تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ .

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

همه چيز درباره گوگل سرچ كنسول

گوگل سرچ گنسول

گوگل سرچ كنسول با نام لاتين Google Search Console كه تا چندي بيش به نام گوگل وبمستر تولز(Google Webmaster Tools) شناخته مي‌شد؛ ابزار اصلي مديران وب‌سايت‌ها، براي بررسي وضعيت سايت از ديدگاه‌هاي مختلف در موتور جستجوي گوگل است. بي‌شك هر مدير سايت و هر شخصي كه مسئوليت سئوي سايت را بر عهده دارد؛ بايد به كار با اين ابزار گوگل تسلط كامل داشته باشد.

در اين مقاله وب‌سايت نوين ماركتينگ مي‌خواهم به زبان ساده شما را با بخش‌هاي گوناگون گوگل سرچ كنسول و كاربرد آن آشنا كنم.

نكته مهم: گوگل سرچ كنسول به مرور در حال انتقال سرويس خود روي رابط كاربري جديدي است. در نتيجه همه بخش‌ها در رابط كاربري جديد وجود ندارد. در اين مقاله اولويت من، معرفي اين سرويس بر مبناي رابط كاربري جديد است؛ و تنها بخش‌هايي كه هنوز به نسخه جديد منتقل نشده‌اند را طبق نسخه قبلي معرفي مي‌كنم.

در اين مقاله مي‌خوانيم:

  1. گوگل كنسول چيست؟
  2. ثبت سايت در گوگل كنسول
  3. آشنايي با بخش Performance
  4. آشنايي با بخش URL inspection
  5. آشنايي با بخش Index
  • Coverage
  • Sitemap
  1. آشنايي با بخش Enhancements
  • Mobile Usability
  • AMP
  1. آشنايي با بخش Manual Actions
  2. آشنايي با بخش Links
  3. آشنايي با بخش Settings

بررسي ابزارهاي منتقل نشده از نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول

  1. آشنايي با بخش Masغير مجاز مي باشدes
  2. آشنايي با بخش Search Appearance
  • Structured Data
  • Rich Cards
  • Data Highlighter
  • HTML Improvements
  1. آشنايي با بخش Search Traffic
  • International Targeting
  1. آشنايي با بخش Google Index
  • Blocked Resources
  • Remove URLs
  1. آشنايي با بخش Crawl
  • Crawl Errors
  • Crawl Stats
  • Fetch as Google
  • txt Tester
  • Sitemaps
  • URL Parameters
  1. آشنايي با بخش Security Issues يا مشكلات امنيتي
  2. آشنايي با بخش Web Tools يا ابزارهاي وب

1. گوگل كنسول چيست؟

گوگل كنسول ابزاري رايگان براي بررسي وضعيت سايت از نظر موتور جستجوي گوگل است. به كمك اين ابزار مي‌توان مشكلات احتمالي سايت را كه گوگل تشخيص داده است فهميد؛ دسترسي ربات‌هاي گوگل را به سايت سنجيد؛ از ميزان ترافيك دريافتي و تاريخچه رتبه كلمات كليدي آگاه شد؛ لينك‌هاي دريافتي از سايت‌هاي ديگر را سنجيد؛ و با توجه به اين موارد، زمينه را براي بهبود رتبه سايت در موتورهاي جستجو فراهم كرد.

2. ثبت سايت در گوگل كنسول

براي دسترسي به امكانات گوگل كنسول در ابتدا بايد سايت خود را در آن ثبت كرده و مالكيت خود را بر سايت مشخص كنيد. چراكه گوگل اطلاعات سايت را در اختيار هيچ‌كس جز مالك سايت و افرادي كه از طريق او داراي دسترسي شده‌اند، قرار نمي‌دهد.

براي انجام اين كار مراحل زير را طي كنيد:

  • وارد حساب گوگل خود شويد (طبيعتا براي استفاده از سرويس‌هاي گوگل شما بايد يك حساب در گوگل داشته باشيد.).
  • سپس به آدرس اين سرويس در گوگل برويد: https://www.google.com/webmasters
  • حال روي دكمه Add Property (گوشه بالا سمت چپ) كليك كنيد؛ تا باكس زير باز شود.
  • با اضافه كردن آدرس سايت مطابق مثال، روي دكمه CONTINUE كليد كنيد.گوگل سرچ گنسول
  • در اين مرحله مطابق تصوير زير بايد مالكيت و دسترسي خود را به سايت اثبات كنيد. براي انجام اين كار گوگل چند راه متنوع پيشنهاد مي‌دهد؛ اما بهترين و ساده‌ترين روش كپي فايل متني ارائه شده از گوگل در پوشه اصلي وب‌سايت است. اين كار را بايد از طريق دسترسي به هاست سايت خود انجام دهيد. پس از انجام اين كار با كليك روي دكمه VERIFY كليك كنيد.

گوگل سرچ گنسول

بجز بارگذاري فايل HTML روش‌هاي زير نيز براي تاييد مالكيت مورد پذيرش گوگل است:

  • افزودن تگ HTML به head سايت
  • تاييد اعتبار با كد گوگل آناليتيكس
  • استفاده از حساب Google Tag Manager

گوگل سرچ گنسول

در نهايت بهتر است هر دو نسخه آدرس دهي با www و بدون آن را به صورت جداگانه در گوگل سرچ كنسول ثبت كنيد. البته براي تاييد مورد دوم نياز به آپلود مجدد فايل نيست؛ و تنها با كليك روي دكمه VERIFY آدرس تاييد مي‌شود.

3. آشنايي با بخش Performance

اين بخش قدرتمندترين بخش گوگل سرچ كنسول جديد است. اين بخش دقيقا همان اهداف بخش Search Analytics در گوگل سرچ كنسول قديمي را دنبال مي‌كند. با اين تفاوت كه در نسخه جديد امكانات بيشتري براي دريافت خروجي‌هاي متنوع‌تر وجود دارد.

در بخش Performance مي‌توانيد تعداد كليك‌هاي دريافتي، تعداد ايمپرسشن‌ها، ميانگين نرخ كليك (CTR) و ميانگين رتبه سايت در موتور جستجوي گوگل را به صورت روزانه ببينيد. همچنين تمام اين اطلاعات براي هر كلمه كليدي و هر صفحه وب‌سايت نيز موجود است.

گوگل سرچ گنسول

وجود فيلترهاي مختلف از جمله فيلتر كردن اطلاعات بر اساس كشورهاي گوناگون و ديوايس‌هاي موبايل، دسكتاپ و تبلت؛ و قابليت بررسي بازه‌هاي زماني بيشتر (تا 16 ماه گذشته) نسبت به نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول و مقايسه بازه‌هاي زماني مختلف با يكديگر، از ساير امكاناتي است كه در اين بخش مشاهده مي‌كنيد.

اين بخش به شما كمك مي‌كند آماري دقيق از ورودي‌هاي سايت خود داشته باشيد؛ و بتوانيد به طور مرتب بر افت و خيز صفحات و كلمات كليدي خود نظارت كنيد. كاربردهاي مختلف بخش Performance بنا بر موقعيت‌هاي گوناگون مشخص مي‌شود؛ و شما با كسب تجربه و استفاده از اين ابزار، مي‌توانيد استفاده بهتري از آن داشته باشيد.

4. آشنايي با بخش URL inspection

با كليك روي دكمه URL inspection مي‌توانيد آدرس يكي از صفحات سايت خود را وارد كنيد. اين بخش اطلاعاتي دقيق در مورد وضعيت صفحه مد نظر ارائه مي‌دهد. اطلاعاتي شامل اينكه صفحه در گوگل ايندكس شده است يا خير؛ صفحه در نقشه سايت وجود دارد يا خير؛ صفحه در موبايل به خوبي نمايش داده مي شود يا خير، دسترسي ربات‌هاي خزنده گوگل به صفحه كامل است يا خير، و ساير مشكلات احتمالي صفحه را در اين بخش مي‌توانيد پيدا كرده و اصلاح كنيد.

گوگل سرچ گنسول

5. آشنايي با بخش Index

اين بخش يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي گوگل سرچ كنسول است. بخصوص براي سايت‌هايي كه دچار مشكلات ساختاري هستند؛ اين بخش راهنماي خوبي براي حل مشكلات است. در ادامه با دو قسمت اساسي اين بخش آشنا مي‌شويم.

بخش Coverage

اين بخش نشان مي‌دهد كه گوگل چگونه سايت شما را ايندكس مي‌كند. چه صفحاتي را ايندكس و چه صفحاتي را ايندكس نكرده است. علت ايندكس نكردن صفحات چيست؛ و سايت شما با چه خطاهايي در اين زمينه روبرو است.

گوگل سرچ گنسول

به عبارت ديگر در اين بخش مي‌توانيد تا حداكثر 1000 آدرس آخر صفحات سايت خود را در 4 بخش مختلف مشاهده كنيد.

  • صفحات داراي خطا (Error)
  • صفحات تاييد شده اما داراي هشدار (Valid with warning)
  • صفحات تاييد شده (Valid)
  • صفحات ايندكس نشده (Excluded)

اين بخش كمك مي‌كند تا از ايندكس شدن صفحات اضافي و تكراري و… جلوگيري كنيد. همچنين كمك مي‌كند تا صفحات مهم خود را بررسي كرده كه به درستي ايندكس شده باشند.

بخش Sitemap يا نقشه سايت

نقشه سايت يك فايل متني با فرمت xml بوده؛ كه شامل آدرس تمامي صفحات مهم سايت است. اين نقشه به ربات‌هاي خزنده گوگل كمك مي‌كند؛ تا بهتر و با سرعت بيشتري صفحات مدنظر شما براي ايندكس شدن را پيدا كرده و ثبت كنند.

گوگل سرچ گنسول

اين بخش نكته پيچيده‌اي ندارد. هرچند در نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول امكان بررسي خطاهاي نقشه سايت نيز وجود دارد؛ كه هنوز به نسخه جديد اضافه نشده است.

6. آشنايي با بخش Enhancements

اين بخش به ارائه گزارش‌هايي جهت بهبود و ارتقاي وضعيت سايت براي نمايش در موبايل مي‌پردازد؛ و داراي دو قسمت بررسي وضعيت نمايش ريسپانسيو سايت و نمايش نسخه ويژه موبايل در گوشي‌هاي هوشمند است.

بخش Mobile Usability

در اين بخش مي‌توانيد مشكلات و خطاهاي احتمالي نمايش سايت به صورت ريسپانسيو در گوشي‌هاي هوشمند را بررسي كنيد.

گوگل سرچ گنسولتعداد صفحات داراي خطا و صفحات بدون مشكل به صورت نمودار ثبت شده است. همچنين در زير نمودار اصلي، علت خطاها بر اساس موارد مختلف ليست شده است.

گوگل سرچ گنسول

بخش AMP

AMP يكي از تكنولوژي‌هاي جديد است؛ كه گوگل پيشنهاد مي‌كند وب‌سايت‌ها، بخصوص وب‌سايت‌هاي محتوا محور، از جمله مجلات آنلاين، از آن براي بهبود سرعت صفحات سايت خود استفاده كنند. با استفاده از اين تكنولوژي شما مي‌توانيد براي هر صفحه سايت خود، نسخه فشرده و سبك شده‌اي براي نمايش در نتايج جستجوي موبايلي بسازيد.

در اين بخش از گوگل سرچ كنسول شما مي‌توانيد خطاهاي احتمالي در اين صفحات را يافته و اصلاح كنيد.

7. آشنايي با بخش Manual Actions

اگر وب‌سايت شما به دليل عدم رعايت اصول و قواعد سئو و استفاده از روش‌هاي كلاه سياه در سئو، از طرف گوگل و به صورت دستي اسپم شود؛ در اين بخش اطلاعيه‌اي مبني بر پنالتي شدن سايت دريافت مي‌كنيد. اين بخش بجز اين مورد كاربرد ديگري ندارد؛ و البته اميدوارم هيچ وقت در اين بخش پيامي دريافت نكنيد.

براي آشنايي بيشتر با سئوي كلاه سياه black hat SEO در سال ۲۰۱۸ به مقاله اي كه نوين ماركتينگ براي شما آماده كرده است، مراجعه نماييد.

8. آشنايي با بخش Links

يكي از اصول اساسي سئوي داخلي لينك‌سازي‌هاي خوب بين صفحات داخلي است. همچنين اصلي‌ترين اصل سئوي خارجي دريافت بكلينك‌هاي با كيفيت از سايت‌هاي ديگر است. پس بسيار مهم است كه اطلاعات دقيقي از لينك‌هاي خارجي و داخلي سايت خود و جزئيات هركدام بدانيد.

در اين بخش از گوگل سرچ كنسول مي‌توانيد با جزئيات مناسب لينك‌هاي داخلي و خارجي سايت خود را ببينيد.

گوگل سرچ گنسول9. آشنايي با بخش Settings

در اين بخش مي‌توانيد براي افراد ديگري كه حساب گوگل دارند؛ يك دسترسي با سطح كامل يا محدود تعريف كنيد.

گوگل سرچ گنسول

بررسي ابزارهاي منتقل نشده از نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول

براي رفتن به نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول كافي است از انتهاي منوي عمودي سمت چپ صفحه (در نسخه جديد) روي دكمه Go to the old version كليك كنيد.

1. آشنايي با بخش  Masغير مجاز مي باشدes

گوگل سرچ كنسول مشكلات جدي‌تر، تغييرات و آپديت‌هاي مختلف و به طور كلي موارد مهم را از طريق پيام به كاربران خود اعلام مي‌كند. اين پيام هم در قسمت Masغير مجاز مي باشدes گوگل سرچ كنسول قابل مشاهده است؛ و هم از طريق ايميل براي كاربران ارسال مي‌شود.

2. آشنايي با بخش Search Appearance

اين بخش از گوگل سرچ كنسول داراي ابزارهايي است كه شكل نمايش اطلاعات صفحات سايت شما را در گوگل نشان مي‌دهد؛ و اگر در اين زمينه مشكل يا خطايي وجود داشته باشد؛ جزئيات آن را به شما اعلام مي كند.

بخش Structured Data

حتما در نتايج گوگل با مواردي كه به نوعي ويژه هستند روبرو شده ايد. مثلا نتايجي كه در كنارشان ستاره دارند؛ و يا يك رويداد را معرفي مي‌كنند؛ و يا ساختارشان براي نمايش ويدئو بهينه شده است. اين صفحات از داده‌هاي ساختار يافته يا همان Structured Data استفاده مي‌كنند.

اين بخش از گوگل سرچ كنسول اجازه مي‌دهد انواع داده‌هاي ساختار يافته سايت خود را بررسي كنيد؛ و در صورتي كه خطايي در شكل كدنويسي آنها وجود داشته باشد؛ آن را به شما اطلاع مي‌دهد.

گوگل سرچ گنسولبخش Rich Cards

به طور خلاصه ريچ كارد نيز نوعي داده ساختار يافته است. با اين تفاوت كه نسبت به Structured Data ساختارهاي دقيق‌تري را تعريف مي‌كند. اين شكل از نمايش اطلاعات در نتايج جستجو را احتمالا در ابتداي نتايج جستجو و با جزئيات بيشتر از Structured Data ديده‌ايد.

به هر روي اگر از اين شكل داده در كدنويسي و ساخت صفحات خود استفاده كرده باشيد؛ در اين بخش مي‌توانيد خطاهاي احتمالي مرتبط با آن را در اين بخش از گوگل سرچ كنسول ببينيد.

بخش Data Highlighter

اين بخش در واقع يكي از بهترين ابزارهاي گوگل سرچ كنسول است. اين ابزار پس از ساخته شدن ريچ اسنيپت‌ها ارائه شد. با كمك ابزار Data Highlighter مي‌توانيد الگوي داده‌ها و اطلاعات ارائه شده در صفحات سايت خود را به گوگل توضيح دهيد. اين كار كمك مي‌كند كه اطلاعات سايت را با شيوه‌اي جذاب‌تر و ويژه‌تر و در قالب ريچ اسنيپت‌هاي مختلف يا Google Knowledge Graph در نتايج جستجو مشاهده كنيد.

گوگل سرچ گنسولهمان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد؛ در اين بخش مي‌توانيد ساختارهاي متنوعي را براي صفحات خود تعريف كنيد.

در تصوير زير ديتاهايلايت‌هاي مشخص شده براي يك سايت را مشاهده مي‌كنيد.

گوگل سرچ گنسول

بخش HTML Improvements

توليد محتوا با اهميت‌ترين موضوع در يك سايت است. اما محتواي تكراري يكي از مشكلاتي است كه مي‌تواند به اعتبار سايت نزد موتورهاي جستجو لطمه بزند. بنابراين متخصصين سئو حساسيت ويژه‌اي روي آن دارند. در اين قسمت مي‌توانيد اطلاعات خوبي از موارد تكراري در صفحات مختلف سايت خود بدست آوريد.

تعداد صفحات با توضيحات متاي تكراري، بيش از حد بلند و بيش از حد كوتاه، اولين اطلاعاتي است كه اين بخش در اختيار شما مي‌گذارد.

همچنين درباره عنوان صفحات سايت، در اين بخش مي‌تواند تعداد صفحات بدون عنوان، صفحات با عنوان تكراري و صفحات با عنوان بيش از حد كوتاه يا بلند را در اين صفحه بررسي كرده و در صورت لزوم به اصلاح آنها در سايت خود بپردازيد.

گوگل سرچ گنسول

3. آشنايي با بخش Search Traffic

اين بخش از گوگل سرچ كنسول دقيقا همان اطلاعاتي را ارائه مي‌دهد كه در بخش Performance سرچ كنسول جديد توضيح داده شد. پس فقط يك مورد كه از اين بخش به نسخه جديد گوگل سرچ كنسول منتقل نشده است را معرفي مي‌كنيم.

بخش International Targeting

در اين بخش مي‌توانيد كشور هدف را از يك ليست بازشو مشخص كنيد. همچنين اين بخش نشان مي‌دهد كه زبان بكار رفته در محتواي سايت مشخص شده است يا خير. تعيين اين موارد به دريافت بازديد هدفمندتر از زبان و منطقه مدنظر كمك مي‌كند.

گوگل سرچ گنسول

4. آشنايي با بخش  Google Index

در اين بخش مي‌توانيد از وضعيت صفحات ايندكس شده سايت خود مطلع شويد؛ و تنظيماتي را براي بهبود آن انجام دهيد. اين بخش شامل سه زيرمجموعه است كه 2 مورد آن هنوز به گوگل سرچ كنسول جديد منتقل نشده و در ادامه آنها را معرفي مي‌كنيم.

بخش Blocked Resources

در اين بخش قسمت‌هايي از صفحات سايت شما كه ربات گوگل به دلايل مختلف به آن دسترسي ندارد، ليست شده است. وجود اين خطا باعث مي‌شود كه گوگل صفحات سايت شما را به صورت كامل كراول و ايندكس نكند. البته گاهي دسترسي گوگل به بعضي از منابع صفحه با دلايل درستي بسته شده است. به هر حال در اين بخش مي‌توانيد اين موارد را مشاهده كرده و در صورت نياز از طريق سايت آنها را اصلاح كنيد.

گوگل سرچ گنسولبخش Remove URLs

به هر دليلي ممكن است لازم باشد صفحه‌اي از سايت خود را از نتايج گوگل پاك كنيد. در اين شرايط اين بخش به كمك شما خواهد آمد.

گوگل سرچ گنسول

5. آشنايي با بخش  Crawl

هيچ كدام از ابزارهاي اين بخش هنوز به گوگل سرچ كنسول جديد منتقل نشده است. ابزارهاي اين بخش عموما به مسائل مرتبط با كراول كردن صفحات سايت شما و مسائل آن مي‌پردازند.

بخش Crawl Errors

اين بخش يكي از پر اهميت‌ترين اطلاعات را درباره دسترسي ربات‌هاي گوگل به سايت شما، در اختيارتان مي‌گذارد. براي ثبت تغييرات صفحات سايت و ايندكس شدن آنها در نتايج جستجوي گوگل، طبيعتا بايد ربات گوگل دسترسي درستي به سايت شما داشته باشد. در اين بخش مي‌توانيد مشكلات و خطاهاي احتمالي را پيدا كرده و در صورت نياز رفع كنيد.

در اين بخش Site Errors نشان‌دهنده دسترسي ربات گوگل به سايت شماست. اين دسترسي بر مبناي DNS، اتصال سرور و دسترسي به فايل robot.txt، سنجيده مي‌شود.

گوگل سرچ گنسولURL Errors نيز خطاهاي عدم دسترسي به صفحات سايت را بر مبناي كد خطا و آدرس صفحه مشكل‌دار نشان مي‌دهد.

گوگل سرچ گنسول

بخش Crawl Stats

اين بخش آمارهايي درباره ميزان كراول شدن صفحات وب‌سايت شما ارائه مي‌دهد.

در اولين بخش تعداد صفحات كراول شده در هر روز را مشاهده مي‌كنيد. در اين بخش همچنين بيشترين، كمترين و ميانگين تعداد صفحات كراول شده را نيز مشاهده خواهيد كرد.

گوگل سرچ گنسولدر بخش دوم ميزان حجم صفحات كراول شده در هر روز را مشاهده مي‌كنيد. در اين بخش نيز بيشترين، كمترين و ميانگين حجم صفحات كراول شده مشخص شده است. اين بخش مي‌تواند درباره ميزان حجم صفحات سايت و مناسب بودن آن به شما كمك كند.

گوگل سرچ گنسولدر آخرين بخش اين ابزار نيز ميانگين مدت زمان دانلود كامل يك صفحه از سايت در هر روز ارائه شده است. در اين بخش نيز بيشترين، كمترين و ميانگين كلي را مي‌توانيد مشاهده كنيد. اين بخش نيز معياري كلي براي سنجش سرعت سايت است.

گوگل سرچ گنسولبخش Fetch as Google

در اين بخش مي‌توانيد از گوگل درخواست كنيد يك صفحه خاص از سايت شما را (صفحه جديد يا آپديت شده) دوباره بررسي و ايندكس كند. البته گوگل به صورت خودكار اين كار را به مرور انجام مي‌دهد؛ اما اين ابزار كمك مي‌كند تا اين كار براي موارد خاص سريع‌تر انجام شود.

همچنين به كمك اين ابزار مي‌توانيد ببينيد كه گوگل چه بخش‌هايي از صفحه شما را تشخيص داده و به چه بخش‌هايي دسترسي ندارد. به عبارت ديگر متوجه مي‌شويد كه گوگل صفحات سايت شما را چگونه مي‌بيند.

گوگل سرچ گنسولبخش Robots.txt Tester

فايل روبوت مهم‌ترين تنظيم براي تعريف دسترسي‌هاي مختلف ربات‌هاي گوگل و ساير موتورهاي جستجو، به صفحات سايت شماست. در اين بخش مي‌توانيد جزئيات فايل روبوت خود را ببينيد. همچنين در اين بخش خطاها و اشكالات فايل روبوت شناسايي شده است.

گوگل سرچ گنسولدر نهايت با اين ابزار مي‌توانيد تست كنيد كه يك صفحه خاص از سايت شما توسط فايل روبوت مسدود شده است يا خير.

بخش Sitemaps

البته اين بخش به گوگل سرچ كنسول جديد منتقل شده است؛ اما هنوز امكانات آن كامل نيست. در نسخه قديمي گوگل سرچ كنسول شما مي‌توانيد خطاهاي نقشه سايت خود را نيز، به همراه علت خطا مشاهده كرده و آن را برطرف كنيد.

بخش URL Parameters

بهتر است به اين بخش دست نزنيد؛ اما اگر اين كار لازم است، حتما با مطالعه كامل روش استفاده و با دقت بسيار سراغ آن برويد.

به طور خلاصه در اين بخش تنظيم مي‌كنيد كه URLهاي داراي پارامتر در سايت شما، چه ويژگي متفاوتي با نسخه بدون پارامتر همان URL دارند؛ و آيا بايد در نتايج موتور جستجوي گوگل ايندكس شوند يا خير.

گوگل سرچ گنسول

6. آشنايي با بخش Security Issues يا مشكلات امنيتي

اين بخش تنها نقش اطلاع رساني در زمينه مشكلات امنيتي در سايت را بر عهده دارد. در واقع اگر سايت شما به كدهاي مشكل‌دار و بدافزار آلوده شود؛ در اين بخش پيغامي مبني بر وجود مشكل امنيتي خواهيد ديد.

مشكلات امنيتي مي‌تواند سايت شما را در نتايج جستجو دچار افت رتبه كند. در نتيجه اميدوارم هميشه در اين صفحه با پيغامي كه در تصوير زير مي‌بينيد، روبرو شويد.

گوگل سرچ گنسولدر نظر داشته باشيد كه اين ابزار جايگزين نرم‌افزارهاي امنيتي نيست؛ و معمولا اطلاع‌رساني آن با تاخير محسوسي همراه است.

7. آشنايي با بخش Web Tools يا ابزارهاي وب

در اين بخش ابزارها و منابع مختلف خارج از مجموعه گوگل سرچ كنسول (اما متعلق به گوگل) كه براي مديريت سايت به كمك شما مي‌آيند را مشاهده مي‌كنيد. با توجه به گستردگي موضوع و اينكه هر كدام از اين ابزارها (مثل آمارگير گوگل) مي‌توانند يك موضوع مقاله باشند؛ و همچنين به اين دليل كه خارج از مجموعه ابزارهاي گوگل سرچ كنسول قرار دارند؛ از بررسي آنها در اين مقاله صرف نظر مي‌كنيم.

در نهايت ذكر اين نكته ضروري است كه با توجه به پيچيدگي‌ها و جزئيات بالاي هر بخش از گوگل كنسول، در اين مقاله تنها به طور خلاصه كاربرد و ويژگي‌هاي هر بخش بررسي شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۹:۴۷ توسط:mehdi موضوع:

۳ قابليت فوق العاده Google Ads كه ممكن است از آنها استفاده نكرده باشيد

تبليغ در گوگل

من كور بودم و حالا مي‌توانم ببينم!  زيرا در  Google Ads ابزارهايي پيدا كردم كه تحولي بسيار عظيم در كارم ايجاد كرده.

خب، ممكن است اين موضوع به همين بزرگي نباشد اما اين شانس وجود دارد كه با استفاده از 3 ابزاري كه امروز در مورد آن صحبت مي‌كنيم مي‌توانند كمپين‌هاي تبليغ در گوگل (Google Ads) شما را مديريت كنند و آنرا خيلي آسانتر كند و نتايج را بهبود ببخشد.

اجازه دهيد شروع كنيم.

Auction Insights در   Google Ads

در حالي كه گوگل با سخاوتمندي تمام تعدادي از ابزار خود را براي كمك به شما براي طراحي و مديريت كمپين‌ها ارائه مي‌كند، وقتي زمان برآورد رقابتتان فرا مي‌رسد، ابزار زيادي وجود ندارد و ارزيابي رقابتتان ضروري مي‌شود.

ابزار Auction Insights يكي از معدود ابزاري است كه در دسترس است و وقتي به طور منظم بررسي و استفاده شود، مي‌تواند بسيار به شما در تبليغاتي كه استفاده مي‌كنيد كمك كند.

اساساً، اين ابزار به شما اجازه مي‌دهد كمپين‌ها را با همديگر مقايسه كنيد و به شما نشان دهد كه در كجا بهتر عمل كرده‌ايد. همچنين مي‌تواند فرصت‌هاي جديد و بدون استفاده را براي شما به صورت برجسته نشان دهد.

 

Google Ads

در اين ابزار شش KPI براي مقايسه كمپين ها با يكديگر بر اساس رقبايتان وجود دارد:

  1. Impression Share: يك مقياس براي مشخص كردن اينكه تبليغات برند هر چند وقت يكبار در مزايده شما نمايش داده مي‌شوند.
  2. Average Position: رتبه متوسط آگهي است.
  3. Overlap Rate: نشان دهنده اين است كه آگهي ديگر تبليغ كنندگان هر چند وقت يكبار يك واكنش در همان مزايده اي كه ديگران هم هستند دريافت مي‌كند.
  4. Position Above Rate: هر چند وقت يكبار آگهي تبليغ كنندگان در يك مزايده به موقعيت‌هاي بالاتري از آگهي شما نمايش داده مي‌شود، وقتي كه هر دو تبليغ در يك زمان نمايش داده شوند.
  5. Top of Page Rate: هر چند وقت يكبار آگهي شما (يا آگهي ديگر تبليغ دهندگان، بسته به اينكه كدام سطر را نگاه مي‌كند) در بالاترين رتبه صفحه نتايج جستجو نمايش داده مي‌شود.
  6. Outranking Share: هر چند وقت يكبار آگهي شما رتبه بالاتري در مزايده نسبت به ديگر آگهي تبليغ كنندگان كسب مي‌كند يا اگر آگهي شما در چه زماني نمايش داده مي‌شود وقتي آگهي ديگران نشان داده نمي‌شود.

در ادامه چند روش كه بوسيله آنها ابزار Auction Insights مي‌تواند به شما آگاهي در خصوص كمپين شما بدهد و به شما كمك كند تا مناطقي كه بايد بهبود يابند را بشناسيد و به شما تصويري از مسير رقابتي تان را مي‌دهد:

  • مشخص شدن اينكه رقبايتان ممكن است چه مقدار impression share استفاده ميكنند. براي مثال، اگر بدانيد كه impression share شما 50 درصد است و براي يكي از رقبايتان اين مقدار برابر 75 درصد است مي‌توانيد تخمين بزنيد كه رقيبتان 50 درصد بيشتر از شما از impression share استفاده مي‌كند. بله، عوامل ديگري نيز مانند Quality Score, max bids و غيره نيز وجود دارند اما با اين اوصاف اين KPI مي‌تواند مفيد باشد.
  • دريافت يك بررسي سريع در خصوص اينكه شما چقدر خوب توانستهايد كمپين خود را تنظيم كنيد. اينكار با نگاه كردن به موقعيت متوسط انجام مي‌شود – در اسكرين شات بالا وجود دارد – شما يك موقعيت متوسط 1.2 دريافت مي‌كنيد كه به شما مي‌گويد كمپين شما بهتر از بيشتر رقبايتان اجرا مي‌شود (pointers-school.co.uk در اينجا رتبه دوم بهترين ها خواهد بود).
  • ديدن اينكه بزرگترين رقيب شما كيست. با بررسي overlap rate. براي مثال، به نظر مي‌رسد آگهي هاي سايت energy-kids.co.uk اغلب اوقات بيشتر از سايت ما نمايش داده مي‌شود كه اين موضوع نشانگر اين است كه اين سايت بيشتر از ما در مزايدات شركت نموده است.
  • شناسايي كمپين هايي از رقبا كه بهتر از ما هستند. اين كار با استفاده از Position Above Rate قابل انجام است. در مثال فوق، تبليغات سايت pointers-school.co.uk فقط در نيمي از زمان جستجو بالاتر از سايت ما نمايش داده مي‌شود.

توجه: ابزار Auction Insights فقط براي كمپين هاي Google Search Network and Shopping موجود است. براي كمپين هاي Shopping، اين ابزار از 3 مقياس فقط استفاده مي‌كند: Impression Share, Outranking Share, Overlap Rate.

Drafts & Experiments در   Google Ads

شايد اين ابزار كم استفاده‌ترين و در عين حال با ارزش‌ترين ابزار در دسترس تبليغات در گوگل شما باشد و پتانسيل افزايش ROI شما را به طور قابل توجهي دارد.

فقط كافيست به سادگي اين ابزار را در Google Ads قرار دهيد تا به شما اجازه تست كردن متغيرهاي مهمي در تبليغاتتان مانند موارد زير را بدهد:

  • استراتژي ارائه پيشنهاد
  • صفحات فرود
  • امكان تطابق كلمات كليدي
  • كپي تبليغات
  • كلمات كليدي جديد

چرا بايد از ابزار Drafts & Experiments استفاده كنيم؟

اگر چه منافع زيادي در تستهاي موجود در اين ابزار وجود دارد، ولي در اينجا ما به دو عدد از با ارزشترين منافع اين ابزار مي‌پردازيم:

  • شما مي‌توانيد تستهاي جديدي براي كمپين هاي ايجاد و اجرا كنيد بدون اينكه بر روي عملكرد كمپين هاي اصلي شما اثري بگذارد.
  • شما مي‌توانيد به آساني المان هاي جديد مانند صفحات فرود كه ممكن است باعث شكست كمپين شما شوند را با حداقل ريسك و تخصيص درصد كمي از كل ترافيكتان تست كنيد.

Google Adsدر اينجا اسكرين شاتي براي بيان قدرت اين ابزار وجود دارد.

يك تست براي صفحات فرود جديد نشان مي‌دهد كه آنها 500 درصد از نرخ تبديل بالاتري برخوردار هستند و 75 درصد نرخ هزينه به تبديل كمتري را به همراه دارند. با مقايسه اين اطلاعات در طول بازه 6 ماهه و يك تجربه اندك مانند اين، هزاران بار شما از دردسر نجات پيدا مي‌كنيد.

برخي محدوديت هاي اين ابزار كه بايد به آن توجه كرد عبارتند از:

  • فقط در كمپين هاي Google Search and Display موجود است
  • اين ابزار نمي‌تواند در كمپين هاي فروشگاهي، نصب برنامه و يوتيوب استفاده شود
  • نميتوانيد از بودجه به اشتراك گذاشته شده استفاده كنيد
  • تغييراتي كه بر روي كمپين اصلي مي‌دهيد بر روي آزمايشتان اثري نمي‌گذارد
  • نمي‌توانيد استراتژي ارائه پيشنهادات را خودكارسازي كنيد
  • نمي‌توانيد يك آزمايش در حال اجرا را معلق كنيد و فقط مي‌توانيد آنرا متوقف كنيد
  • نمي‌توانيد آزمايش قبلي كه انجام داده ايد را مجدد فعال كنيد و بايد يك آزمايش جديد دوباره تنظيم كنيد

آماده شروع هستيد؟

خوشبختانه، حالا شما آماده اجراي يك آزمايش هستيد اما صبر كنيد، موارد ديگري نيز وجود دارد. چند راهنما است كه بايد به خاطر بسپاريد:

  • اگر بودجه تان محدود بود، براي جلوگيري از توقف طولاني پيش از مشاهده نتايج آماري ايده خوبي است كه ترافيك را نصف كنيد تا اينكه سهم كمتري را به آزمايش اختصاص دهيد.
  • ابتدا با آزمايش كردن مهمترين المان ها شروع كنيد – صفحات فرود و استراتژي ارائه پيشنهاد (در بيش از دو كمپين متفاوت) معمولاً انتخاب خوبي براي بيشتر كمپين هاي كوچك تا متوسط هستند.
  • هر كمپين فقط بايد بر روي تست كردن يك متغير در يك زمان تمركز كند – دقيقاً براي آزمايش كردن چندين مورد طراحي نشده است.
  • اگر KPI هدفتان چيزي به غير از نرخ تبديل است پيش از شروع كمپين آنرا مشخص كنيد.

مقاله مرتبط: 10 ترفند براي به دست آوردن كليك بيشتر در گوگل ادوردز

Google Ads Scripts

به عنوان آخرين ابزار، ما ابزار ديگري را داريم كه مي‌تواند به طور جدي حجم كاري شما را بكاهد اما اغلب به عنوان اسكريپت شناخته مي‌شود.

به سادگي اسكريپت را قرار دهيد و كدهاي جاوا اسكريپت براي كنترل يا خودكارسازي برخي جنبه هاي كمپين خود طراحي كنيد. شما فقط نياز به دانش ابتدايي كدنويسي جاوا اسكريپت داريد تا بتوانيد از پس اين كار برآييد و زمانيكه اولين اسكريپت خود را پياده ساي كرديد، يك اسكريپت جديد را به كمپين به آساني اضافه خواهيد كرد.

در ادامه به برخي از موارد رايجي كه از اين ابزار استفاده مي‌شود اشاره شده است:

  • تكميل آسان يكباره فعاليتهاي زمانبر مانند تغيير نام كمپين ها در همه اكانت هاي شما يا بروزرساني پيشنهادها در همه كلمات كليدي شما.
  • صرفه جويي در زمان كپي كردن – به آساني مي‌توانيد داده خروجي را از اكانت Google Ads به Google Sheets يا Excel Spreadsheets كپي كنيد.
  • ايجاد پيغام هاي اعلان مهم مانند چك كردن روزانه كاركردن صفحات فرود يا اطلاع از تداخل كلمات كليدي. (به عنوان مثال برخي كلمات كليدي منفي از نمايش تبليغات مهم جلوگيري مي‌كنند.)
  • خودكارسازي فعاليت ها – مي‌خواهيد هر زمان كه بودجه تان كاهش يافت كمپين ها معلق گردند تا مجدد بودجه تان به مقدار مناسبي برسد؟ مشكلي نيست با اين ابزار امكان خودكارسازي اين فرآيند وجود دارد.

براي اين كه يك كمپين موفق گوگل ادوردز داشته باشيد با دپارتمان تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۷:۲۷ توسط:mehdi موضوع:

طراحان گرافيك اين ۷ راز را به شما نمي گويند

آيا تا به حال شده كه با  طراحان گرافيك بحث كنيد و آن‌ها به شما وعده يك طراحي فوق العاده  براي طراحي سايت بدهند اما در نهايت يك افتضاح بزرگ براي شما به بار بياورند؟

حتي اگر شما يك متخصص نباشيد باز هم مي‌توانيد فرق بين بد و خوب را تشخيص دهيد. همچنين مي‌توانيد خوب تشخيص دهيد كه چه وقت مورد سواستفاده قرار گرفته‌ايد.

شايد با اصول ديجيتال ماركتينگ آشنايي نداشته باشيد اين مقاله مي تواند براي شما مفيد باشد

زماني كه انتظار داشتيد وبسايتتان، در فضاي آنلاين، شما را به موفقيت برساند اما در نهايت چيزي كه به دست آورده‌ايد حتي ارزش پيكسل‌هاي مورد استفاده براي نمايشش را نداشته است. بدتر از همه اين است كه بايد از اول شروع كنيد در حالي كه ماه‌ها از زمان و مقدار زيادي از سرمايه خود را از دست داده‌ايد و به اعتبار كاري خود لطمه زده‌ايد و كلي هم دردسر به خاطر آن تحمل كرده‌ايد و در اين شرايط بايد همه چيز را از ابتدا شروع كنيد.

اين وضعيت در واقع به وحشتناكي يك كابوس است كه دوست نداريم دوباره برايمان تكرار شود در ادامه تعدادي از رازهايي كه طراحان گرافيك وبسايت‌ها به شما نمي‌گويند را براي‌تان بازگو مي‌كنيم. رازهايي كه دانستن آنها باعث صرفه جويي در هزينه و زمان شما مي‌شود.

راز شماره 1: زيبايي هميشه به كار نمي‌آيد

شما دوست داريد كه وبسايتتان عالي به نظر برسد و جلوه‌هاي بصري زيبا براي بيننده ايجاد نمايد اما ظاهر زيبا هميشه فروش بالا براي شما به همراه ندارد. در حالي‌ كه راهنمايي كاربران ممكن است بتواند اين‌كار را انجام دهد.

وبسايت شما بايد كار يك راهنما را انجام دهد و تجارت شما را به بازديد كنندگان بشناساند و به آنها خوش‌آمدگويي كند و قسمت‌هاي مختلف را به آنها معرفي كرده و تمامي موارد مورد علاقه آنها را قبل از اين‌كه سايت را ترك كنند، به آنها ارائه دهد. درست مانند يك راهنما، وبسايت بايد بتواند راهنمايي درست براي رساندن بازديدكنندگان به نقطه مورد علاقه‌شان و همچنين جايي كه شما علاقه داريد بروند را ارائه دهد.

آيا بد است كه وبسايت زيبايي داشته باشيد؟

نه من ابدا چنين ادعايي نكردم. اگر شما بتوانيد وب سايتي داشته باشيد كه هم زيبا باشد و هم نتايج مطلوب را به دست آورد بسيار عالي است، اما اگر شما مجبور شويد بين اين دو يكي را برگزينيد، بهتر است كه به دنبال نتايج مطلوب باشيد. بردن جوايز در زمينه طراحي خيلي خوب است ولي با آنها نمي‌توان صورتحساب‌ها را پرداخت كرد و اين مشكلي است كه طراحان گرافيك آن را حل نمي‌كنند.

راز شماره 2: شما به بازطراحي نيازي نداريد

فرض كنيد كه در موقعيتي قرار گرفته‌ايد كه بخواهيد براي جنس مخالف جذاب‌تر به نظر برسيد. در اين حال اگر از يك آرايشگر كمك بخواهيد يك مدل موي جديد را پيشنهاد مي‌كند و پيشنهاد يك گريمور يك قيافه جديد است و اگر از مربي موفقيت سوال كنيد… خودتان باقي ماجرا را مي‌دانيد. بنابراين اگر از طراحان گرافيك  بخواهيد سايت شما را ارتقا دهند چه اتفاقي مي‌افتد؟ دقيقا درست فكر كرده‌ايد. يك طراحي جديد انتظاري شما را مي‌كشد.

به خاطر داشته باشيد كه طراحي سايت شما بخشي از  تصويري بزرگ‌تر است. اگر پيام شما اشتباه باشد يا به يك بازبيني كپي رايت نياز داشته باشد چه؟ اگر برند تجاري شما در مسير اشتباهي قدم بردارد چه؟ يا اگر استراتژي تجاري شما نقطه ضعف‌هايي داشته باشد چه. يا اگر مشكلاتي در ارتباط با توليدات و سرويس‌هاي خود داشته باشيد؟

در اين شرايط نمي‌توانيد از پس هزينه مشاوره با 12 متخصص برآيد چون بعد از آن نياز داريد تمام اجزاي تجارت خود را بازبيني نماييد. به جاي آن از يك مشاور ارشد كمك بخواهيد كه زمينه‌هاي مختلفي از وبسايت شما را بررسي كرده و نقاط مشكل دار را مشخص نمايند.

اين دسته از متخصصان تمامي مراحل اجرا را مي‌شناسند و مي‌دانند هر يك از آنها چطور كار مي‌كنند و چه نقشي در معادله كلي بازي دارند. در اين شرايط ممكن است بدانيد طراحان گرافيك سايت شما هيچ نقصي ندارند و براي مثال تنها با تغيير روش بازاريابي مشكل شما حل مي‌شود. به همين راحتي!

راز شماره 3: لازم نيست هزينه زيادي كنيد

طراحان گرافيك و ديگر ارگان‌هاي خدمات رسان به سايت شما هميشه  مي‌گويند شما متناسب با هزينه‌اي كه پرداخت مي‌‌كنيد خدمات به دست مي‌آوريد. گاهي هم اين مطلب درست است، اما قطعا درست نيست كه شما تمام پس‌انداز زندگي خود را براي طراحان گرافيك سايت خود در ازاي طرحي خوب هزينه كنيد. طراحان گرافيك زيادي وجود دارند كه ممكن است بخواهند از غفلت شما استفاده كرده و به نفع خود هزينه‌هاي زيادي را به شما تحميل كنند.

براي اين كار ممكن است سعي كنند شما را با اصطلاحات فني و برنامه نويسي عجيب و غريب گول بزنند. در اين شرايط تسليم نشويد و محدوده بودجه خود را مشخص كرده و طراحاني بيابيد كه بتوانند با همين بودجه براي شما كار كنند و بتوانند با سبكي كه شما براي سايت تجاري خود مدنظر داريد كنار بيايند.

سايت‌هاي مشابه را ببينيد و طراحان گرافيك آنها را پيدا كنيد. نظرات افراد را راجع به طراحي آنها بخوانيد به اين ترتيب مي‌توانيد در وقت و هزينه خود صرفه جويي نماييد.

راز شماره 4: نگهداري از وبسايت هزينه بالايي ندارد

بسياري از صاحبان سايت‌ها در اين مورد سرشان كلاه مي‌رود. به دليل اينكه در طراحي گرافيك و توسعه سايت معمولا يكبار براي هميشه هزينه مي‌شود بعضي طراحان گرافيك به شكلي غير اخلاقي سعي دارند به روش‌هاي مختلف هر ماه هزينه‌هايي را به مشتريان تحميل كنند.

هزينه‌هاي زيادي مثلا براي سرويس ميزباني وب كه معمولا غيرضروري است. در حالي كه شما اين روزها حداكثر نيازمند پرداخت 5 دلار در ماه براي اين كاريد. پس چرا هزينه بيشتري پرداخت كنيد؟ يا مثلا هزينه نگهداري براي انجام بروزرساني‌هايي كه هر از گاهي انجام مي‌شود.

وقتي افرادي هزينه زيادي براي نگهداري سايت از شما طلب مي‌كنند از آنها بخواهيد كه بابت چه مواردي اين هزينه‌ها را طلب مي‌كنند و با انجام يك جستجو در گوگل مي‌توانيد بفهميد كه سرويس‌هاي ارائه شده آنها چقدر ساده و كم هزينه است. به هر حال اگر تمايلي نداريد خودتان نگهداري از سايتتان را بر عهده بگيريد آن را به كسي بسپاريد كه براي انجام كارهاي ساده و پيش پا افتاده شما را متحمل هزينه‌هاي كلان نكنند.

راز شماره 5: نيازي نيست كه كاملا منحصر به فرد باشيد

درست است كه اين روزها براي موفق بودن بايد متمايز بود متفاوت به نظر رسيد. اما مشكل از جايي شروع مي‌شود كه بعضي طراحان گرافيك در اين كار بسيار زياده روي مي‌كنند و سايتي آنچنان متمايز براي شما طراحي مي‌كنند كه تمام قواعد جاري را به شكل ناخوشايندي زير پا مي‌گذارد و سايت عجيب و غريب شما تبديل به تجربه گيج كننده‌اي براي بازديد كنندگان مي‌شود.

طراحان گرافيك سايت بايد سايت را به گونه‌اي طراحي كنند كه با قواعد و استانداردهاي كاربردي وب هم‌خواني داشته باشد زيرا اين قواعد چگونگي گشت و گذار ساده و سريع در سايت را مشخص مي‌كنند. در صورت تخطي از اين قواعد بازديدكنندگان را گيج خواهيد كرد. براي مثال همه كاربران مي‌دانند كه بخش RSS و يا درخواست ارسال ايميل در قسمت بالا و راست سايت، لوگوها معمولا در بالا و سمت چپ و نوارهاي گشت و گذار زير قسمت‌هاي header سايت، قرار مي‌گيرند.

اگر از پايبندي به اين قواعد اجتناب كنيد، تجربه راه رفتن در يك دنياي بيگانه را براي بازديدكنندگان رقم خواهيد زد كه در آن هيچ چيز سر جاي خودش نيست و يا سمت و سوي درستي نداشته و گيج كننده است. در نهايت چه اتفاقي مي‌افتد؟ بازديدكنندگان سايت آن را ترك مي‌كنند و سايت شما به دليل منحصر به فرد بودن مهجور و ناكارآمد مي‌شود.

راز شماره 6: برندسازي مهارتي ويژه است و همه طراحان گرافيك اين مهارت را ندارند

همه طراحان گرافيك داراي مهارت ايجاد هويت‌هاي برندگونه نيستند. ممكن است طراحان گرافيك ماهري باشند و بتوانند هويت برند شما را انعكاس دهند اما اگر اطلاعات حياتي به صورت كامل به آنها منتقل نشده باشد آنها فرضيات خود را به كار خواهند گرفت.

مثلا اينكه بازار هدف شما چيست و چه چيزي براي مشتريان شما جذاب به نظر مي‌رسد و يا اينكه ارزش‌هاي تجاري و پيام‌هاي بازاريابي شما چيست. آن‌ها فرضياتي راجع به اين مفهوم و همچنين شخصيت مشترياني كه با شما كار مي‌كنند و يا از شما خريد مي‌كند خواهد داشت.

به همين دليل بهتر است قبل از سپردن كار به يك طراح سايت با يك كارشناس برندسازي مشورت كنيد كه بتواند هويت برندي شما را تعريف و به طراحان گرافيك شما منتقل نمايد و يا از ابتدا با طراحان گرافيكي وارد كارشويد كه آشنا به برندسازي باشند و بتوانند سايتي طراحي كنند كه بتواند هويت برندي شما را منتقل نمايد. در غير اين موارد شما افراد نامناسبي را به كار گرفته‌ايد و پول خود را به هدر داده‌ايد.

راز شماره 7: طراحي فقط فتوشاپ نيست به روانشناسي هم نياز دارد

طراحي سايت خوب، فقط داشتن يك طراحي با ظاهر زيبا با محتويات مجذوب كننده نيست. راز اصلي در روانشناسي و رفتارشناسي كاربران است.

طراحان گرافيك خوب بايد روانشناسي رنگ‌ها را بداند و ارتباطي را كه افراد با سايه روشن‌ها و تن رنگ‌ها برقرار مي‌كنند بشناسد. بايد بداند چه تصاويري براي افراد جذاب است و چه دسته افرادي مجذوب اين تصاوير مي‌شوند و چه چيزهايي بيشتر توجه آنها را جلب مي‌كند. بايد به خوبي بداند كه در ذهن افراد وقتي كه از سايت‌ها و از جمله سايت شما بازديد مي‌كنند چه مي‌گذرد؟

بايد تصميم بگيرد كه منحني‌هاي صاف بهتر هستند يا دايره‌هاي متحدالمركز يا رنگ آبي IBM يا قرمز تيره؟ چه چيزهايي افرادي را به سمت راست و چه چيزي به سمت چپ متمايل مي‌كند؟ يا اينكه سايت كاربران را در چه وضعيت احساسي قرار مي‌دهد. اينكه آيا طراحي بايد مدرن و ساده ، رنگارنگ و شلوغ و يا ساده و آرامبخش باشد؟

طراحان گرافيك خوب همه اين موارد و بسياري چيزهاي ديگر را مي‌دانند. آنها به خوبي واقف‌اند كه بايد بتوانند روي وضعيت رواني ذهن بازديد كنندگان و تصوير دريافتي آنها از تجارت شما، اثر بگذارند. هر چقدر كه بيشتر بتوانند راجع به رفتار افراد و چگونگي عملكرد و واكنش آنها نسبت به المان‌هاي مختلف بدانند، بهتر مي‌توانند استراتژي‌هاي موثر در سايت شما پياده سازي نمايند. طراحي را اجرا كنند كه توجه‌ها را جلب نموده و آن‌ها را علاقمند نمايد و در نهايت منجر به افزايش فروش ما شود.

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۱:۵۴ توسط:mehdi موضوع:

بازاريابي مجدد يا ريماركتينگ گوگل چگونه كار مي‌كند؟

 

بازاريابي مجدد

بازاريابي مجدد چيست؟

بازاريابي مجدد گوگل ادوردز نوعي سامانه‌ي بازاريابي آنلاين است كه به كاربر امكان نمايش تبليغاتي هدفمند به بازديدكنندگاني كه پيش از اين از سايت بازديد كرده‌اند، را مي‌دهد. بازديدكنندگان پيشين اين تبليغات را در حين مرور صفحات، مشاهده‌ي ويدئو در يوتيوب يا مطالعه‌ي سايت‌هاي خبري مي‌بينند. به اين ترتيب نام تجاري شما همواره در ديد آن‌ها قرار دارد و آن‌ها را براي بازگشت به سايت شما و كسب اطلاعات بيشتر ترغيب مي‌كند.

 

مطلب مرتبط با اين مطلب را بخوانيد

بازاريابي مجدد به عنوان روشي براي هدف گذاري مجدد، مي‌تواند به شكل قابل توجهي نرخ تبديل و نيز نرخ فروش شما را افزايش دهد. چراكه احتمال تبديل شدن بازديدكنندگان پيشين سايت شما كه همين حالا هم با نام تجاريتان آشنا هستند، به مشتري و يا انجام فعاليت‌هايي كه در سايت شما مورد نياز است بيشتر است.

بازاريابي مجدد

بازاريابي مجدد گوگل چگونه كار ميكند؟

اگر همينك از تبليغات در گوگل استفاده مي‌كنيد، تمام كاري كه بايد انجام دهيد افزودن كدهاي بازاريابي مجدد گوگل (كه با نام‌هاي تگ يا پيكسل هم ناميده مي‌شوند) به وبسايت خودتان است. به اين ترتيب، بازديدكنندگان سايت شما با استفاده از كوكي‌هاي مرورگر به بخش مخاطبان بازاريابي مجدد شما افزوده مي‌شوند. شما مي‌توانيد كدها را در صفحات مختلف بر اساس دسته بندي تعريف شده، سفارشي سازي كنيد.

براي مثال، فرض مي‌كنيم كه شما يك كسب و كار آنلاين داريد كه در آن تجهيزات مورد نياز آشپزخانه را مي‌فروشيد. شما بايد فهرست بازاريابي مجددي با نام «تُستر» بر اساس كساني كه از صفحه‌ي فروش تسترهاي شما بازديد كرده‌اند، بسازيد. به اين ترتيب، شما مي‌توانيد به اين دسته از كاربران تبليغات بسيار هدفمندي را نمايش دهيد كه براي فروش تستر برنامه ريزي شده است. شما مي‌دانيد كه آن‌ها براي خريد تستر به اينترنت آمده‌اند، حالا شما مي‌توانيد آن‌ها را بازگردانيد و شايد با يك پيشنهاد خاص مثل «ارسال رايگان» به خريد مجاب كنيد.

با استفاده از بازاريابي مجدد، مي‌توانيد تبليغات گوگل را به بازديدكنندگان قبلي سايت خود كه در حال مرور سايت‌هاي متعدد همكار گوگل كه در شبكه‌ي نمايش گوگل حضور دارند، نمايش دهيد.

گوگل به شما توصيه مي‌كند كه در هنگام آغاز اولين كارزار بازاريابي مجدد، هدف خود را همه‌ي كساني كه از صفحه‌ي نخست سايت شما بازديد كرده‌اند قرار دهيد. فقط به خاطر داشته باشيد كه اين كار هزينه‌ي بازاريابي مجدد شما را افزايش مي‌دهد زيرا تبليغات شما براي مخاطبان بيشتري هدف گذاري مجدد مي‌شود، همچنين شما نمي‌توانيد تبليغاتي كه واقعا هدفمند هستند را بسازيد. با هدف گذاري محدودتر، مي‌توانيد ميزان ارتباط تبليغات را افزايش داده و هزينه‌ي نرخ كليك را كاهش دهيد.

در نهايت، شما مي‌توانيد فهرست‌هاي بازاريابي مجدد مختلفي براي كارزارهاي بازاريابي مجدد گوگل بسازيد كه كه براي كاري خاص هدف گذاري شده‌اند. براي مثال، مي‌توانيد انتخاب كنيد كه براي كساني كه پيش از اين از سايت شما خريد كرده‌اند تبليغاتي متفاوت با كساني كه خريد نكرده‌اند نمايش داده شود (مثل پيشنهاد 30 درصد تخفيف براي خريد مجدد).

بازاريابي مجدد

چرا بازاريابي مجدد؟ برتري هدف گذاري مجدد گوگل

هدف گذاري مجدد گوگل راهكار بازاريابي قدرتمندي است كه به شما امكان ارتباط مستمر با مخاطبان هدف، حتي پس از خروج سايت شما را مي‌دهد.

با ارائه‌ي بنرهاي تبليغاتي بازاريابي مجدد به بازديدكنندگان، حتي كساني كه ساير بخش‌هاي وب را مي‌بينند، نام تجاري شما مشهورتر شده، مخاطبان هدف بيشتري با آن آشنا مي‌شوند، اعتماد آن‌ها افزايش مي‌يابد و احتمال خريد آن‌ها از شما بالاتر مي‌رود.

تبليغات بازاريابي مجدد نرخ كليك و نرخ تبديل بيشتري نسبت به تبليغات معمولي دارند:

همان‌طور كه مي‌بينيد، بازديدكنندگان پيشين سايت 2 تا 3 برابر بيشتر از بازديدكنندگان جديد روي تبليغات كليك مي‌كنند.

بازاريابي مجدد

به علاوه، اثرگذاري تبليغات بازاريابي مجدد گوگل با نمايش بيشتر افزايش مي‌يابد و فرسودگي تبليغ نسبت به ساير روش‌هاي نمايش تبليغات بسيار كمتر است:

حتي با ادغام كارزارهاي بازاريابي مجدد با روش‌هاي هدف‌گذاري ديگر مثل هدف گذاري بر اساس ويژگي‌هاي جمعيتي، نرخ تبديل بسيار بهتري به دست مي‌آيد.

به هر حال فراموش نكنيد كه كاربران با استفاده از نرم افزار انتخاب تبليغ (AdChoices) امكان انتخاب و تنظيم نمايش تبليغات مورد نظر براي خودشان را دارند و ممكن است به اين ترتيب از فهرست نمايش تبليغات هدف گذاري مجدد شما خارج شوند.

هزينهي بازاريابي مجدد گوگل چقدر است؟

هزينه‌ي بازاريابي مجدد گوگل براي شما به چگونگي همخواني كارزار تبليغاتي با راهبردهاي بازاريابي آنلاين شما وابسته است. هرچند به طور كلي، تبليغات بازاريابي مجدد گوگل يكي از مقرون به صرفه‌ترين كارزارهاي تبليغاتي موجود براي تبليغ كنندگان آنلاين است.

به طور ميانگين تبليغات در جستجوگر براي شاخه‌هايي كه رقابتي‌تر هستند نرخي در حدود چند دلار يا بيشتر براي هر كليك دارد، براي برخي از كلمات كليدي مشهور حتي قيمت به 50 دلار براي هر كليك نيز مي‌رسد. تبليغات نمايشي در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي بين 2 تا 100 برابر از اين قيمت‌ها ارزان‌تر هستند.

براي پايين نگه داشتن هزينه‌ها، بازاريابي مجدد گوگل را با هدف گذاري موقعيتي، فيلترهاي تبديلي، تكرار تبليغات و ساير راهبردهاي كاهش هزينه ادغام كنيد. اين كار به شما اجازه مي‌دهد كه كارزارهاي تبليغات مجدد هدفمندتري بسازيد و تبليغات مرتبط خود را افزايش بدهيد؛ همچنين اكثر تبليغات خود را به كساني نمايش دهيد كه امكان كليك و خريد برايشان بيشتر است.

بازاريابي مجدد

ساخت تبليغات بنري براي سامانهي بازاريابي مجدد گوگل ادوردز

زماني كه شما در شبكه‌ي تبليغات گوگل بازاريابي مجدد مي‌كنيد، امكان ساخت تبليغات نمايشي حاوي متن، تصوير، ويدئو و ساير فايل‌هاي چند رسانه‌اي را داريد. براي كمك به ساخت بنرهاي تبليغاتي بازاريابي مجدد گوگل سفارشي سازي شده، از ابزار رايگان ساخت تبليغات نمايشي گوگل استفاده كنيد. شما مي‌توانيد از ميان قالب‌هاي آماده‌ي بسياري كه در اين ابزار وجود دارند، استفاده كنيد؛ سپس آن‌ها را براي كسب و كار خود سفارشي سازي كرده و از ميان اندازه‌ها و فرمت‌هاي موجود بنر بازاريابي مجدد گوگل خود را بسازيد.

ورداستريم نيز ابزاري دارد كه به طور پويا سايت شما را براي مشاهده‌ي تصاوير و متون اسكن كرده و به صورت خودكار بنري را مي‌سازد كه بهترين شكل ظاهري براي نمايش به عنوان بنر بازاريابي مجدد شما را دارد.

به دنبال محتواي بيشتري براي آشنايي با تبليغات در گوگل هستيد؟

برخي از منابع رايگان معرفي تبليغات گوگل در ادامه آورده شده است:

  • وبلاگ ورداستريم را براي آشنايي با به روز رساني‌هاي روزانه‌ي مربوط به بازاريابي آنلاين بخوانيد
  • تبليغات كليكي را با استفاده از PPC University به آساني بياموزيد
  • اشتباهات موجود در حساب كاربري خود را با استفاده از ابزار AdWords Performance Grader يافته و رفع كنيد

برچسب: تبليغات در گوگل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۵:۱۸ توسط:mehdi موضوع:

۲۰ باور غلط سئو ۲۰۱۸ كه بايد آنها را ترك كنيد

سئو 2018

مقاله حاضر در اين صفحه درباره باورهاي اشتباه رايج  در سئو 2018  ايست كه با يك فايل PDF در اختيار شما قرار مي‌گيرد. در متن پيشرو شما با خلاصه‌اي از فايل pdf  آشنا مي‌شود. همين طور برخي از مهم ترين نكاتي كه در مقاله PDF آمده است را نيز مطالعه مي‌كنيد.

سئو 2018 شايد در اساس با سال‌هاي قبل تفاوتي نداشته باشد اما مهم آن است كه شما اشتباهات سال هاي قبل را در به روز رساني سايت خود مرتكب نشويد.  اشتباهاتي كه بسياري از صفحات اينترنتي در  سال 2018 به آن دچارند. با مطالعه كامل اين مقاله شما عوامل بسيار كليدي براي برتري صفحه خود در سال 2018 به دست مي‌آوريد.

اين مقاله ترجمه‌اي است از سايت هاب‌اسپات  با عنوان “SEO myths you should leave behind in 2018  20  “كه سعي شده است به صورت يك فايل كامل و باكم‌ترين تغييرات در اختيار شما قرار بگيرد. نوين ماركتينگ مقالات مرجع سئو ، گوگل ادوردز، طراحي سايت و ماركتينگ را به صورت مداوم ترجمه مي‌كند و منتشر مي‌سازد.

اين مقاله سوالاتي از اين دست را  پاسخ مي‌گويد :

  • آيا در سئو 2018 ما بايد خود سايتمان را  به گوگل  معرفي كنيم ؟
  • نشر محتوا بهتر است يا لينك سازي بيشتر ؟
  • آيا رمز نگاري SSL  روي سئو 2018 سايت تأثير دارد؟
  • بهره‌اي كه از سئو مي بريم چقدر اهميت دارد ؟
  • آيا توضيحات متا بر رتبه‌بندي جستجو تاثير زيادي دارد؟
  • تطابق كلمات كليد بايد در چه حدي باشد ؟
  • سئو در سال 2018 چه پاپ آپي را مزاحم مي داند؟
  • تأثير الگوريتم رنك برين در سئوي 2018 چيست ؟
  • انباشتگي كلمات كليد  چه بلايي به سر سايت شما مي آورد
  • تگ هاي هدينگ مانند H1 در محتواي شما چه نقشي ايفا مي‌كند؟
  • صفحه اصلي خلوت بهتر است يا شلوغ و كدام يك در سئو 2018 بيشتر تأثير مي‌گذارد؟

و ده‌ها سوال از  اين دست.

مهم ترين موضوعاتي كه در اين مقاله به آن اشاره شده است آنهايي هستند كه سايت‌هاي فارسي زبان در سئو 2018 خود هنوز رعايت نمي‌كنند و از همين طريق ضربات بسيار زيادي را متحمل مي‌شوند. در اين نوشته كه حكم مقدمه بر فايل PDF را دارد من سعي مي‌كنم برخي از مهم ترين عوامل ضررسان به سايت‌هاي ايراني را كه در مقاله اصلي به آن اشاره شده است، را براي شما بازگو كنم.

1. سئو 2018 جايي براي كيفيت است نه كميت

در طول اين مقاله در بسياري از فصل‌ها به اين نكته اشاره شده است كه از كميت سايت خود بكاهيد و بر كيفيت آن بيفزاييد. اين اصلي است كه از ابتداي پيدايش مقوله سئو بارها و بارها گوگل و متخصصان غير فارسي زبان سئو به آن اشاره كرده‌اند؛ بالا بردن كيفيت مقالات، صفحات فرود سايت، بالا بردن كيفيت لينك‌هاي ورودي به سايت و همين طور بالا بردن كيفيت  لينك‌هاي داخلي سايت؛ همه و همه در سئو 2018 به شدت مؤثر است. در سفارش‌هايي كه نوين ماركتينگ براي سئوي سايت‌هاي ايراني دريافت مي‌كند بزرگترين چالش همين موضوع است زيرا صاحبان كسب و كارها به شدت بر روي كميت سايت خود تأكيد مي‌كنند و اين در حالي است كه كيفيت سايت از هر چيز ديگري مي‌تواند براي آنها مفيدتر باشد.

يكي از دلايلي كه  در نوين ماركتينگ مقالاتي مانند 20 باور اشتباه در سئو 2018 منتشر مي‌شود همين فرهنگ سازي براي كيفي نگري به سايت‌هايي است كه در زبان فارسي منتشر مي‌شود. لطفا حتما مباحث كيفي اين مقاله را بخوانيد.

2. صفحه خلوت يا صفحه شلوغ كدام يك بهتر است

اين يكي از بزرگ‌ترين مشكلات صفحات فارسي زبان شلوغي كلافه كننده آن‌هاست. در اين مقاله در باور غلط 10 به آن اشاره شده است. اين حقيقتي است كه صفحات وب فارسي زبان چه از نظر سئو 2018 چه در سال هاي قبل به شدت شلوغ‌اند. در هر گوشه‌اي از صفحات وب فارسي يك بنر در حال چشمك زدن است و يك جمله در حال خودنمايي. حال آن كه در صفحات وب غير فارسي زبان به ويژه صفحات بين‌المللي كاملا بر عكس اين موضوع عمل مي‌شود. محيط عظيمي مانند دراپ باكس براي ورود صفحه‌اي به شدت خلوت دارد.

سئو 2018

خلوت كردن صفحات اول وبسايت  شايد در نگاه اول به درآمد كسب و كارهايي كه اين صفحات براي آنها طراحي شده است، لطمه بزند. اما شما با اين كار به انتخاب مخاطب خود احترام مي‌گذاريد. اين حركت البته سبب مي‌شود كه شما بر محصولي كه از طريق وبسايت خود به دست بازديدكننده مي‌رسانيد تمركز كنيد و به بهبود كيفيت محصول خود بپردازيد. بازهم مي‌بينيد اينجا هم پاي كيفيت به ميان آمد؟! قبلا گفتم كه سئو 2018 سئوي كيفيت است حالا بايد بگويم وب 2018 وب كيفيت است.

3. اهميت كليت سئوي 2018 بر نكات مهم جزئيات و كليات

هدرهاي سايت شما چگونه است؟ چند تا h2  در صفحه داريد؟ چگالي كلمات كليد چقدر است؛ چند لينك از صفحه به صفحات ديگر داده ايد؛ انكرتكست لينك‌هاي شما چه اندازه است؟ اين ها چقدر اهميت دارند؟ چقدر مهم است كه متن شما 900 يا 1100 كلمه است. شايد براي نويسنده شما مهم باشد، زيرا در ازاي هر يك كلمه بيشتر پول بيشتري از شما مي‌گيرد اما براي سئو 2018 و گوگل در سال 2018 اين موضوعات چندان مهم نيست. البته هنوز كاملا بي‌ا‌هميت نشده است اما در سئو 2018 اين موضوعات اهميت خود را آرام آرام از دست مي‌دهند و از سوي ديگر موضوعاتي كه كليت متن را در بر مي‌گيرند،  پر رنگ تر مي‌شوند. اين واقعيتي است كه گوگل هر روز با هوش تر مي‌شود و هر روز گول زدن گوگل سخت تر مي شود. گول زدني كه با متني در ظاهر زيبا با هدرها و انكرتكست‌ها و لينك‌هاي خوش قواره و در باطن  كش دار و بي‌محتوا و ملال آور صورت مي‌پذيرد.

4. فيچر اسنيپت در وب فارسي

در مقاله 20 باور غلط سئو 2018 در قسمت 16 بحثي مطرح مي‌شود با عنوان كاركردهاي فيچر اسنيپت يا پاسخ‌هاي ويژه. اين بحث كمي احتياج به توضيح دارد. در فارسي سايتي مشاهده نشده است كه بتواند از فيچر اسنيپت يا پاسخ ويژه استفاده كند البته هنوز، سايتي ديده نشده است. اين روش با ريچ اسنيپت فرق دارد. ريچ استيپت يا روش رأي دادن به محتوا همان ستاره‌هايي است كه گاهي در پايين لينك فهرست شده در نتايج جستجو، ديده مي‌شود است.سئو 2018

 

ريچ استيپت به راحتي با قرار دادن يك كد در صفحه فراهم مي‌آيد و در سئو 2018مفيد است. اما فيچر استيپت در برابر ريچ اسنيپت يك معجزه تمام عيار است فكر كنيد به واسطه رعايت برخي نكات و قرار دادن يك سري كد در صفحه، خط يك گوگل را داشته باشيد و تا 6 نتيجه پايين‌تر هم  باز مطالب شما قرار بگيرد اين اعجاب آور است! نوين ماركتينگ تحقيقات بسيار جدي براي قرار دادن فيچر اسنيپت در صفحاتي كه طراحي مي‌كند را آغاز كرده. البته هنوز اين تحقيقات كامل نشده است و ما نمي توانيم به كسي قول دهيم كه صفحه فارسي آنها با فيچر اسنيپت در گوگل نمايش داده مي‌شود. اما مي دانيم كه به نتيجه مي‌رسيم.

سئو 2018

نوين ماركتيگ مرجع تخصصي سئو و ادوردز در ايران است از اين رو جديدترين مقالات را براي سئو ادوردز و ماركتينگ در بلاگ خود منتشر مي كند. شما مي توانيد ديگر مقالات بلاگ نوين ماركتينگ را در اين باره مطالعه كنيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۷:۲۰ توسط:mehdi موضوع:

چطور بايد از تبليغات در گوگل Adwords براي كسب و كار خود استفاده كنيد

تبليغ در گوگل

مقاله پيش رو راهنمايي است براي كساني كه مي‌خواهند شركت، وب‌سايت يا كسب و كار خود را وارد تبليغات در گوگل كنند. تبليغات در گوگل يا   Google AdWords سرويسي است كه شما با پرداخت مبالغي مي‌توانيد وب‌سايت خود را به صدر نتايج جستجو برسانيد. تبليغات در گوگل به صورت پرداخت بعد از كليك ppc است. يعني زماني از شما هزينه دريافت مي‌شود كه روي تبليغات شما كليك بشود. اما نحوه شروع اين تبليغات بسيار مهم است و براي اين كه هزينه شما هدر نرود، نياز است آموزش‌هاي خاصي را دريافت كنيد. نوين ماركتينگ با تجربه بسيار مهم خود به عنوان اولين شركت انجام دهنده تبليغات در گوگل ايران در اين مقاله به دنبال راهنمايي جامع شماست.

 

براي دريافت بهترين خدمات گوگل ادوردز

در اين مقاله شما اين عناويني را مطالعه مي‌كنيد:

  • چه كسي بايد مسئول تبليغات در گوگل باشد؟
  • استراتژي مهم‌ترين بخش تبليغات در گوگل
  • براي تبليغات در گوگل ابتدا بايد چه‌كار كنيد؟
  • چگونه مي‌توانم هزينه‌ها و پيشرفت تبليغات را مديريت كنم؟
  • جستجوهايي كه رتبه‌بندي ارگانيك كمي دارند را پيدا كنيم.
  • جمع بندي تبليغات در گوگل

تبليغات در گوگل adwords

محيط خشن  Google AdWords، چه براي بنيان‌گذاران شركت‌هاي بزرگي مانند KIA  و  TOYOTA، چه براي كساني كه در منزل كار انجام مي‌دهند، مي‌تواند مانند يك دام باشد. اصلا از كجا مي‌توان شروع كرد؟ آيا براي مديريت كمپين‌ها بايد كسي را استخدام كرد، و يا اين‌كه ابتداي كار را بايد به دست كارآموزان سپرد؟

هركاري هم كه انجام دهيد، باز هم احساس مي‌كنيد انتخابتان اشتباه بوده است؛ تبليغات براي كسب و كارتان در اولين بار مي‌تواند بسيار استرس‌زا باشد.

اما شما يك جهش بزرگ پيش رو داريد و بايد خودتان را براي اين‌كار تشويق كنيد. با استفاده از راهنمايي‌ها اين مقاله مي‌توانيد پيشرفت خودتان را شروع كنيد. گوگل خود برخي از كارها را به نسبت ساده كرده است، اما همه كارها هم ساده نيست. نكته‌هاي ظريف و مهمي وجود دارد كه شما بايد در مورد آن اطلاع داشته باشيد و اگر يكي از نكات را ناديده بگيريد هزينه‌ها چند برابر خواهد شد.

چه كسي بايد مسئول تبليغات در گوگل باشد؟

اگر كسب و كار خود را تازه شروع كرده‌ايد، فهميدن اينكه چه كسي بايد كمپين تبليغ در گوگل شما را مديريت كند و اينكه اول بايد چه‌ كار كرد، چالش برانگيز است. وقتي براي اولين بار كار با Google AdWords را شروع كردم، در يك شركت كوچك استخدام شده بودم كه عملا بودجه لازم براي كار بازاريابي تمام وقت را نداشتند، كار اصلي من مربوط به بخش خدمات مشتريان بود و در كنارش بايد حواسم به تبليغات در گوگل نيز مي‌بود و كار تجزيه و تحليل آن را هم انجام مي‌دادم. من اين امكان را پيدا كردم كه در حين كار كردن ياد بگيرم و تجربيات بسيار ارزشمندي را كسب كنم.

تبليغات در گوگل adwords

احتمالا دوروبرتان كساني هستند كه به طور تمام وقت به اين كار مشغول‌اند. اصلا لزومي ندارد رشته تحصيليشان بازاريابي و يا MBA  باشد. رشته من جامعه‌شناسي است، و به نظر من، زمينه‌هاي مشابه مانند روانشناسي كه درك درستي از رفتار انسان ارائه مي‌كنند براي موفقيت در بازاريابي به وسيله تبليغات در گوگل كاملا مناسب‌اند.

چه كس ديگري مناسب اين‌كار است؟ مديريت هزينه‌هاي تبليغات در گوگل بايد تحليلي و خلاق باشند؛ تاكتيك‌ها را ياد بگيرد؛ در آن‌ها تبحر پيدا كند؛ با استراتژي عمل كند، و تصميمات كاري بگيرند. به دنبال كسي باشد كه واقعا به بازاريابي علاقه دارد و با انجام دو كار هم‌زمان يعني اضافه شدن مديريت تبليغات در گوگل به وظايف فعلي‌اش مشكلي نداشته باشد. اين شخص به احتمال زياد با مشتري‌ها در تماس خواهد بود و احتمالا بايد در بخش خدمات به مشتريان و يا فروش مشغول باشد و مهارت‌هاي نوشتن خلاق و رياضي قوي بايد داشته باشد.

احساس مي‌كنيد بايد كار را تخصصي تر كنيد؟ از افرادي بخواهيد يك ارزيابي مانند تست شخصيت را انجام دهند تا ببينيد تيمتان چطور فكر مي‌كنند.

براي تبليغات در گوگل ابتدا بايد چه‌كار كنيد؟

شركت‌هاي بزرگ و ديگر استارت آپ‌ها، ابتدا سراغ اتوماسيون و بازاريابي مي‌روند و همه اين چيزهاي شگفت‌انگيز را فراهم مي‌كنند. گردش كار مبتني بر قانوني كه حركت مشتري بالقوه به سمت فروش را رسيدگي مي‌كند، جالب‌ترين چيزي است كه در حال حاضر براي بازاريابان وجود دارد.

اما شما هم اساسا مي‌توانيد همين كار را از منظر تبليغات انجام دهيد. اين جا است كه بايد به بازاريابي مجدد فكر كنيد.

در گوگل، بازاريابي مجدد Remarketing فوق‌العاده است. شما فقط به ازاي هر كليك پرداخت مي‌كنيد، پس وقتي تبليغات بازاريابي مجدد را به افرادي نشان مي‌دهيد كه تصميم خودشان را گرفته‌اند و در حال حاضر يك مشتري بالقوه‌اند، به طور معمول ديگر دوباره كليك نمي‌كنند. در حالي كه شما به صورت رايگان همچنان نتيجه مي‌گيريد. اين روش فوق‌العاده مقرون به صرفه است. از تبليغات به عنوان يك يادآوري مكرر براي كساني استفاده مي‌كنيد كه در حال حاضر در حال تعامل با شما هستند و ديگر بايد وارد مراحل بعدي با آنها شويد.

اين روش خيلي جذاب‌تر و پربازديدتر از آن زماني است كه وب‌سايتي معروف در صفحات خود اشاره‌اي به سايت شما كند و گه‌گاهي براي شما مخاطب بفرستد.

اولين كاري كه در تبليغات در گوگل بايد انجام دهيد، راه اندازي بازاريابي مجدد است. پس از فعال كردن بازاريابي مجدد در Google Analytics، يك كوكي پيش فرضي خواهيد داشت كه مي‌تواند هر كسي كه براي بازديد از وب‌سايت شما اقدام كند آن‌ را ذخيره كند و آن را جذب كنيد. اگر ترافيك وب شما محدود است، مثلا زير 2500 در هر ماه، فعلا مي‌تواند به دادتان برسد. اما بايد به دنبال نقاط مختلفي در وب سايت خود باشيد كه سطح علاقه بازديد كننده را به شما نشان دهد.

ساده‌ترين راه براي جذب مخاطب در آغاز كار اين است كه اساس كار را بر پايه لينك مقصد بگذاريد؛ اگر مردم در صفحه “تشكر از شما” اقدامي انجام مي‌دهند، كار بسيار آسان مي‌شود. اين مخاطبان را در صفحاتي وارد كنيد كه شامل قيمت گذاري، تشكر و يا غيره‌اند.

استراتژي مهم‌ترين بخش تبليغات در گوگل

كاملا مطمئنم وقتي  تبليغات در گوگل را شروع كردم در مديريت آن افتضاح بودم. اما در عرض چند ماه، درك بهتري از تاكتيك‌هاي مربوط به تعدادي از كارهاي خاص، كپي آگهي آزمايش و پژوهش كلمات كليدي و… را پيدا كردم. توانستم بر روي چند اصل تمركز كنم و در آنها بهتر شوم.

گام بعدي اين بود كه استراتژيك عمل كنم. متوجه شدم كه براي بازگشت هزينه‌هاي تبليغات در گوگل بهتر بود به جاي جستجوي عبارات بي‌كيفيت از ابزارهاي گوگل استفاده شود و به اين ترتيب بودجه را به آن سمت معطوف كردم.

چگونه مي‌توانم هزينه‌ها و پيشرفت تبليغات را مديريت كنم؟

اگر در يك تجارت بسيار رقابتي هستيد، خيلي مضحك است كه به دنبال هزينه بالا به ازاي كليك باشيد. اگر هزينه هر كليك شما 5 دلار و درصد خريد به كليك شما نيز پايين باشد، با عرض شرمندگي بايد به اطلاع برسانم كه  اين ميزان هزينه به ازاي هر كليك اصلا فايده‌اي ندارد.

دائما از نرخ تبديل تبليغات خود و هزينه هر كليك آگاه باشيد. اين دو، معيارهايي هستند كه هر چيزي كه بايد بدانيد را به شما مي‌گويند. من قبلا به كار بردن اين روش براي پژوهش كلمات كليدي را توصيه كرده‌ام، اما حالا بيشتر در مورد آن و اينكه چطور مي‌توانيد از آن براي راه‌اندازي كار خود استفاده كنيد توضيح مي‌دهم.

[ در نوين ماركتينگ مقاله اي با عنوان 10 ترفند براي  به دست آوردن كليك بيشتر در گوگل ادوردز منتشر شده است مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد  ]

ابتدا مطمئن شويد كه گوگل آناليتيك و گوگل ادوردز را با هم لينك كرده‌ايد. اين به شما نشان مي‌دهد كه كجاها رتبه گرفته‌ايد و كلمات كليدي ارگانيكتان چه اثري داشته‌اند.

به دنبال كلماتي باشيد كه در حال حاضر در رتبه بندي ارگانيك رتبه بالايي نگرفته‌اند. آنها را به كمپين‌هاي تبليغات در گوگل خود اضافه كنيد. اگر بودجه‌تان محدود است، استفاده از ادوردز براي پر كردن شكاف‌هايي كه در آن ترافيك ارگانيك نداريد، هوشمندانه است.

اگر بايد همه چيز را از اول شروع كنيد، فهرستي از كلمات كليدي كه مي‌خواهيد برايشان رتبه ارگانيك بگيريد تهيه كنيد و آنها را به كمپين خود اضافه كنيد. از بودجه كم شروع كنيد و به آرامي پيش برويد تا زماني كه نتيجه بگيريد. قابليت انطباق كلمات كليدي شما بايد بسيار گسترده باشد، به طوري كه تقريبا در هر نوع جستجويي، در صفحه نتايج نشان داده شوند. شما مي‌توانيد اين فيلترها را در بخش Search Terms در پنل ادوردز ببينيد.

توجه كردن به عبارات و جملات طولاني كه مردم براي جستجو استفاده مي‌كنند به شما درك بهتري از كلمات كليدي كه بايد استفاده كنيد مي‌دهد. از طرف ديگر، وقتي به آرامي و دائمي كلمات كليدي را افزايش دهيد و براي دريافت كليك سريع تلاش بيش از حد نكنيد، مي‌توانيد ايده بگيريد كه براي ارتقا موقعيت تبليغات در گوگل خود، براي چه كلمات كليدي بايد هزينه كنيد.

تبليغات در گوگل adwords

جستجوهايي كه رتبه بندي ارگانيك كمي دارند را پيدا كنيم.

ميزان نمايش سايت در صفحه نتايج پايين است؟ از كلمات كليدي كه در فهرست خود داشتيد استفاده كنيد و يا كلمات كليدي را بنويسيد كه فكر مي‌كنيد كسب‌و‌كارتان را بهتر توصيف مي‌كنند.

كلمات كليدي را طوري اضافه كنيد كه انطباق بالايي داشته باشند. يعني هيچ چيز ديگري به آنها اضافه نكنيد مثلا كلمات كليدي را در علامت نقل قول ( ” “)  يا براكت([ ]) قرار ندهيد.

از يك پيشنهاد كم براي مزايده گوگل شروع كنيد، و كم كم آن را افزايش دهيد تا زماني كه در موقعيت آگهي 4 تا 6 قرار بگيريد و در صفحه نتايج نمايش داده شويد.

به بخش search terms كلمات كليدي خودتان در AdWords سر بزنيد و جستجوهاي خاصي كه كاربران‌تان انجام مي‌دهند را ببينيد.

نرخ تبديل متوسط شما براي تمام ترافيك جذب شده از طريق تبليغات در گوگل چقدر است؟ كليك به ازاي خريد هدف شما چيست؟ از اين دو استفاده كنيد تا تصميم بگيريد چه كلمات كليدي را بايد اول در تبليغات در گوگل خود بگنجانيد.

پيدا كردن فرد مناسب براي مديريت كمپين‌هايتان، راه‌اندازي بازاريابي مجدد و بررسي عميق كلمات كليدي و ميزان هزينه آنها، وقت‌گير است، اما موقعيت شما را براي شروع ارتقا مي‌دهد.

جمع بندي تبليغات در گوگل

اگر تجربه اولتان موفقيت آميز بود، تأمل نكنيد و بر هزينه‌هاي كليك و به طور كلي  تبليغ در گوگل بيشتر تأكيد كنيد، مي‌توانيد به سرعت با استفاده از ترافيك پولي، به پيشرفتتان سرعت ببخشيد. به تجربه فهيمده‌ام، كه برنامه‌ريزي مديريت رسانه‌هاي پولي مانند تبليغات در گوگل، چيزي شبيه به يك منحني بل خواهد شد.

تبليغات در گوگل adwords

نمودار بل

ابتدا هزينه كمي براي تبليغ صرف كنيد و كار را به كارمندان خودتان بسپاريد و يا از يك فريلنسر استفاده كنيد. همان‌طور كه داريد به پيشرفت خود سرعت مي‌بخشيد، لازم خواهد شد كارمندي كه كار را انجام مي‌داد حالا 50 درصد يا بيشتر  وقت خود را صرف تبليغات در گوگل كند، سپس شايد لازم باشد كه اين كار، به كار تمام وقت وي تبديل شود و يا مجبور به كمك گرفتن از يك آژانس تبليغاتي شويد.

[ در نوين ماركتينگ مقاله اي با عنوان جستجوي واكنشگرا فرمت جديد گوگل و يك خبر مهم براي سايت‌هاي ايراني  به روز ترين تغييرات گوگل ادوردرز را براي شما توضيح مي دهد  لطفا اين مقاله را مطالعه كنيد  ]

در برخي موارد، خيلي كارآمد نيست كه يك آژانس مديريت كمپين‌هاي شما را برعهده بگيرد، و بايد به اين فكر كنيد كه مديريت كمپين‌هايتان را به داخل شركت خودتان برگردانيد. البته‌ آژانس‌هاي همكار گوگل مي‌توانند در مديريت كمپين‌هاي شما را فوق‌العاده موفق عمل كنند، به خصوص اگر شخصي از داخل شركت شما بتواند با آنها صحبت كند و بفهمد چه چيزي در جريان است.

استراتژي‌ها هرگز نبايد به طور كامل خارج از شركت انجام شوند. شما حتما بايد هميشه كسي را داخل شركت داشته باشيد كه به طور هم‌زمان همراه با آن آژانس تبليغات در گوگل شما استراتژي را دنبال كند.

همين الان اين‌كار را انجام دهيد. بازاريابي مجدد گوگل را راه اندازي كنيد و پيش مردمي كه به سايت شما مي‌آيند برگرديد و به آن‌ها يادآوري كنيد كه حضور شما هميشگي است.

از تبليغات در گوگل به عنوان راهي براي سرعت بخشيدن به پيشرفت فعلي‌تان استفاده كنيد، نه نجات كسب و كار و يا توليد محصول بهتر. اكنون در راهي قرار داريد كه مي‌تواند مسير كسب و كار شما را تغيير دهيد. پس به پيش برويد.

اميدوارم با ترجمه اين مقاله مفيد به رشد تجارت شما در فضاي مجازي كمك شاياني كرده باشم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۲۴:۴۱ توسط:mehdi موضوع:

612 مورد از آگهي ها ادوردز را تحليل كرديم و 9 مورد را ياد گرفتيم

تبليغات در گوگل

ما به لطف ابزارها و پايگاه‌هاي داده مشتريان به بسياري از آگهي هاي ادوردز دسترسي داريم. ما بيش از 60 ميليون دلار هزينه تبليغاتي در ادوردز را تحليل كرديم. ما دوست داريم كه با اين اطلاعات بازي كنيم و به شما ديدي از عملكرد مواردي مانند متوسط ??ميزان نرخ كليك، نرخ تبديل، هزينه به ازاي هر كليك و هزينه هر تبديل در همه صنايع بدهيم.

اما چيزي كه ما هرگز به آن توجه نكرديم، متن خود تبليغات در گوگل بود. بديهي است كه همه ما در تيم محتوا با واژگان سر و كار داريم. بنابراين به اين فكر افتاديم: كلماتي كه واقعا CTR هاي عالي و فوق العاده بالا در ادوردز را پديد مي‌آورند را بيابيم. در اين بين، چه اتفاقي براي مواردي مانند اعداد و علائم نشانه گذاري مي افتد؟ بهترين CTA ها كدام‌اند؟ آيا بهترين آگهي هاي ادوردز موارد مثبت‌اند يا منفي؟ آيا آنها مبتني بر كلمات كليدي‌اند و يا بر اساس موارد خلاق‌تر  ساخته شده‌اند؟

در اين مقاله، ما 9 نكته شگفت انگيز را از طريق تجزيه و تحليل متون برخي از بهترين آگهي هاي ادوردز از سال گذشته، پوشش خواهيم داد.

درباره مجموعه داده ها: ما چگونه “بهترين آگهي ادوردز” را تعريف كرديم؟

در اينجا چگونگي جمع آوري مجموعه آگهي هاي ادوردز ما بررسي شده است. تعيين كننده رايگان عملكرد ادوردز ما هر حساب كاربري را بررسي مي‌كند و يك گزارش از عملكرد آن ارائه مي‌دهد تا بهترين آگهي هاي ادوردز آن حساب كاربري را مشخص كند. و همچنين بدترين آگهي هاي ادوردز كدامند؟

ما همه اين گزارشات را بين 1 آگوست، 2016 تا30 آوريل 2017 جمع آوري كرديم و سپس 15 درصد تبليغات برتر موجود در بالاي ليست را در اين دوره زماني را دوباره كاويديم (با تركيبي از برداشت ها، كليك ها، و CTR ها)، كه در نهايت 612 تبليغات براي تجزيه و تحليل را در اختيار ما قرار داد.

ما فقط تبليغات USD، AUD، CAD و ZAR (تبليغاتي كه با اين ارز‌هاي بين المللي پول پرداخت كرده اند)را بررسي كرديم و تبليغات غير انگليسي را از مجموعه خود حذف كرديم. ما همچنين مجموعه خود را به تبليغات مارك‌دار و غير مارك‌دار (335 تبليغات ماركدار، 277 تبليغات غير ماركدار) تقسيم كرديم.

توجه: ما تبليغات مارك‌دار (تبليغات مارك‌دار مواردي هستند كه براي مشترياني كه نام هاي تجاري را جستجو مي‌كنند نمايش داده مي‌شوند) را نيز جدا كرديم زيرا اين تبليغات عموما داراي عملكرد بسيار بالا هستند. از جمله نرخ بالاي كليك و امتيازات كيفي بالا. چرا؟ از آنجايي كه افرادي كه به دنبال يك نام تجاري هستند، فقط سعي دارند به طور مستقيم به سايت شما هدايت شوند؛ به علاوه، آنها قبلا درباره شما مطالبي را شنيده‌اند، بنابراين يك شهرت تجاري طبيعي براي آنها وجود دارد (كه مي تواند CTR را 2 يا 3 برابر افزايش دهد) پس در همين ابتداي كار اين نكته بسيار مهم است كه تبليغات يك برند مي تواند بهترين آگهي ها ادوردز باشد.

بنابراين، ما بسياري از اين تبليغات ها را از تجزيه و تحليل خود حذف كرديم، تا بتوانيم ترفند ها و تاكتيك‌هايي كه مي توانند به كارايي فوق العاده بالا منجر شوند را بيابيم، حتي زماني كه برند شما داراي يك شهرت تجاري جهاني نيست، ما مي توانيم شما را در اين راه ياري نماييم.

حالا، بياييد نگاهي به اين اطلاعات بيندازيم!

آگهي ها ادوردز

1. آگهي هاي ادوردز شما با كدام كلمات پرطرفدارتر است؟

در سال 2016، گوگل تبليغات متني گسترده‌اي را منتشر كرد كه تعداد كاراكترهاي موثر تبليغات شما را دو برابر مي‌كند. در مقايسه با نسخه هاي قبلي، تبليغات گسترده متني، يك زمينه گسترده است. براي بعضي از شما، داشتن كاراكترهاي بسيار زياد براي پر كردن يك آگهي مانند شكنجه است؛ اما براي ديگران، يك فرصت به حساب مي‌آيد.

صرف نظر از اين كه شما در كدام گروه هستيد، اين يك حقيقت جهاني‌ست كه هنگامي كه فرصت هاي بيشتري براي استفاده از كلمات داريد، انتخاب گزينه مناسب از هر زمان ديگري مهم تر مي‌شود. اما كدام واژگان “مناسب” هستند؟

براي پاسخ به اين سوال، ما مجموعه‌اي از تبليغات متني با عملكرد بالاي خود را بررسي كرديم و آنها را به كلمات تكي تفكيك كرديم، سپس كلمات ربط (and/or) و حروف تعريف (a/an) را حذف كرديم تا به ده كلمه محبوب باقي مانده برسيم:

با توجه به داده هاي ما، در 335 تبليغات متني غير مارك با عملكرد بالا، ما كلماتي را كه بيشتر از سايرين براي افراد جذاب بودند را به صورت زير ليست كرديم:

  1. مال شما
  2. رايگان
  3. همين حالا
  4. دريافت كردن
  5. آنلاين
  6. ما
  7. ذخيره كردن
  8. بهترين
  9. حمل و نقل
  10. شما

آيا چيز عجيبي بين آنها مي بينيد؟

“مال شما”، “رايگان” و “در حال حاضر” به نظر واضح مي رسند، اما “حمل و نقل” (كه فكر مي كنم همراه با “رايگان” آمده باشد) من را شگفت زده كرد؛ چرا كه به اين معناست كه اكثر مشتريان علاقه مند به تجارت الكترونيك هستند. اين واقعيت كه “دريافت كردن” و “ذخيره كردن” تنها افعال موجود در ليست هستند كاملا منطقي است چرا كه معمولا از تبليغات متني B2B و B2C استفاده مي شود.

با وجود هر دو كلمه “رايگان” و “ذخيره كردن” در ليست، ما مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه خريداران بيش از پيش به فكر هزينه هاي خود هستند. و كلماتي مانند “همين حالا” و “دريافت كردن” به اين معني است كه آنها تمايل بيشتري به خدمات سريع دارند.

همچنين بهترين آگهي ها ادوردز از  از ضمير دوم شخص “شما” و “مال شما” نيز بسيار استفاده مي‌كنند. اطمينان حاصل كنيد كه مخاطب آگهي هاي شما مشتريانتان باشند؛ فقط آن را به خودتان اختصاص ندهيد!

TL؛ DR: هنگامي كه شما در حال تلاش براي نوشتن بهترين نسخه آگهي هاي ادوردز خود هستيد، به ياد داشته باشيد از عبارت زير استفاده كنيد: “همين حالا رايگان دريافت كنيد!” Your Free Now Get

اين جمله يكي از بهترين CTA هاي ممكن است براي شناخت بيشتر CTA حتما مقاله ياسر حمزه لوي را در نوين ماركتينگ بخوانيد با عنوان ” CTA چيست؟ با تمام معجزه‌هايش آشنا شويد “

2: چه دكمه هاي اقدام به عملي بيشتر در بهترين آگهي‌ها ظاهر مي شود؟

اقدام به عمل، يا CTA، شايد مهمترين بخش متن تبليغات شما باشد. اگر اين مورد در يكي از سرفصل هاي شما قرار نداشته باشد، شما كار خود را اشتباه انجام مي دهيد. اگر مي‌توانيد يك يادآوري مختصر در مسير توصيف يا مسير URL خود قرار دهيد، اين كار را حتما انجام دهيد. بعدا از من قدرداني خواهيد كرد.

آگهي ها ادوردزاقدام به عمل (CTA) چيست؟

در اين مورد، اين يك بخش متني كه به تبليغات شما اضافه مي‌شود تا به مشتريان خود بگوييد علاقه داريد چه اقداماتي را (چگونه / چه زماني) در پيش بگيرند. دانستن  CTA مناسب براي يك آگهي ادوردز، مخاطبان، پيشنهادات ويژه خيلي مهم است. شما هرگز به كسي كه در ميانه قيف تجاري شما قرار دارد نمي‌توانيد بگوييد “همين حالا خريد كنيد”، درست است؟

براي آن كه قيف فروش يا فانل فروش را بشناسيد نيز نوين ماركتينگ در كنار شماست سري به مقاله ” قيف فروش و هفت خان توليد محتوا ” بزنيد

در حال حاضر، ما تبليغات مارك دار را از تحليل هاي خود در مورد  CTA حذف كرديم، زيرا در اغلب مواقع تبليغ كنندگان به صراحت موفق به ايجاد اقدام براي عمل از طريق آگهي هاي مارك‌دار نمي‌شوند و يا نمي خواهند كه CTA داشته باشند . در عوض، بسياري از تبليغ كنندگان در  بيلبوردهاي مبتني بر متن بر روي SERP از آن استفاده مي‌كنند. هدف اين است كه به مشتريان خود بگوييد كه لزوما حضور داريد تا اينكه الزاما به دنبال دريافت كليك باشيد. هر چند اين موضوع تا حدي مهم است، به ما كمكي نمي‌كند تا درك كنيم چرا تبليغات متني غير مارك‌دار (اغلب مرتبط با نام تجاري) مرتبط هستند.

هر چند عبارت ممكن است مورد به مورد كمي متفاوت باشند، افعالي كه شما مورد استفاده قرار مي‌دهيد بر اساس عملكردي كه از مشتريان خود انتظار داريد محدود هستند. تبليغات متني غير مارك‌دار برتري كه ما مورد تجزيه و تحليل قرار داديم، نشان دادند كه محبوب ترين CTA ها (با تعداد آگهي هايي كه هر فعل در آن ظاهر مي شود):

اگر شما يك محصول را به فروش برسانيد، CTA هاي واضح “خريد” يا “خريد كردن”  (شايد “دريافت كردن” اگر شما ترجيح مي‌دهيد مبادله ارز مورد نياز خود را كاهش دهيد)؛ برعكس، اگر هدف شما اين است كه افزونه هاي زيادي دريافت كنيد، مي‌توانيد از CTA هايي از قبيل “ياد گرفتن” و يا “كشف كردن” و يا “ثبت نام” استفاده كنيد. اگر شما به تكرار كلمات توجه كنيد، متوجه خواهيد شد كه فعلي كه بيشتر از همه در مجموعه داده هاي ما استفاده شده است “دريافت كردن” است.

هيچ كس در تبليغات برتر خود از فعل “كليك” به جاي “اينجا كليك كنيد” استفاده نمي كند (در حقيقت، ممكن است اينگونه به نظر برسد كه آگهي شما تاييد نشده است.)

3: آيا بهترين آگهي ها ادوردز محتواي مثبت‌ دارد يا منفي ؟

از schadenfreude  گرفته تا merriment ، مفهوم آگهي شما نقش مهمي در چگونگي مواجه شدن و تعامل مشتريان با آگهي ها ادوردز شما دارد. اين يك خبر نيست. در واقع، در طول چندين سال ما در مورد استفاده از محرك‌هاي احساسي براي افزايش كيفيت تبليغات و صفحات وب سايت شما صحبت كرديم: چند نفر از شما آن را رعايت كرديد؟

ما از ابزار تحليلي Vader در كتابخانه NLTK براي تعيين احساسات (مثبت، منفي يا خنثي …) در مجموعه تبليغات خود استفاده كرديم. اگر يك آگهي يك نمره تركيبي بيش از 0.5 دريافت كند، ما آن را يك آگهي مثبت در نظر مي‌گيريم. آگهي هايي با نمره تركيبي بين 5- تا 5 به عنوان يك آگهي خنثي شناخته مي شوند و در نهايت، تبليغات با نمره كمتر از 5- به عنوان آگهي منفي شناخته مي شوند.

45 درصد از آگهي هاي متني، يك احساس مثبت را در بر مي گيرند؛ 53? احساسات خنثي؛ و فقط 2? احساسات منفي را منتقل ميكنند.

من از اين ارقام شوكه شده‌ام، به ويژه هنگامي كه متوجه شدم كه آنها تنها آگهي هاي متني بدون مارك را نشان مي دهند.

اگر تجزيه و تحليل مشابهي در نسخه هاي تبليغاتي مارك‌دار انجام شود و نتايج مشابهي را در پي داشته باشد، منطقي خواهد بود؛ با اين همه، هيچ نام تجاري نمي‌خواهد به عنوان يك تبليغات منفي ديده شود (به: تبليغات احمقانه پپسي، همه شركت هواپيمايي، و غيره نگاه كنيد). اما منفي بودن – درجه قابل اندازه گيري از احساسات – بهتر از نسخه milquetoast نيست؟

آگهي ها ادوردزشخصا، من ترجيح  يك متن تبليغاتي منفي را انتخاب كنم تا متن تبليغاتي من مملو از كلمات كليدي بي ربط باشد ايجاد يك چشم انداز غم و اندوه و يا ترس يا خنده كنايه اميز توسط متن آگهي شما بهتر از اين است كه بدون تاثير باشد كه به SERP در حال رشد شما نيز كمك مي كند.

4. آگهي هاي تبليغاتي برتر در ادوردز داراي چه تنوعي واژگاني هستند؟

حالا، من مي‌دانم كه شما به چه فكر مي‌كنيد ” تنوع واژگاني به چه معناست؟!” اين بدان معني است كه بايد كمي رسمي تر و آكادميك تر باشيد.

اين به نسبت كلمات منحصر به فرد در يك متن خاص به كل تعداد كلمات اشاره دارد (مجموعه اي از داده هاي واژگاني). هنگامي كه از آن به عنوان يك لنز مورد استفاده براي تجزيه و تحليل و بهينه سازي آگهي‌هاي متني استفاده مي‌شود، اندازه گيري تنوع واژگاني يك شاخص كليدي براي كلمات كليدي است. مهم است كه بدانيد چگونه از كلمات كليدي در كپي آگهي هاي خود استفاده كنيد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد نمرات كيفي خود را تعيين كنيد؛ اگر خيلي زياد باشد، مردم از دست شما خسته خواهند شد.

داده‌هاي ما نشان مي‌دهد كه تبليغ كنندگان برتر تمايل دارند فقط از 2 كلمه در هر آگهي استفاده كنند. مثل اين:

Which is a helluva lot better than, say…

نكته اخلاقي اين داستان چيست؟ حفظ تنوع واژگاني در آگهي شما ضروري است. حتي اگر تبليغات متني خود را با كلمات كليدي پر كنيد و از الگوريتم  please might (در حال حاضر) استفاده كنيد، براي مشتريان به طور كامل يك چشم انداز غيرجذاب ايجاد مي كند.

اين يك مشكل است كه شما بايد از طريق ديكنز آن را آزمايش كنيد تا از آن اجتناب كنيد، زيرا مي دانيد چه افرادي بر روي آگهي هاي شما كليك مي كنند و كالاهاي شما را خريداري مي كنند.

5. نشانه هاي متداول علامت گذاري در تبليغات چيست؟

“Let’s eat grandma!”

“Let’s eat, grandma!”  بهتر به نظر مي رسد.

علامت گذاري مهم است، با من موافقيد؟ مهم نيست كه آيا شما در حال تلاش براي تمايز بين نقش كلمات در يك جمله هستيد يا مي‌خواهيد محصولات خود را به مشتريان معرفي كنيد، بايد پيام خود را به درستي منتقل كنيد. در حقيقت، من نمي‌توانم راهي به جز نشانه گذاري صحيح براي ايجاد تاثير قوي معنايي بيابم كه مانند اين در آگهي ها ادوردز تاثير بسزايي داشته باشد.

به اين ترتيب، روشي كه نشانه گذاري در  آگهي هاي ادوردز با عملكرد بالا مي‌توانند مورد استفاده قرار بگيرند وابسته به اين موضوع است كه چگونه از انواع علائم نشانه گذاري استفاده كنيد و مهم‌تر از آن، تا چه ميزان از آنها بهره ببريد.

علامت گذاري در تبليغات متني مارك‌دار

شوك قرن: نشانه علامت تعجب بيشترين كاربرد را به خود اختصاص داده است. اگر بخواهيم محل قرارگيري علامت تعجب در تبليغات متني (مارك‌دار يا غير مارك‌دار) را بررسي كنيم، اكثر آنها در پايان خط توضيحات جملات مي‌آيند. ايده كلي در اينجا بسيار ساده و واضح است. اساسا، “شما فقط آگهي من را بخوانيد! من اميدوارم كه شما متقاعد شويد! بخريد بخريد بخريد! “

استفاده نسبتا كم از علائم دلار در آگهي هاي تبليغاتي متني شما يك امر منطقي است.

  • علامت تعجب: 48?
  • كاما: 38%
  • علامت سوال: 2?
  • علامت درصد: 8?
  • علامت دلار: 11?

محل استفاده از علامت گذاري در آگهي‌هاي تبليغات مارك‌دار واقعا من را شگفت زده مي‌كند، همان‌طور كه علامت سوال اين شگفتي را ايجاد مي‌كند. فقط 2? از 335 تبليغات مارك‌دار مورد بررسي از علامت سوال بهره برده‌اند (يا حداقل آن را به طور آگاهانه استفاده كردند).

علائم نشانه گذاري مختلفي را در آگهي ها خود آزمايش كنيد – اگرچه اكثر تبليغ كنندگان برتر از علامت سوال براي دريافت CTR بالا استفاده نمي‌كنند، شما ممكن است با انجام اين كار تبليغ خود را متفاوت و برجسته كنيد. شكستن الگوهاي رايج مي‌تواند منجر به عملكرد برتر شود.

علامت گذاري در آگهي هاي متني غير مارك‌دار

تداوم استفاده از نشانه گذاري براي آگهي هاي غير مارك‌دار بسيار نزديك به چيزي است كه ما در تبليغات مارك‌دار به آن اشاره كرديم: تعداد زيادي علامت تعجب، توده زيادي از كاما.

با اين حال جالب توجه است كه نرخ استفاده از نشانه هاي دلار، در نسخه تبليغاتي غير مارك‌دار حدود 3? پايين تر از تبليغات مارك‌دار است. در حالي كه درصد نسبتا كمي از تبليغات از $ در كنار نام تجاري خود استفاده مي كنند (هدف آن احتمالا آگاهي در مقابل مسير تبديل مستقيم است)، اين واقعيت كه استفاده از آنها نه تنها كم است بلكه در تبليغات غير مارك‌دار متني حتي كمتر است يك احساس متضاد با منطق ايجاد مي‌كند. من فكر مي‌كردم كه استفاده از علائم دلار در تبليغات غير مارك‌دار بايد بسيار بالا باشد.

  • علامت تعجب: 42?
  • كاما: 25%
  • علامت سوال: 11?
  • علامت درصد: 9?
  • علامت دلار: 8?

چگونه مي توان با تداوم استفاده از نشانه گذاري آگهي هاي متني بهتري ايجاد كرد؟

بر اساس آمار اين حقيقت كاملا آشكار است كه بسياري از تبليغ كنندگان موفق كمتر در تبليغات خود سوال مطرح مي‌كنند. اگر شما نيز بتوانيد يك راه براي انجام اين كار به طريقي كه با مشتريان شما ارتباط برقرار كند بيابيد، آگهي هاي شما برجسته خواهد شد! با اين حال، اگر شك داريد، مسير واضح است: از علامت تعجب استفاده كنيد (!!!)

6. آيا تبليغات برتر در ادوردز از كليد واژه هاي متحرك استفاده مي كنند؟

يك كلمه: نه

اگر شما با DKI نا آشنا هستيد، اين ابزاري است كه به شما اجازه مي دهد آگهي خود را سفارشي كنيد تا مطابق با درخواست جستجوي كاربران باشد. اين به شما توانايي ايجاد آگهي هاي خاص و بسيار هدفمند را مي دهد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك آگهي عمومي فرمول بندي شده براي قرار دادن كلمات كليدي متحرك و voila ايجاد كنيد، به اين ترتيب شما يك آگهي سازگار با تمايلات مشتريان خود داريد.

به لحاظ تئوري:

در حالي كه اين امر كاربردهاي مفيدي دارد (به خصوص براي خرده فروشان آنلاين با موجودي هاي مختلف) اما داده هاي آماري ما درباره تبليغات متني برتر مارك‌دار و غير مارك‌دار  به اجتناب از DKI تمايل دارند.

همان‌طور كه مي بينيد، تنها 10? از تبليغات غير مارك‌دار و 6? از تبليغات مارك‌دار ما از DKI استفاده كرده‌اند.

در حالي كه اين كمي شگفت انگيز است (چرا كه بسياري از حساب‌هاي كاربري از DKI استفاده مي‌كنند)، داده‌هاي ما ثابت مي‌كنند كه DKI يك متوقف كننده تبليغات، و نه يك راه حل است. با تكيه بر درج كلمات كليدي متحرك احتمالا خلاقيت شما ناديده گرفته مي‌شود، به همين دليل تبليغاتي كه از DKI استفاده مي كنند در ميان رتبه هاي برتر قرار ندارند.

7. آيا بهترين آگهي ها ادوردز از علائم تجاري و ديگر نشانه هاي تجاري استفاده مي كنند؟

به سادگي مشاهده اينكه آيا يك آگهي با كارايي بالا مارك‌دار يا غيرمارك‌دار است، تاثير زيادي در بينش عميق ما ندارد. ما از قبل مي‌دانيم كه تبليغ كنندگان بر شرايط مارك تجاري خود تكيه مي‌كنند و از اصطلاحات مشابه در متن آگهي خود استفاده مي‌كنند، و اين امري كاملا منطقي است. كمپين‌هاي تبليغاتي مارك‌دار ديگر يك گزينه در دسترس نيستند: آنها يك ضرورت‌اند.

با اين همه، هيچ چيز بدتر از داشتن يك SERP محدود براي كلمات كليدي مارك‌دار شما نيست.

براي غلبه بر رقباي خود مهم است قدرت خود را نشان دهيد و يكي از ساده ترين راه‌ها براي انجام اين كار از طريق استفاده از نشانه علامت تجاري (™) و يا استفاده از زبان رسمي است. در گذشته ما حتي متوجه شديم كه استفاده از نمادهاي تبليغاتي مي‌تواند ميزان نرخ تبديل شما را افزايش دهد. با اين حال، تنها 28 درصد آگهي هاي مارك‌دار و 6 درصد از تبليغات غير مارك‌دار ما اين كار را انجام داده‌اند.

من شرط مي‌بندم اين به اين دليل است كه بسياري از موسسات كوچك و متوسط ?? ارزش ويژه برند خود را به دليل نداشتن يك شركت چند مليتي مانند نايك و يا كوكاكولا از دست داده‌اند.

اگر نام تجاري Yuge را جستجو كنيد، شما با برخي از نتايج (از طريق برند تجاري يا كلمات “رسمي”) توسط تبليغ كننده روبرو  مي‌شويد كه به شما اطلاع مي دهد كه آنها در واقع يك Slim Shady واقعي هستند. اگر بچه‌هاي بزرگ مايل به استفاده از هر وسيله اي در كمربندهاي خود باشند، شما نيز بايد از آنها استفاده كنيد.

TM و نمادهاي ديگر تضمين كننده عملكرد بالا نيستند، اما با استفاده از آنها تست كنيد تا ببينيد آيا تاثيري در CTR و نرخ تبديل شما دارند يا خير.

8. آيا آگهي‌هاي با بهترين عملكرد از اعداد استفاده مي كنند؟

حدود يك سوم از مواقع! كه به نظر كم مي‌آيد، درست است؟ به چگونگي بارگذاري آگهي‌هاي SERP روزانه فكر كنيد و به ياد بياوريد كه چند مورد از آنها از اعداد استفاده مي‌كنند …

اكثر مواقع افراد از آن به اشتباه استفاده مي كنند.

طبق داده هاي‌ما، تنها 40 درصد از آگهي ها ادوردز مارك‌دار با عملكرد بالا و 37 درصد از آگهي هاي غير مارك‌دار از اعداد استفاده مي‌كنند.

قبل از اينكه به اين اطلاعات تكيه كنيم، اگر از من پرسيديد كه چه تعداد از آگهي‌هاي متني از اعداد استفاده مي‌كنند، مي‌توانم با قاطعيت بگويم چيزي در حدود 50? از تبليغات غير مارك‌دار از آنها استفاده مي‌كنند. اما بعد از اينكه ديديم ميزان استفاده از علامت درصد و دلار در پلتفرم مورد بررسي ما براي تبليغات با عملكرد بالا، پايين بود به اين نتيجه رسيديم كه اعداد در تبليغات متني برتر كمتر از آنچه كه فكر مي‌كرديم نقش دارند.

اين بدين معنا نيست كه اعداد بي‌فايده هستند، بلكه يادآور اين موضوع است كه مشتريان شما بيشتر به قيمت كالاها يا خدمات شما توجه مي‌كنند. شيوه‌اي كه شما چارچوب (و عبارت) پيشنهاد خود را معرفي مي‌كنيد به همان اندازه پيشنهاد شما اهميت دارد. به طور كامل مي‌توان ارزش را در يك آگهي متني بدون استفاده از اعداد ايجاد كرد.

تبليغات برتر از اعداد در آگهي‌هاي خود استفاده مي كنند (نه فقط براي نشان دادن قيمت ها و تخفيف هاي بهتر)، اما بيش از 60? از آگهي هاي متني عالي كه ما مورد مطالعه قرار داديم، فقط از كلمات استفاده كرده اند.

9. ميانگين نرخ خواندن آگهي هاي با عملكرد بالا چه ميزان است؟

تبليغات با عملكرد بالاي Google تا چه ميزان پيچيده هستند؟ ما قابليت خواندن مجموعه آگهي خود را با استفاده از مقياس Fleish-Kincaid (يك روش براي تعيين اينكه يك متن چقدر براي خواندن آسان يا دشوار است) بررسي كرديم.

آنچه كه ما متوجه شده ايم اين است كه ميانگين نرخ خواندن مجموعه اي از بهترين آگهي هاي تبليغاتي ما براي افراد تا 14 سالگي طراحي شده است. بنابراين، اگر مي خواهيد CTR بيشتري بدست بياوريد، براي سطح 9 تبليغات خود را بنويسيد!

جالب توجه است، بسياري از نويسندگان با فروش بيشتر همين كار را انجام مي دهند. شين برون در Contently دريافت كه بسياري از نويسندگان با فروش بيشتر تبليغات خود را در سطح 9 يا بالاتر مي نويسند:

توجه داشته باشيد كه همينگوي حتي بهتر از Goodnight، Moon قابل خواندن است …

بهترين آگهي تبليغاتي ادوردز شبيه به … است.

با جمع آوري همه اين داده ها، مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه بهترين آگهي هاي تبليغاتي در تمام دوران، چيزي شبيه به موارد زير خواهد بود ….

اين آگهي از موارد زير استفاده مي كند:

  1. كلمات با عملكرد بالا (مال شما، رايگان، دريافت كردن، ما، ذخيره كردن)
  2. CTA با بهترين عملكرد (دريافت كردن)
  3. احساسات مثبت (آگهي ها در مورد صرفه جويي پول در آينده هستند، نه هزينه كردن پول در حال حاضر / گذشته)
  4. تنوع واژگاني
  5. علامت تعجب
  6. عدم استفاده از DKI
  7. عدم استفاده از علامت و برند تجاري
  8. در سطح نه‌ام قابليت خواندن نوشته شده است
  9. استفاده از فقط يك عدد در خط توضيحات

بعضي از اين داده ها من را شگفت زده كرد. شما چطور؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۱:۳۶ توسط:mehdi موضوع: