنند.

من از اين ارقام شوكه شده‌ام، به ويژه هنگامي كه متوجه شدم كه آنها تنها آگهي هاي متني بدون مارك را نشان مي دهند.

اگر تجزيه و تحليل مشابهي در نسخه هاي تبليغاتي مارك‌دار انجام شود و نتايج مشابهي را در پي داشته باشد، منطقي خواهد بود؛ با اين همه، هيچ نام تجاري نمي‌خواهد به عنوان يك تبليغات منفي ديده شود (به: تبليغات احمقانه پپسي، همه شركت هواپيمايي، و غيره نگاه كنيد). اما منفي بودن – درجه قابل اندازه گيري از احساسات – بهتر از نسخه milquetoast نيست؟

آگهي ها ادوردزشخصا، من ترجيح  يك متن تبليغاتي منفي را انتخاب كنم تا متن تبليغاتي من مملو از كلمات كليدي بي ربط باشد ايجاد يك چشم انداز غم و اندوه و يا ترس يا خنده كنايه اميز توسط متن آگهي شما بهتر از اين است كه بدون تاثير باشد كه به SERP در حال رشد شما نيز كمك مي كند.

4. آگهي هاي تبليغاتي برتر در ادوردز داراي چه تنوعي واژگاني هستند؟

حالا، من مي‌دانم كه شما به چه فكر مي‌كنيد ” تنوع واژگاني به چه معناست؟!” اين بدان معني است كه بايد كمي رسمي تر و آكادميك تر باشيد.

اين به نسبت كلمات منحصر به فرد در يك متن خاص به كل تعداد كلمات اشاره دارد (مجموعه اي از داده هاي واژگاني). هنگامي كه از آن به عنوان يك لنز مورد استفاده براي تجزيه و تحليل و بهينه سازي آگهي‌هاي متني استفاده مي‌شود، اندازه گيري تنوع واژگاني يك شاخص كليدي براي كلمات كليدي است. مهم است كه بدانيد چگونه از كلمات كليدي در كپي آگهي هاي خود استفاده كنيد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد نمرات كيفي خود را تعيين كنيد؛ اگر خيلي زياد باشد، مردم از دست شما خسته خواهند شد.

داده‌هاي ما نشان مي‌دهد كه تبليغ كنندگان برتر تمايل دارند فقط از 2 كلمه در هر آگهي استفاده كنند. مثل اين:

Which is a helluva lot better than, say…

نكته اخلاقي اين داستان چيست؟ حفظ تنوع واژگاني در آگهي شما ضروري است. حتي اگر تبليغات متني خود را با كلمات كليدي پر كنيد و از الگوريتم  please might (در حال حاضر) استفاده كنيد، براي مشتريان به طور كامل يك چشم انداز غيرجذاب ايجاد مي كند.

اين يك مشكل است كه شما بايد از طريق ديكنز آن را آزمايش كنيد تا از آن اجتناب كنيد، زيرا مي دانيد چه افرادي بر روي آگهي هاي شما كليك مي كنند و كالاهاي شما را خريداري مي كنند.

5. نشانه هاي متداول علامت گذاري در تبليغات چيست؟

“Let’s eat grandma!”

“Let’s eat, grandma!”  بهتر به نظر مي رسد.

علامت گذاري مهم است، با من موافقيد؟ مهم نيست كه آيا شما در حال تلاش براي تمايز بين نقش كلمات در يك جمله هستيد يا مي‌خواهيد محصولات خود را به مشتريان معرفي كنيد، بايد پيام خود را به درستي منتقل كنيد. در حقيقت، من نمي‌توانم راهي به جز نشانه گذاري صحيح براي ايجاد تاثير قوي معنايي بيابم كه مانند اين در آگهي ها ادوردز تاثير بسزايي داشته باشد.

به اين ترتيب، روشي كه نشانه گذاري در  آگهي هاي ادوردز با عملكرد بالا مي‌توانند مورد استفاده قرار بگيرند وابسته به اين موضوع است كه چگونه از انواع علائم نشانه گذاري استفاده كنيد و مهم‌تر از آن، تا چه ميزان از آنها بهره ببريد.

علامت گذاري در تبليغات متني مارك‌دار

شوك قرن: نشانه علامت تعجب بيشترين كاربرد را به خود اختصاص داده است. اگر بخواهيم محل قرارگيري علامت تعجب در تبليغات متني (مارك‌دار يا غير مارك‌دار) را بررسي كنيم، اكثر آنها در پايان خط توضيحات جملات مي‌آيند. ايده كلي در اينجا بسيار ساده و واضح است. اساسا، “شما فقط آگهي من را بخوانيد! من اميدوارم كه شما متقاعد شويد! بخريد بخريد بخريد! “

استفاده نسبتا كم از علائم دلار در آگهي هاي تبليغاتي متني شما يك امر منطقي است.

  • علامت تعجب: 48?
  • كاما: 38%
  • علامت سوال: 2?
  • علامت درصد: 8?
  • علامت دلار: 11?

محل استفاده از علامت گذاري در آگهي‌هاي تبليغات مارك‌دار واقعا من را شگفت زده مي‌كند، همان‌طور كه علامت سوال اين شگفتي را ايجاد مي‌كند. فقط 2? از 335 تبليغات مارك‌دار مورد بررسي از علامت سوال بهره برده‌اند (يا حداقل آن را به طور آگاهانه استفاده كردند).

علائم نشانه گذاري مختلفي را در آگهي ها خود آزمايش كنيد – اگرچه اكثر تبليغ كنندگان برتر از علامت سوال براي دريافت CTR بالا استفاده نمي‌كنند، شما ممكن است با انجام اين كار تبليغ خود را متفاوت و برجسته كنيد. شكستن الگوهاي رايج مي‌تواند منجر به عملكرد برتر شود.

علامت گذاري در آگهي هاي متني غير مارك‌دار

تداوم استفاده از نشانه گذاري براي آگهي هاي غير مارك‌دار بسيار نزديك به چيزي است كه ما در تبليغات مارك‌دار به آن اشاره كرديم: تعداد زيادي علامت تعجب، توده زيادي از كاما.

با اين حال جالب توجه است كه نرخ استفاده از نشانه هاي دلار، در نسخه تبليغاتي غير مارك‌دار حدود 3? پايين تر از تبليغات مارك‌دار است. در حالي كه درصد نسبتا كمي از تبليغات از $ در كنار نام تجاري خود استفاده مي كنند (هدف آن احتمالا آگاهي در مقابل مسير تبديل مستقيم است)، اين واقعيت كه استفاده از آنها نه تنها كم است بلكه در تبليغات غير مارك‌دار متني حتي كمتر است يك احساس متضاد با منطق ايجاد مي‌كند. من فكر مي‌كردم كه استفاده از علائم دلار در تبليغات غير مارك‌دار بايد بسيار بالا باشد.

  • علامت تعجب: 42?
  • كاما: 25%
  • علامت سوال: 11?
  • علامت درصد: 9?
  • علامت دلار: 8?

چگونه مي توان با تداوم استفاده از نشانه گذاري آگهي هاي متني بهتري ايجاد كرد؟

بر اساس آمار اين حقيقت كاملا آشكار است كه بسياري از تبليغ كنندگان موفق كمتر در تبليغات خود سوال مطرح مي‌كنند. اگر شما نيز بتوانيد يك راه براي انجام اين كار به طريقي كه با مشتريان شما ارتباط برقرار كند بيابيد، آگهي هاي شما برجسته خواهد شد! با اين حال، اگر شك داريد، مسير واضح است: از علامت تعجب استفاده كنيد (!!!)

6. آيا تبليغات برتر در ادوردز از كليد واژه هاي متحرك استفاده مي كنند؟

يك كلمه: نه

اگر شما با DKI نا آشنا هستيد، اين ابزاري است كه به شما اجازه مي دهد آگهي خود را سفارشي كنيد تا مطابق با درخواست جستجوي كاربران باشد. اين به شما توانايي ايجاد آگهي هاي خاص و بسيار هدفمند را مي دهد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك آگهي عمومي فرمول بندي شده براي قرار دادن كلمات كليدي متحرك و voila ايجاد كنيد، به اين ترتيب شما يك آگهي سازگار با تمايلات مشتريان خود داريد.

به لحاظ تئوري:

در حالي كه اين امر كاربردهاي مفيدي دارد (به خصوص براي خرده فروشان آنلاين با موجودي هاي مختلف) اما داده هاي آماري ما درباره تبليغات متني برتر مارك‌دار و غير مارك‌دار  به اجتناب از DKI تمايل دارند.

همان‌طور كه مي بينيد، تنها 10? از تبليغات غير مارك‌دار و 6? از تبليغات مارك‌دار ما از DKI استفاده كرده‌اند.

در حالي كه اين كمي شگفت انگيز است (چرا كه بسياري از حساب‌هاي كاربري از DKI استفاده مي‌كنند)، داده‌هاي ما ثابت مي‌كنند كه DKI يك متوقف كننده تبليغات، و نه يك راه حل است. با تكيه بر درج كلمات كليدي متحرك احتمالا خلاقيت شما ناديده گرفته مي‌شود، به همين دليل تبليغاتي كه از DKI استفاده مي كنند در ميان رتبه هاي برتر قرار ندارند.

7. آيا بهترين آگهي ها ادوردز از علائم تجاري و ديگر نشانه هاي تجاري استفاده مي كنند؟

به سادگي مشاهده اينكه آيا يك آگهي با كارايي بالا مارك‌دار يا غيرمارك‌دار است، تاثير زيادي در بينش عميق ما ندارد. ما از قبل مي‌دانيم كه تبليغ كنندگان بر شرايط مارك تجاري خود تكيه مي‌كنند و از اصطلاحات مشابه در متن آگهي خود استفاده مي‌كنند، و اين امري كاملا منطقي است. كمپين‌هاي تبليغاتي مارك‌دار ديگر يك گزينه در دسترس نيستند: آنها يك ضرورت‌اند.

با اين همه، هيچ چيز بدتر از داشتن يك SERP محدود براي كلمات كليدي مارك‌دار شما نيست.

براي غلبه بر رقباي خود مهم است قدرت خود را نشان دهيد و يكي از ساده ترين راه‌ها براي انجام اين كار از طريق استفاده از نشانه علامت تجاري (™) و يا استفاده از زبان رسمي است. در گذشته ما حتي متوجه شديم كه استفاده از نمادهاي تبليغاتي مي‌تواند ميزان نرخ تبديل شما را افزايش دهد. با اين حال، تنها 28 درصد آگهي هاي مارك‌دار و 6 درصد از تبليغات غير مارك‌دار ما اين كار را انجام داده‌اند.

من شرط مي‌بندم اين به اين دليل است كه بسياري از موسسات كوچك و متوسط ?? ارزش ويژه برند خود را به دليل نداشتن يك شركت چند مليتي مانند نايك و يا كوكاكولا از دست داده‌اند.

اگر نام تجاري Yuge را جستجو كنيد، شما با برخي از نتايج (از طريق برند تجاري يا كلمات “رسمي”) توسط تبليغ كننده روبرو  مي‌شويد كه به شما اطلاع مي دهد كه آنها در واقع يك Slim Shady واقعي هستند. اگر بچه‌هاي بزرگ مايل به استفاده از هر وسيله اي در كمربندهاي خود باشند، شما نيز بايد از آنها استفاده كنيد.

TM و نمادهاي ديگر تضمين كننده عملكرد بالا نيستند، اما با استفاده از آنها تست كنيد تا ببينيد آيا تاثيري در CTR و نرخ تبديل شما دارند يا خير.

8. آيا آگهي‌هاي با بهترين عملكرد از اعداد استفاده مي كنند؟

حدود يك سوم از مواقع! كه به نظر كم مي‌آيد، درست است؟ به چگونگي بارگذاري آگهي‌هاي SERP روزانه فكر كنيد و به ياد بياوريد كه چند مورد از آنها از اعداد استفاده مي‌كنند …

اكثر مواقع افراد از آن به اشتباه استفاده مي كنند.

طبق داده هاي‌ما، تنها 40 درصد از آگهي ها ادوردز مارك‌دار با عملكرد بالا و 37 درصد از آگهي هاي غير مارك‌دار از اعداد استفاده مي‌كنند.

قبل از اينكه به اين اطلاعات تكيه كنيم، اگر از من پرسيديد كه چه تعداد از آگهي‌هاي متني از اعداد استفاده مي‌كنند، مي‌توانم با قاطعيت بگويم چيزي در حدود 50? از تبليغات غير مارك‌دار از آنها استفاده مي‌كنند. اما بعد از اينكه ديديم ميزان استفاده از علامت درصد و دلار در پلتفرم مورد بررسي ما براي تبليغات با عملكرد بالا، پايين بود به اين نتيجه رسيديم كه اعداد در تبليغات متني برتر كمتر از آنچه كه فكر مي‌كرديم نقش دارند.

اين بدين معنا نيست كه اعداد بي‌فايده هستند، بلكه يادآور اين موضوع است كه مشتريان شما بيشتر به قيمت كالاها يا خدمات شما توجه مي‌كنند. شيوه‌اي كه شما چارچوب (و عبارت) پيشنهاد خود را معرفي مي‌كنيد به همان اندازه پيشنهاد شما اهميت دارد. به طور كامل مي‌توان ارزش را در يك آگهي متني بدون استفاده از اعداد ايجاد كرد.

تبليغات برتر از اعداد در آگهي‌هاي خود استفاده مي كنند (نه فقط براي نشان دادن قيمت ها و تخفيف هاي بهتر)، اما بيش از 60? از آگهي هاي متني عالي كه ما مورد مطالعه قرار داديم، فقط از كلمات استفاده كرده اند.

9. ميانگين نرخ خواندن آگهي هاي با عملكرد بالا چه ميزان است؟

تبليغات با عملكرد بالاي Google تا چه ميزان پيچيده هستند؟ ما قابليت خواندن مجموعه آگهي خود را با استفاده از مقياس Fleish-Kincaid (يك روش براي تعيين اينكه يك متن چقدر براي خواندن آسان يا دشوار است) بررسي كرديم.

آنچه كه ما متوجه شده ايم اين است كه ميانگين نرخ خواندن مجموعه اي از بهترين آگهي هاي تبليغاتي ما براي افراد تا 14 سالگي طراحي شده است. بنابراين، اگر مي خواهيد CTR بيشتري بدست بياوريد، براي سطح 9 تبليغات خود را بنويسيد!

جالب توجه است، بسياري از نويسندگان با فروش بيشتر همين كار را انجام مي دهند. شين برون در Contently دريافت كه بسياري از نويسندگان با فروش بيشتر تبليغات خود را در سطح 9 يا بالاتر مي نويسند:

توجه داشته باشيد كه همينگوي حتي بهتر از Goodnight، Moon قابل خواندن است …

بهترين آگهي تبليغاتي ادوردز شبيه به … است.

با جمع آوري همه اين داده ها، مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه بهترين آگهي هاي تبليغاتي در تمام دوران، چيزي شبيه به موارد زير خواهد بود ….

اين آگهي از موارد زير استفاده مي كند:

  1. كلمات با عملكرد بالا (مال شما، رايگان، دريافت كردن، ما، ذخيره كردن)
  2. CTA با بهترين عملكرد (دريافت كردن)
  3. احساسات مثبت (آگهي ها در مورد صرفه جويي پول در آينده هستند، نه هزينه كردن پول در حال حاضر / گذشته)
  4. تنوع واژگاني
  5. علامت تعجب
  6. عدم استفاده از DKI
  7. عدم استفاده از علامت و برند تجاري
  8. در سطح نه‌ام قابليت خواندن نوشته شده است
  9. استفاده از فقط يك عدد در خط توضيحات

بعضي از اين داده ها من را شگفت زده كرد. شما چطور؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۱:۳۶ توسط:mehdi موضوع: