تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ .

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

۴ روش براي ارتقاي سئو توسط تبليغات در گوگل

سئو تبلیغات در گوگل

شما در اين مقاله با ابزار كلمه كليد براي تبليغات در گوگل و سئو آشنا مي‌شويد و كاركردهاي آن را در سئوي سايتتان به صورت كاملي درمي‌يابيد.

ابزار كلمه كليدي  چيست؟

ابزار كلمه كليدي(keyword planner) در سئو و تبليغات در گوگل ، يك برنامه تبليغاتي آنلاين است كه توسط گوگل راه اندازي شده تا بازاريابان وب را در رسيدن به مشتريان احتمالي و بهبود ترافيك، رتبه بندي، فروش و به دست آوردن سود كمك كند. به وسيلۀ اين ابزار بسيار مجهز مي‌توان:

  • تصميم گرفت كه تبليغات را در كجا قرار داد.
  • بودجه مطلوب را تعيين كرد.
  • تأثير آگهي و ميزان عملكرد آن را اندازه گيري كرد.

در بسياري از موارد، تبليغ كنندگان ابزار تبليغات در گوگل را در شبكه‌هاي PPC عمده خود به‌كار مي برند.

موارد ديگري نيز وجود دارند كه از اين ابزار مي‌توان براي آنها استفاده كرد:

1.  تحقيق درباره كلمات كليدي

در سئو عمدتا براي تحقيق درباره كلمات كليد، از تبليغات در گوگل استفاده مي‌شود. كلمه كليدي پايه بسيار ضروري همه كمپين‌هاي سئو است. شما مي‌توانيد با جستجوي كلمات كليدي ساده و طبيعي در اين تحقيقات، موفقيت مداوم تلاش‌هاي بازاريابي خود را حفظ كنيد. زيرا كاربران به دنبال كلمات كليدي غير منتظره و عالي نيستند. اگر هدف  بازارياب به دست آوردن رتبه بالاتر در صفحات نتايج جستجو باشد، بايد تمركز خود را بر روي كلمات كليدي بگذارد كه مخاطبان هدف جستجو مي‌كنند. بنابراين، كلمات كليدي مناسب واقعا مهم‌اند و سئوكار حرفه‌اي مي‌تواند از يكي از بسيار ابزارهاي تحقيق درباره كلمه كليدي استفاده كند كه البته اين ابزارها گاه رايگان‌اند و گاه يا پولي.

سئو و تبليغات در گوگل با دنياي بزرگ ابزار گوگل

مزيت ابزار تبليغات در گوگل در اين است كه در حالي كه درباره كلمات كليدي مناسب براي كمپين شما تحقيق مي‌كند، سه پارامتر ديگر را نيز به شما ارائه مي دهد كه عبارت اند از :

  • كيفيت قابل اعتماد گوگل(Quality Score) را نشان مي‌دهد
  • استفاده از آن آسان است
  • عملكرد وسيعي دارد

شما مي توانيد يا آدرس وب سايت خود را وارد كنيد يا كلمات هسته‌اي مربوط به موضوع سايتتان را قرار دهيد تا ابزار تحقيقات كلمه كليدي پيشنهادهاي درستي را به شما ارائه دهد.

[براي آشنايي با  كيفيت قابل اعتماد يا  Quality Score مقاله نوين ماركتينگ را  با عنوان

كيفيت امتياز عبارات در تبليغات در گوگل يا همان Quality Score چيست؟ بخوانيد]

تبليغات در گوگل به طور خودكار به شما مجموعه‌اي بزرگ از كلمات كليدي پيشنهادي را نشان مي دهد. حال كاري كه بازارياب بايد انجام دهد اين است كه با دقت كلمات كليدي را بررسي كند، از آنهايي كه مرتبط هستند يك فهرست كوتاه تر تهيه كند و حجم جستجوي جهاني آنها را چك كند.

لطفا در اول كار سئو خيلي آرمان‌گرا نباشيد

چه كسي نمي‌خواهد كلمه كليدي‌اش رتبه بالاتري در صفحه اول گوگل داشته باشد؟! ولي اگر از ما مي‌شنويد، بهتر است بر روي همان تعداد كلمات كليدي انتخاب شده تمركز كنيد. بهترين كار براي كمپين‌هاي بازاريابي آنلاين اين است عبارت و كلمات كليداي را پيدا كنيد كه مي‌توانند بدون تلاش زياد، بهتر بهينه سازي شوند و البته حجم جستجوي مناسب و معقولي هم داشته باشند.

البته اين سخن ما به اين معني نيست كه كلمات كم جستجوتر بهترند؛ بايد براي سئو و تبليغات در گوگل آن كلمات كليداي را پيدا كنيد كه حداقل ميزان رقابت را داشته باشد. براي اين منظور، شما بايد هر يك از كلمات كليدي كه در فهرست كوتاه خود داريد را در كادر جستجوي Google.com وارد كنيد. بهتر است عبارت دقيق را جستجو كنيد.

وقتي نتايج نشان داده شد بايد توجه كنيد كه براي هر يك از اين عبارات چند نتيجه وجود دارد. با تقسيم كردن “حجم جهاني جستجو” بر “تعداد نتايج وب”، نسبت رقابت كلمه كليدي به دست مي‌آيد. به اين ترتيب مي توانيد دست به كار بهينه سازي كلمات كليدي شويد كه نسبت بالاتر دارند و البته  راحت‌ترند.

2.  از نحوۀ عملكرد كلمات كليدي كه انتخاب كرده‌ايد اطمينان حاصل كنيد

هنگامي كه انتخاب كلمات كليدي تكميل شد، گام بعدي اين است كه كلمات كليدي را بررسي كنيد تا ببينيد آيا واقعا به خوبي عمل مي‌كنند و نرخ انتقال و تبديل آنها خوب است.

[ اگر مي خواهيد آخريد مطالب درباره نرخ تبديل بدانيد، مقاله نوين ماركتينگ با عنوان:

چگونه از گوگل ادوردز استفاده كنيم را در اين لينك بخوانيد]

صرف نظر از تمام زحماتي كه تا الان كشيده‌ايد و انتخاب كلمات كليدي انتخاب كرده‌ايد، بايد حتماً اين بررسي را انجام دهيد تا از تأثير كلمات كليد مطمئن شويد.

نمي توانيم انتظار داشته باشيد رتبه بالا در گوگل سال‌هاي بسيار طولاني براي شما حفظ شود و نتايج مفيد براي كسب و كارتان به بار آورد. هر چند كه ما تلاش فراواني مي‌كنيم تا وب سايت‌مان در بهينه سازي موتور جستجو يا سئو رتبه بالايي بگيرد، اما  چه كنيم با نااميدي آن زماني كه صدر نتايج جستجو به دست مي‌آوريم  اما اين موفقيت  چندان دردي از ما دوا نمي كند. بله شما به سرعت و نرخ تبديل بالاي كلمات كليدي خاص در فضاي متغيير آنلاين  بي توجه بوده‌ايد .

اينجا نقش بي همتاي كمپين تبليغ در گوگل را بايد جدي گرفت.  نيازي به كار سخت نيست و مي توانيد از بروز مشكلات جلوگيري و در وقت صرفه جويي كنيد. كلمات كليدي مناسب را پيدا مي كنيد، سطح عملكرد احتمالي آن را مي سنجيم و براي بهترين نتيجه بهينه سازي مي كنيم.

3.  رسيدن به بهترين CTR  در تبليغات گوگل

تبليغات در گوگل نه تنها براي تحقيق درباره  كلمات كليدي به كار مي‌آيد، بلكه براي به دست آوردن  بيشترين نرخ كليك از طريق رتبه بندي نتايج جستجوي در حال پيشرفت نيز كمك شاياني مي كند. اگر CTR شما كم باشد، هرگز نمي‌توانيد از طريق ترافيك زياد سايتتان كسب درآمد كنيد. دلايل زيادي براي اين مشكل وجود دارد، اما عنوان و شرح ناكافي مي‌تواند يكي از دلايل ممكن باشد.

سئو تبليغات در گوگلدر اينجا، تبليغات در گوگل مي‌تواند نقش تعيين كننده‌اي داشته باشد و با همان رتبه بندي‌هاي موجود، CTR  بهتري  به دست آوريد. و اگر در طول كمپين AdWords تبليغاتي معمولتان، احساس كرديد عملكرد و تبديل آن راضيتان نمي كند، بايد عنوان و توضيحات آگهي را آنقدر تغيير دهيد تا زماني كه به حداكثر CTR براي كلمات كليديتان برسيد.

مسلماً براي آن كه به مناسب‌ترين و سودآورترين تركيبِ عنوان و توضيحات برسيد، بايد برنامه‌ريزي‌هاي ويژ‌ه‌اي داشته باشيد و در اين زمينه دست از تلاش برنداريد. وقتي به اين تركيب جادويي دست يافتيد، فقط كافي است آنها را در قسمت “عنوان و توضيحات” صفحه‌تان كپي و پيست كنيد تا CTR جستجوي ارگانيك خود را نيز به حداكثر برسانيد.

4.  هدف گذاري جغرافيايي در سئو و تبليغات در گوگل

يكي از موارد استفادۀ پيشرفته و مؤثر از ابزار تبليغات در گوگل براي بهينه سازي موتور جستجو، هدف گذاري جغرافيايي است. ترافيكي كه به سايت شما مي‌آيد از نقاط مختلف جغرافيايي است، مي توان از Google Analytics استفاده كرد تا وضعيت تبديل مكان‌‌هاي مختلف را با هم مقايسه كرد. طي اين كار، بايد آماده مقابله با اختلاف‌هاي قابل توجهي كه در تبديل براي كلمات كليدي مشابه ميان كشورها و قاره‌‌‌ها وجود دارد باشيد.

اين مطالعه تحليلي از كشورها به شما كمك خواهد كرد بهترين ارزيابي را از وضعيت تبديل بر اساس جغرافيا داشته باشيد. و شما مي توانيد استراتژي‌‌هاي خاص براي تمام مدل‌ها آماده كند. به اين ترتيب پايه‌اي فراهم مي‌شود تا براي كشورهايي كه نرخ تبديل كمي دارند صفحات محلي ايجاد كنيد و كلمات كليدي خاص جغرافيايي را هدف قرار دهيد.

نتيجه:

با اطمينان مي توان گفت تبليغات در گوگل يك ابزار واقعا عالي براي تبليغ كنندگان و همچنين سئوكاران حرفه‌اي است. شمار زيادي از ناشران، نويسندگان محتوا، كارشناسان سئو و متخصصان بازاريابي از اين ابزار با ارزش بهره مي‌برند.

خلاصه آنچه از ابزار تبليغات در گوگل مي توان گفت اين است:

حتي يك كمپين تبليغات متوسط در گوگل مي‌تواند اطلاعات زيادي به شما بدهد

  • در پول و زمان و تلاش براي بهينه سازي كلمات صرفه جويي مي‌كنيد
  • نتايج جستجوي خود را ، بهينه سازي مي‌كنيد
  • ترافيك سايتتان را به طرز شگفت انگيزي  افزايش مي‌دهيد
  • رتبه بالاتري در صفحات موتور جستجو به دست مي‌آوريد
  • و در نهايت تعداد جستجوي‌هاي مشتريان معاملات و فروشتان بيشتر مي‌شود.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۴:۳۳ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :