تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ .

تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ

سه دليل رايج كه باعث شكست خوردن PPC مي‌شود

تبليغات در گوگل

شكست خوردن PPC مسئله‌اي است كه ممكن است هر كسب و كاري را نا اميد كند. تبليغ كليكي گوگل و بازاريابي موتورهاي جستجو (SEM) هر دو براي موفقيت يك شركت حياتي هستند. بنابراين آشنايي با اشتباهات رايجي كه حتي بسياري از برندهاي معروف هنوز مرتكب مي‌شوند و باعث شكست خوردن PPC آن مي‌شود، بسيار مفيد خواهد بود. گوگل ادوردز ابزارهايي مانند URL هاي به روزرساني شده را اضافه كرده است تا مديريت كمپين‌ها را كمي ساده‌تر كند؛ اما خطاهاي چشم‌گير هنوز هم به طور مكرر اتفاق مي‌افتند.

ما هم مانند شما روز هاي سخت و آساني در تبليغات كليكي داشتيم، اما با مطالعه اين دست مقالات در نوين ماركتينگ خود را به روز نگه مي داريم و هيچ وقت در تبليغات در گوگل شكست نخورده ايم.

شكست خوردن PPC

در حالي كه اين اشتباهات ممكن است كوچك به نظر برسند (به‌خصوص اگر يك برند داراي بودجه SEM زيادي باشد.)؛  اما مي‌تواند تاثيرات قابل توجهي در محبوبيت و بازده تبليغات داشته باشد. در اين‌جا چندين اشتباه رايج  PPC كه بازاريابان جستجو انجام مي‌دهند و باعث شكست خوردن PPC مي‌شود و برخي از روش‌هاي حل آن‌ها آورده شده است.

شرايط جستجوي شما بسيار سطح بالا باشد

يك اشتباه رايج براي تبليغ‌كنندگان تازه‌كار (و گاهي حتي افراد باتجربه) كه منجر به شكست خوردن PPC مي شود، اين است كه كار خود را با گستردگي بيش از حد آغاز مي‌كنند. به عنوان مثال، اگر شما يك برق‌كار در بوستون (شهري در آمريكا) هستيد كه براي اولين‌بار شروع به استفاده از  تبليغات در گوگل ادوردز مي‌كند، نبايد از كلمات كليدي اصلي اين حوزه مثل “برق” استفاده كنيد. بلكه بهتر است با هدف‌گذاري جغرافيايي و موضوعي به دنبال مشتريان خاص‌تر باشيد. مثلا كلمات كليدي خاصي مانند “برق‌كار در بوستون” يا “برق‌كار خوب در بوستون” مي‌تواند راحت‌تر شما را به هدف برساند.

شكست خوردن PPC

همين قاعده در مورد مشاغل مختلف، از جمله همه خرده‌فروشي‌ها نيز صادق است. اگر شما يك خرده‌فروش هستيد، ممكن است پرداختن به اصطلاحات كلي به عنوان كلمه كليدي با توجه به ميزان كليك بيشتر و قيمت بالاتر، براي‌تان هزينه‌بر باشد. در واقع شما بايد به دنبال هدف‌مندي بيشتري براي هرچه نزديك‌تر شدن به مخاطبان خود باشيد. در واقع بهتر است كه با اين اصطلاحات كار خود را شروع كنيد؛ سپس به تدريج شروع به اضافه كردن اصطلاحات بيشتر كنيد.

اين فرايند امكان بيشتري را براي اندازه‌گيري نرخ بازگشت سرمايه (ROI) از هر كلمه كليدي و سنجش و مقايسه آن‌ها، در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اما اگر شما علاقه‌مند به جهش به سمت حوزه كلمات كليدي گران‌قيمت هستيد؛ بهتر است از روش بازاريابي مجدد ليست كلمات كليدي در تبليغات جستجو (RSLA) استفاده كنيد. اين كار يك روش محافظه‌كارانه‌تر نسبت به تغيير كلي كلمات كليدي است.

مديريت تنبل يا منفعلانه تبليغات گوگل ادوردز

اين روش مديريت منفعلانه يك فرآيند دو سر باخت است كه موجب شكست خوردن PPC شما مي‌شود. پس استفاده از اين روش براي همه ليست‌هاي حمايتي بايد ممنوع شود. استفاده از روش‌هاي ابتكاري و خلاقانه به منظور تيترهاي تبليغاتي اختصاصي، بهترين راه براي دريافت كليك، نرخ تبديل بيشتر، افزايش ROI و به طور كلي تاثير بيشتر است.

برندها بايد هميشه به آگهي‌هاي خود محتواي مطلوب تازه اضافه كنند؛ و تغيير كلمات كليدي در تبليغات خاص به آن‌ها كمك مي‌كند تا بتوانند اين كار را انجام دهند. به عنوان مثال، اگر يك شركت گردشگري، يك تور مسافرتي را به صورت تمام عيار و براي همه قشرها ارائه مي‌دهد؛ بايد خلاقيتي را به متن تبليغات خود اضافه كند تا بتواند نظر مشتري را جلب كرده كه روي آن كليك كنند. اما براي تورهايي كه مناسب گروه مشخصي است و مثلا مخصوص خانواده‌ها به همراه فرزندان آن‌هاست. مطرح كردن بهترين جاذبه‌ها براي كودكان، از جمله سرگرمي‌هاي متنوع، مي‌تواند متن تبليغاتي موثري را ايجاد كند.

شكست خوردن PPC

در زمينه مديريت تنبل تبليغات، در دو تبليغ بالا (تصوير بالا) برندها به نوعي فراموش كرده‌اند كه تغييرات كلي در تنظيم آگهي خود را ايجاد كنند. اين مسئله باعث مي‌شود كه گوگل نه تنها متن “Add your keywords here” را هدف قرار مي‌دهند، بلكه تبليغ را بر اساس كلمات كليدي ذكر شده در اين بخش تنظيم مي‌كنند. غفلتي به اين سادگي منجر به يك تبليغ احمقانه مي‌شود كه بعيد است كليك‌هاي زيادي دريافت كند و همين موضوع ساده موجب شكست خوردن PPC مي‌شود.

در حال حاضر، اين مسئله مي‌تواند با يك نظارت ساده قابل كنترل باشد، با اين حال در كمپين‌هاي شلوغ و داراي ليست‌هاي زياد، بازاريابان بايد كلمات كليدي مورد نظر را مرتب بررسي كنند تا به يك مديريت PPC موفق دست يابند.

شكست خوردن PPC

علاوه بر اين، اگرچه گوگل همچنان به دنبال اتوماسيون بيشتري در جريان كاري سيستم تبليغاتي خود است (از طريق ويژگي‌هايي مانند تبليغات جستجوي پويا)؛ اما بسيار مهم است كه يك نظارت دقيق بر روي آن لحاظ شود. در واقع گوگل ممكن است به شما كمك كند اتوماسيون بهتري را ايجاد كنيد. اما از سويي ممكن است كاملا سازگار با هدف‌هاي كمپين شما نباشند و به دلايل گوناگون آثار مخربي را به همراه داشته باشد. پس در اين زمينه نيز هوشيار باشيد.

عدم تسلط بر تقاضاهاي فصلي

اگر شما گرايش‌هاي فصلي كسب و كار خود را به خوبي نشناسيد؛ احتمال بسيار بالايي وجود دارد كه در مزايده‌ها عقب بمانيد و فرصت‌هاي خوب جذب مشتري را از دست بدهيد.

سيستم گوگل ادوردز و تجزيه و تحليل داده‌ها به شما كمك مي‌كند تا خود را براي زمان‌هاي مختلف روز و يا هفته آماده كنيد. شما بايد هميشه آماده واكنش نشان دادن به اين اتفاقات باشيد. البته اين كار هم مانند ساير هدف‌گذاري‌ها بايد براي دستيابي به  ROI  بهتر باشد.

براي برخي از برندهاي بزرگ، شركت در برنامه‌هايي از قبيل جمعه سياه، نيازمند حدود سه ماه زمان براي آماده‌سازي مقدمات و برنامه‌ريزي است. مقدار زيادي از برنامه‌ريزي براي اين دوره، صرف قيمت‌گذاري و تخفيفات ويژه براي اين دوره چند روزه و نوع محصول عرضه شده مي‌شود. پس همانطور كه مزايده‌هاي گوگل ادوردز به طور فزاينده‌اي رقابتي مي‌شوند، امري حياتي است كه شما يك استراتژي خوب براي پيروزي داشته باشيد.

براي دريافت سود هرچه بيشتر از تقاضاهاي فصلي، شما بايد تمام كالاها و ليست RLSA خود را مديريت كرده و اصلاحات پيشنهادي را با توجه به دستگاه كاربر (موبايل، دسكتاپ) و روز مورد نظر در بخش مناقصه افزايش داده و در صورت امكان از سرويس تبليغات پويا در جستجو (DSA) براي پر كردن هرگونه شكاف كه ممكن است از دست رفته باشد استفاده كنيد.

شكست خوردن PPC

موضوع مشترك در اين مرحله بي‌توجهي است. مهم است كه تبليغ‌كنندگان PPC هميشه بر روي كمپين‌هاي خود نظارت داشته باشند؛ تا اطمينان حاصل شود كه اشتباهات مشابهي كه در اينجا بررسي شد بوجود نيايد. اين بدان معني است كه استراتژي متفكرانه و كنترلي در كنار ابزارهاي مناسب براي نظارت بر خطاها و نظارت بر اشتباهات و فراتر از آن، در جاي خود بايد مورد توجه قرار بگيرند. توجه به اين نكات احتمال شكست خوردن PPC شما را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۷:۱۹ توسط:mehdi موضوع:

گرايش‌هاي طراحي وب ۲۰۱۸: راهنماي كامل براي طراحان

طراحي وب 2018

تا كنون، سال 2018 به عنوان يك سال قابل توجه براي روند طراحي وب بوده است. ما شاهد سالها تكامل طراحي هستيم و در نهايت در روندهايي مانند سيستم‌هاي طراحي و طراحي لمسي، و همچنين سبك‌هاي سرگرم كننده و پر انرژي مانند بازگشت يكپارچه سازي به بلوغ مي‌رسيم. روند كه در طراحي سايت 2018 رخ مي‌دهد بيش از هميشه حياتي است در آينده ادامه يابد.

در اين مقاله، ما 6 گرايش اثرگذارتر طراحي وب 2018 را به عنوان ضرورت‌هاي طراحي وب جديد مي‌كاويم.

1. سيستم هاي طراحي وب 2018 برمبناي  كامپوننت

اگر شركت شما هنوز سيستم طراحي براي خود پياده سازي ننموده است، شانس‌هايي براي شما در سال‌هاي آينده در اين زمينه وجود دارد. طبق گزارش اخير صنعت تجربه كاربري تجاري در سال 2017 تا 2018، 67% از افراد مورد بررسي در حال حاضر سيستم طراحي مخصوص به خود را ايجاد نموده‌اند.

دليل خوبي براي موفقيت آنها هم وجود دارد. سيستم‌هاي طراحي پيشرفت طبيعي راهنماهاي استايل و كتابخانه هاي الگو هستند اما خيلي بيشتر نيازمندي شركت هاي مدرن را برآورده مي‌كنند.

 

طراحي وب 2018

سيستم طراحي چيست؟

يك سيستم طراحي شامل استانداردهاي طراحي، مستندات و ابزار رابط كاربري با الگوها و كدها. وجود ابزار و رابط كاربري منحصر به فرد يكي از مزاياي اصلي آن  است.  هدف از سيستم‌هاي طراحي اطمينان از پايداري در هر يك از محصولات سازمان و حتي محصولات خاص و استفاده از راهكارهاي بهينه در هر موقعيتي است.

همان‌طور كه ناتان كرتيس مي‌گويد: يك سيستم طراحي يك پروژه نيست بلكه يك محصول است كه در خدمت محصولات مي‌باشد.

طراحي وب 2018

 

بخاطر اين‌كه برخي از اين مناطق مي‌توانند تغيير كنند، يك سيستم طراحي يك مستند زنده است، كه به طور ثابت هر زمان كه يك راهكار بهتر يا جديدتر نمايان مي‌شود خودش را بروزرساني مي‌كند.

طراحي در عمل چه كاري مي‌كند؟ اجازه دهيد به سيستم طراحي پولاريس كه توسط سيستم مديريت محتواي Shopify استفاده مي‌شود نگاهي بياندازيم. آنها سيستم طراحي خود را به 4 منطقه تقسيم نموده اند:

اصول محصول: كه هدف و روش‌هاي طراحي محصول مانند در اولويت قرار دادن فروش و تاكيد بر دسترسي را دربر مي‌گيرد.

محتواي نوشته شده: يك راهنماي استايل براي تمامي محتواهاي نوشته شده، كه انتخاب گرامر يا هجي كردن، صدا و لحن، و راهنماهاي عمومي مانند هدف سطح خواندن … را شامل مي‌شود.

خصوصيات بصري: كه شامل هر چيز بصري مي‌گردد: رنگ، تايپوگرافي، دستورالعمل‌هاي عكس دار، آيكن‌ها، نمودارها و غيره.

كامپوننت ها: كه به عنوان اصلي ترين بخش الگوهاي طراحي، قوانين استفاده آنها و كدهاي كپي سريع را پوشش مي‌دهد.

سيستم طراحي پولاريس Shopify

چگونه يك سيستم طراحي ايجاد كنيم

شما مي‌توانيد سيستم طراحي خودتان را با دنبال كردن 7 مرحله زير ايجاد كنيد.

  1. ايجاد فهرست رابط كاربري: در بين تمامي محصولات و وبسايت هايتان جستجو كنيد و تمامي الگوهاي طراحي استفاده شده را ليست كنيد. هر ناپايداري را اصلاح كنيد.
  2. از حمايت سازمان استفاده كنيد: يافته‌هايتان را به افراد ديگر ارائه دهيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا تعداد ساعات طراحي و مهندسي كه به خاطر كار اضافي هدر رفته است تخمين زده شود، به‌علاوه به شما نشان مي‌دهد كه ساده سازي محصول چقدر مي‌تواند در بهبود امتياز NPS مفيد باشد.
  3. ايجاد اصول طراحي: اصولي كه در شركت شما حكمفرماست چيست؟ پاسخ‌ها را به ليستتان بيافزاييد.
  4. ايجاد جعبه رنگ: جعبه رنگ خود را با استفاده از كد دقيق رنگ‌ها استاندارد كنيد و از استاندارد نامگذاري براي آن استفاده كنيد.
  5. ايجاد مقياس تايپوگرافي: از اندازه فونت، وزن فونت، ارتفاع خط و غيره به درستي استفاده كنيد و قوانين پايداري براي نمايش متن را ايجاد نماييد.
  6. پياده سازي كتابخانه آيكنها و ديگر استايلها: فهرست اوليه رابط كاربري خود را بازبيني كنيد و آيكن‌ها و طراحي خود را انتخاب كنيد.
  7. اولين الگو را ايجاد كنيد: كتابخانه الگوهاي خود را بررسي كنيد و يكي از بهترين‌هاي آنها را كه مي‌تواند سازمان، محصول و مشتريانتان را بهتر انعكاس دهد را انتخاب كنيد.

بخاطر داشته باشيد كه يك سيستم طراحي هرگز به طور كامل به اتمام نمي‌رسد. بروزرساني دوره‌اي و مراقبت از مناطق مختلف آن مي‌تواند آن را بهبود دهد.

 

2. اشكال چندضلعي و لايه هاي هندسي

يكي از متمايزترين گرايش‌هاي طراحي وب 2018 تمركز بر روي تم‌هاي هندسي و به خصوص چندضلعي و اشكال لايه‌اي است. خوشبختانه به محض ديدن اين استايل‌ها قابل شناسايي هستند اما به عنوان تعريف دقيق آن، يك چندضلعي هر شكل بسته اي با خطوط مستقيم است كه عموماً 3 تا 5 وجه دارد. اين گرايش شامل هر مثلث و مربع متغيري است كه تا حالا ديده ايد اما اشكال اصلي اين تعريف را شكل مي‌دهند. مانند anakin.co

طراحي وب 2018

استايل اساساً هندسه يا اشكال(منظم و نامنظم) يا الگوهاي هندسي اصلي (شبكه،سطوح) را احاطه كرده است. اجازه دهيد به بررسي كامپوننت هاي مشخص آن بپردازيم:

هندسه ساده

بجاي پر كردن تمام صفحه، بسياري از شركتها مانند ESPN از اشكال اصلي بيش از حد بهينه سازي كرده‌اند اما اشكال ساده‌اي را به كار گرفته اند. اين كار مزاياي ديگري دارد. براي مثال اشكال شيبدار سايت ESPN بر روي جريان طبيعي بصري اثر مي‌گذارد و يك تصوير پوياتر را در مجموع ايجاد مي‌كند.

خطوط توپر براي جلب توجه

يكي از گرايش هاي طراحي وب 2018 استفاده از خطوط توپر اغراق شده در صفحه است مانند سايت mountaindew.com/nba/

طراحي وب 2018

خطوط هم جزئي از هندسه هستند، بنابراين برجسته كردن آنها به خوبي مناسب استايل است. وقتي‌كه به درستي استفاده شوند، به صورت بزرگ و خطوط توپر مي‌تواند از نظر بصري در تصوير به نمايش درآيند يا توجه را به سمت عكس‌ها جلب كند.

وقتي كه از خطوط ضخيم استفاده مي‌كنيد، شما مي‌خواهيد توجه را به رنگ و نقاط تلاقي جلب كنيد. رنگ مشخص مي‌كند كه كاربر به كجا توجه كند چه توجه به خطوط باشد و چه نباشد. نقاط تلاقي ذاتاً نقاط مركزي هستند و از آنها بايد به نفع خود استفاده كنيد.

براي آن كه سايت شما با به روز‌ترين گرايش‌هاي طراحي وب 2018 طراحي شود حتما به صفحه دپارتمان طراحي وبسايت نوين ماركتينگ سري بزنيد.

تشريح

اگر شما نمي‌خواهيد كه زيبايي شناسي هندسي كامل را بپذيريد مي‌توانيد از گرايش تشريح هم استفاده كنيد. چند ضلعي‌ها و لايه هاي هندسي در هر اندازه‌اي از نظر بصري جالب است و بنابراين مي‌تواند گرافيك ثانويه فوق‌العاده يا حتي آيكن هاي دكمه اي بسازند. اين گرايش طراحي سايت در طراحي وب 2018 سايت chop-chop.agency/ به خوبي خودنمايي مي‌كند.

طراحي وب 20183. طراحي لمسي و طراحي وب 2018

طراحي لمسي يك منشا جالب دارد: آن از اصول Material Design پيروي مي‌كند اما در همان زمان گرايش اسكئومورفيسم قديمي در سال 2010 را مدرن تر كرده است.

در يك كلام، طراحي لمسي باعث مي‌شود اشيا در يك فضاي ديجيتالي واقعي به نظر برسند. به گفته گوگل در راهنماي Material Design “اجسام در واقعيت لمسي قرار گرفته‌اند و از مطالعه كاغذ و جوهر الهام گرفته شده است و هنوز از نظر فني پيشرفته است. مانند سايت zennioptical.com/

طراحي وب 2018

طراحي لمسي را به سختي ميتوان در كلام تشريح كرد اما همانند گرايش هندسي، وقتيكه آنرا ببينيد متوجه آن ميشويد. اجازه دهيد نگاهي به اجزا آن بياندازيم:

بدون حاشيه

همانند دنياي واقعي، هيچ حاشيه يا پنجره اي وجود ندارد. همه چيز در كنار يكديگرند. المان‌هاي به خصوصي  مانند متون از روي يك المان يا صفحه رد مي‌شوند. براي اينكه اين مورد كار كند، طراحان استفاده درستي از فضا مي‌كنند تا كاربر بداند كه چطور و كجا مي‌توانند كليك كنند. اين دليلي است كه شما اغلب به اندازه كافي فضاهاي منفي (فضاي خالي) مي‌بينيد.

در طراحي epicurrence.com اين روند طراحي وب 2018 به خوبي ديده مي‌شود.

طراحي وب 2018

طراحي چندلايه

همانند Material Design، طراحي لمسي چندين لايه را با يكديگر تركيب نموده است تا ظاهر واقعي‌تري را ارائه كند. بدين معنا كه سايه‌هاي بسياري براي متمايز كردن لايه ها از يكديگر استفاده شده است و واقعيت بيشتري را الهام مي‌بخشد.

apple.com/ios/ios-11

طراحي وب 2018

حركت و انيميشن هدفمند

طراحي لمسي حركت معنادار را به انميشين‌هاي پيچيده كه فقط براي سرگرمي هستند ترجيح مي‌دهد. المان‌هاي متحرك مانند وضعيت hover كردن و انميشين‌هاي انتقال فقط تصوير را از نظر بصري بهبود نمي‌بخشد، بلكه هدفمند هستند و كارايي را افزايش مي‌دهد.

مانند سايت etprepd.com/products/prepd-pack

طراحي وب 2018عكاسي دقيق

دوباره بخاطر اهميت واقعيت گرايي، طراحي لمسي از عكاسي بسيار دقيق استفاده كنيد، كه از كيفيت HD و زاويه نزديك تركيب يافته‌ است. از آنجايي كه عكس‌هاي دقيق به خريدار درك بهتري از آنچه كه مي‌خواهد بخرد را ارائه مي‌كند، دو برابر براي سايت‌هاي تجارت الكترونيك سود در پي دارد. مانند سايت adidas.com/us/ultraboost-all-terrain-shoes/S82036.html  كه در سال طراحي وب 2018 خود از عكس هاي نزديك و دقيق فوق العاده اي بهره برده است.

طراحي وب 2018طراحي وب 20184. دسكتاپ پيچيده/موبايل ساده

از زمان پديدار شدن گوشي‌هاي هوشمند رقابت بين دسكتاپ و موبايل وجود داشته است اما آنچه كه ما مي‌خواهيم متوجه شويم اين است كه اين دو اصلاً رقيب يكديگر نيستند. اين دو با يكديگر كار مي‌كنند. بر طبق مطالعات GO-Gulf حدود 90 درصد كاربران يك كار يكسان را در هر دو و در يك طيف سني به طور كامل انجام داده‌اند.

اخيراً، ما تفاوت‌هايي بين رابط كاربري موبايل و دسكتاپ سايت‌ها را مشاهده كرده‌ايم. صرف‌نظر از قرار دادن يك سيستم پيچيده در يك دستگاه موبايل يا انتقال يك سيستم ساده در دسكتاپ، شركت‌ها انواع مختلفي از يك محصول، سايت يا اپليكيشن را براي دستگاه هاي مختلف طراحي مي‌كنند.

مشكل اينجاست كه بايد بدانيم چه چيزي و چگونه بايد تغيير كند. در زير، ما برخي از موارد كليدي كه بهتر است در طراحي موبايل استفاده كنيم جمع آوري شده است:

در زمينه ساخت پيكربندي و كد نويسي نيز اين موضوع كاملا به چشم مي‌خورد و كد نويسي سايت ها براي بهينه سازي موبايل در 2018 به سوي استفاده از AMP ها رفته است. براي آشنايي با AMP مقاله ” چگونه كار بر روي صفحات موبايلي پرشتاب  گوگل (AMP ) را شروع كنيم ”  مطالعه كنيد

 

جايگزين هاي موبايل براي تعاملهاي پيچيده

  • هدر ويدئوها را با عكس‌هايي از ويدئو جايگزين كنيد. اگر نياز به نمايش ويدئو در سايت موبايلي‌تان داريد از لينك يوتيوب آن استفاده كنيد.
  • از افكت hover استفاده نكنيد. بجاي آن، دكمه قابل ضربه زدن يا كنترل هاي اشاره‌اي ميتوانند اطلاعات را نمايش دهند يا مخفي كنند.
  • افكت‌هاي انيميشن را ساده سازي كنيد. آنها فقط در موبايل بخوبي كار نمي‌كنند. براي مثال، Coach تركيب گرافيكي اسلايدر انيميشني دسكتاپ خود را با يك فايل gif در موبايل جايگزين نموده است.
  • منوهاي dropdown را با hamburger منو جايگزين كنيد. مي‌توانيد عاشق آنها باشيد از آنها متنفر باشيد. منوها همبرگري يك الگوي توسعه يافته هستند كه هر كسي مي‌داند كه چگونه از آنها استفاده كند.
  • هر وقت كه توانستيد از فعال سازي صدا استفاده كنيد. اين موضوع باعث افزايش محبوبيت مي‌شود و ممكن است در چند سال تبديل به استاندارد جديدي شود.
  • پس زمينه‌ها و رنگ‌ها را دوباره بازبيني كنيد. دستگاه‌هاي موبايل گاهي اوقات نيازمند كنتراست بيشتر براي حفظ خوانايي هستند.

5. طراحي يكپارچه مدرن

حتي نيويورك تايمز اذعان نموده است كه طراحي وب در حال حاضر در عصر نوستالژي است. امروزه، طراحي‌ها خيلي بيشتر از دهه هاي 70، 80 و 90 ميلادي نشات گرفته‌اند. اجازه دهيد با هم نگاهي به آنچه كه هر يك از اين دهه ها با خود به همراه دارد بياندازيم:

  • دهه 90: زماني بود كه طراحان جاهايي را براي اينكه چه پلتفرم ديجيتالي چه كاري مي‌تواند انجام دهد جستجو مي‌كردند. بسياري از انيميشن‌ها، رنگ‌ها و بخش‌هاي متحرك يا ديگر موارد اطلاعات خالصي را طراحي كرده‌اند.
  • دهه 80: دهه پيكسلي كردن از شكوفايي صنعت بازي‌هاي ويدئويي با فرهنگ نئون‌هاي روشن از دوره مد و MTV آميخته شده است.
  • دهه 70: دهه‌اي است كه رنگ‌هاي مرده و تايپوگرافي درشت – به خصوص فونت‌هاي روانشناسانه رسانه هاي چاپي قوي بود.

استفاده از استايل هاي يكپارچه در عصر مدرن نيازمند برداشتن و انتخاب بهترين المان براي استفاده است. در نهايت، استايل‌هاي طراحي بخصوص بهتر از گذشته وجود دارند. در ادامه پيشنهادهاي ما در خصوص اينكه از چه چيزي بايد در طراحي وب 2018 استفاده كنيم آمده است:

تايپوگرافي قديمي

ما در اينجا تجديد حيات متون درشت و پررنگ را شاهديم بلكه خود فونت‌ها نيز احيا مي‌گردند. فونت‌ها به كمك خطوط، خطوط شكسته و يا لبه‌هاي زمخت مجدد محبوب مي‌گردند و يادآور پوستر فيلم هاي قديمي است.

كليد استفاده از همچنين فونت‌هايي در اعتدال است. تايپوگرافي درشت و توپر براي عناوين و سرتيترها مناسب است، اما مي‌تواند به اطلاعات ثانويه يا متن بدنه منحرف گردد. بهتر است اينگونه فونت ها با فونت هاي ساده تر و دقيق‌تر براي استفاده‌هاي عادي ادغام شود. يكي از نمونه هاي خوب اين روند سايت  sbs.com.au/imyourman

طراحي وب 2018نهايت رنگها

صرف‌نظر از اينكه از رنگهاي مرده يا روشن استفاده مي‌كنيد، طراحي مدرن وب توجه ويژه‌اي به رنگ مي‌كند. پوشش رنگ رايج است و براي تطبيق رنگ‌ها با لحن ديگر عكس‌ها و توضيحات استفاده مي‌شود.

مانند سايت caavadesign.com

طراحي وب 2018بافت و گراديانت

همانند رنگها، بافت و گراديانت نيز در نهايت رنگ رايج است. برخي سازمانها حجم زيادي از بافت‌ها را در سايتشان به كار برده‌اند تا واقعي تر به نظر برسد در حالي كه ديگران از اين چنين افكت‌هايي دوري مي‌گزينند. مانند سايت thislandishovland.com

طراحي وب 2018

استايل بازي هاي ويدئويي

پيكسلي كردن، تقليد از كنسول نينتندو يك استايل محبوب براي تمامي سايتها حتي آنها كه موضوعشان بازي نيست. همبستگي وفاداري كم و زياد اجازه زيبايي شناسي جالبي را به هر دو نسل پير و جوان مي‌دهد. مانند سايت mostdecisivegame.com

طراحي وب 20186. صفحه خانه ساده

در نهايت به اصول اوليه باز مي‌گرديم. گرايش صفحه خانه سال‌ها پيش آمده و رفته بود اما حالا ما صفحات خانه ساده تر را مي بينيم كه به عنوان دروازه‌اي از منابع اطلاعاتي كار مي‌كنند.

اين گرايش واقعاً طيفي از گرايش‌هاي ديگر را احاطه كرده است. بنابراين براي اينكه صفحه خانه مدرن به نظر برسد شما مي‌توانيد از تعدادي از گرايش هاي زير بهره ببريد.

مينيماليسم

استايل بر پايه رابط هاي كاربري ساده و راحت است. مي‌توانيد مينيماليسم را از فضاهاي خالي، تايپوگرافي درشت و توپر و لحن رنگين آن شناسايي كنيد. براي صفحات خانه، رنگ بهترين ابزار براي جلب توجه كاربر به CTA ها همانند آن چيزي است كه در سايت evernote.com ديده مي‌شود.

اگر مي خواهيد از كاركرد دكمه هاي فراخواني به اقدام يا CTA آگاهي به دست آوريد مقاله CTA چيست؟ با تمام معجزه‌هايش آشنا شويد نوين ماركتينگ را بخوانيد.

طراحي وب 2018خانواده طراحي سطحي

سطحي، تقريباً سطحي و سطحي 2.0 – مشابه ولي با تفاوت هاي جزئي – همه به خوبي براي ساده سازي صفحه خانه عمل مي‌كنند. همانند مينيماليسم، حواس پرتي كاربر را كاهش مي‌دهند و داراي مزيت شكوفايي رنگ‌ها هستند اما طراحي سطحي داراي جزئيات بصري بيشتري است.

طراحي وب 2018انيميشن هاي نامحسوس

انيميشن‌ها مي‌توانند كارايي و لذت كاربر از سايت را بهبود ببخشند اما مي‌توانند حواس كاربر را هم از المان هاي اصلي پرت كنند. انيميشن‌هاي صفحات خانه اخير بيشتر به موارد زير محدود شده اند:

  • انيميشن هاي خودكاري كه طبق يك برنامه زمانبندي ثابت اجرا مي‌شوند
  • انيميشن هاي بر مبناي تريگر كه وقتي كاربر كليك مي‌كند يا اسكرول مي‌كند عمل ميكنند

اين انيميشن‌هاي نامحسوس مزيت حركت را حفظ مي‌كنند اما بدون از دست دادن سادگي كه صفحات خانه مدرن از آن استفاده مي‌كنند. مانند ditto.com

طراحي وب 2018عكس و ويدئو زيبا

تا زماني كه شما توجه ديگران را به عكس ها جلب كرده ايد، استفاده از يك عكس يا ويدئو در پس زمينه هنوز مي‌تواند صفحه خانه را ساده نمايد. اين كار به كاربر اجازه ميدهد تا فقط بر روي موضوع تصويري تمركز كند كه ميتواند اگر به خوبي پياده سازي شود اثر قدرتمندي داشته باشد. مانند سايت . casangelina.com

طراحي وب 2018اولويت دادن به خوانايي

به خصوص براي سايت‌هاي محتوا، صفحات خانه به منظور بهبود خوانايي بازآفريني شده‌اند. اگر مي‌خواهيد صفحه خانه خود را متمايز كنيد موارد زير را در نظر داشته باشيد:

  • اندازه متن بايد بيش از حد متوسط باشد (بزرگتر از 16 پوينت براي بدنه متن)
  • ارتفاع خطوط را افزايش دهيد (1.75 برابر اندازه متن)
  • شيارها افزايش اندازه يابند
  • رنگ متن با پس زمينه كنتراست داشته باشد
  • عكس‌هاي مركزي و ضمائم داراي طول خطوط برابر باشند

مانند سايت : digiday.com

طراحي وب 2018نتيجه گيري

طراحي وب 2018 شايد بيشتر از هر سال ديگري پيشرفت عظيمي داشته است. اين مورد اين سال را تبديل به سال تغيير بدل مي‌كند جايي كه زمينه‌هايي مانند طراحي موبايل و سيستم‌هاي كامپوننت محور پيشرفت نموده‌اند و استايل‌هاي قديمي مانند صفحات شلوغ بازنشسته مي‌شوند.

حال بيش از هميشه زمان آن رسيده است كه استراتژي طراحي خود را بازبيني كنيد و هر چيزي را كه ميتواند به شما كمك كند را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۶:۲۹ توسط:mehdi موضوع:

استراتژيست محتوا كيست؟

استراتژيست محتوا كيست؟ چه وظايفي دارد؟ و نيازمند چه مهارت‌هايي است؟ در اين مقاله بلاگ نوين ماركتينگ مي‌خواهم در حد توان به اين سوالات پاسخ دهم.

اين روزها، بخصوص در فضاي كسب و كارهاي آنلاين، تعداد آگهي‌هاي استخدامي براي جايگاه شغلي استراتژيست محتوا افزايش يافته است. به نظر مي‌رسد بسياري از كسب و كارها به اهميت وجود استراتژيست محتوا پي‌برده‌اند. هرچند بسياري از آنها تعريف دقيقي از اين جايگاه شغلي، شرح شغل، ويژگي‌هاي علمي و شخصيتي و… آن ندارند. همين موضوع باعث مي‌شود انتظارات از يك استراتژيست محتوا گاهي بسيار بالاتر و گاهي بسيار كم‌تر از حد معمول باشد. البته علت اين امر شايد عدم بلوغ اين تخصص در سراسر جهان باشد. در واقع جايگاه شغلي استراتژيست محتوا در سراسر جهان عمر زيادي ندارد؛ و هنوز در چرخه رشد خود به سمت بلوغ حركت مي‌كند. در واقع در سال 2009 بود كه براي اولين‌بار شركت فيس‌بوك، در آگهي استخدام خود اين كلمه را به‌كار برد. در نتيجه تعاريف و انتظارات از آن از جامعه‌اي به جامعه ديگر و از سازماني به سازمان ديگر متفاوت است. انگيزه نوشتن اين مقاله اين است كه فارغ از مبهم گويي، تعاريف دقيقي از اين جايگاه شغلي، وظايف و مهارت‌هاي مورد نياز آن ارائه كنم.

پيش از هر چيز خوب است براي تحليل استراتژي محتوايي خود با دپارتمان توليد محتوا نوين ماركتينگ تماس بگيريد تا مشاوره اي رايگان دراين باره دريافت كنيد.

در اين مقاله مي‌خوانيم:

  • استراتژيست محتوا كيست؟
  • استراتژيست محتوا چه وظايفي دارد؟
  • استراتژيست محتوا چه مهارت‌هايي دارد؟

استراتژيست محتوا

استراتژيست محتوا كيست؟

بياييد اصطلاح “استراتژيست محتوا” را به واژگان تشكيل‌دهنده آن بشكنيم. شايد آشنايي با تعريف واژه‌هاي تشكيل‌دهنده، بتوانيم تعريف دقيق‌تري از استراتژيست محتوا داشته باشيم.

استراتژي چيست؟ و استراتژيست كيست؟

بزرگان علم مديريت و همين‌طور برترين مديران صنايع بزرگ، تعاريف مختلفي از استراتژي مطرح كرده‌اند. البته با اطمينان مي‌توان گفت هيچ‌كدام از اين تعاريف دقيق و كامل نيست؛ اما داشتن يك تعريف مشخص مي‌تواند حدود و چارچوب ذهني شما را نظم دهد.

جك ولش مدير افسانه‌اي جنرال الكتريك در تعريف استراتژي چنين مي‌گويد:

“استراتژي يعني اينكه من تصميم‌هاي شفاف و دقيق درباره روش رقابت با ديگران بگيرم.”

هنري مينتزبرگ از دانشمندان علم مديريت نيز استراتژي را چنين تعريف مي كند:

“استراتژي داشتن يعني اينكه وقتي مجموعه تصميمات ما در كنار هم ديده مي‌شوند؛ بتوان الگوي مشخصي را در آنها مشاهده كرد.”

به طور دقيق‌تر و با بهره بردن از دو تعريف بالا مي‌توان گفت: استراتژي يعني تعريف مسير، چارچوب و ساختاري مشخص براي انجام كارها، تا رسيدن به هدفي واضح و از پيش تعيين شده.

با تكيه بر اين تعريف، استراتژيست كسي است كه با بررسي دقيق توانايي سازمان، وضعيت رقبا و وضعيت بازار، بتواند استراتژي سازمان را براي دستيابي به اهداف تعريف شده مشخص كند.

استراتژيست محتوامحتوا چيست؟

تعريف محتوا مي‌تواند موضوع يك مقاله ديگر باشد. اما در اينجا به اختصار درباره تعريف محتوا و محتواي آنلاين هم نكاتي را مشخص مي‌كنم.

فرهنگ فارسي عميد در تعريف كلمه محتوي مي‌گويد: آنچه درون چيزي قرار دارد.

با اين تعريف هرچيزي مي‌تواند محتوا باشد! اما ما به بعد دقيق‌تر و خاص‌تري از محتوا و تعريف آن نيازمنديم. در اين تعريف كه فضايي رسانه‌اي تر دارد؛ مي‌توان گفت:

محتوا هر چيزي است كه مي‌تواند پيامي را منتقل كند. در اين تعريف محتوا مي‌تواند از يك بيلبورد تبليغاتي تا روزنامه، كانال تلگرام، بلاگ شخصي و… باشد.

در نهايت محتواي آنلاين شامل انواع فرمت‌هاي متني، ويدئويي، صوتي، تصويري و چندرسانه‌اي است؛ كه در بستر وب، با اهداف گوناگون منتشر مي‌شود.

پس فيلمي كه ساخته مي‌شود؛ كتابي كه منتشر مي‌شود؛ پيامكي كه براي دوست‌تان ارسال مي‌كنيد؛ تصاوير شما در شبكه‌هاي اجتماعي، يك پادكست صوتي، يك ويدئوكست كه روي يوتيوب منتشر شده است؛ و… همگي نمونه‌هايي از محتواي آنلاين هستند. در جهان وب جمله معروفي داريم : محتوا پادشاه است اين شعار را شنيده ايد ؟ اگر شنيده ايد اين شعار چقدر به نظرتان درست مي آيد براي سنجيدن اين موضوع ما مقاله اي با عنوان : آيا هنوز محتوا پادشاه است؟اين مقاله را بخوانيد.

استراتژيست محتواحالا دوباره به سوال اصلي مي‌رسيم: استراتژيست محتوا كيست؟

حالا كه با تعاريف استراتژي، استراتژيست و محتوا آشنا شديد؛ احتمالا مي‌توانيد تعريف درستي از استراتژيست محتوا داشته باشيد.

كريستينا هالورسن در كتاب “استراتژي محتوا براي وب” مي‌گويد:

“استراتژي محتوا يعني برنامه‌ريزي براي توليد، تحويل و مديريت محتواي مفيد و كاربردي”

بر مبناي اين تعريف، استراتژيست محتوا كسي است كه بتواند فرآيند برنامه‌ريزي براي توليد، توزيع و مديريت محتوا را به بهترين وجه و بر اساس اهداف سازمان انجام دهد.

استراتژيست محتوا چه وظايفي دارد؟

اولين وظيفه استراتژيست محتوا در هر سازماني، شناخت اهداف سازمان از توليد محتوا، توانايي‌ها و منابع سازمان در اين حوزه و در نهايت رقباي سازمان در رسيدن به آن اهداف است. اين شناخت كمك مي‌كند تا استراتژيست محتوا بتواند درك و تحليل درستي از وضعيت موجود داشته باشد؛ و استراتژي درستي را براي برنامه محتوايي سازمان در نظر بگيرد.

پس از اين مرحله طبق تعريف استراتژي محتوا، استراتژيست محتوا بايد براي سوالاتي در زمينه توليد محتوا، توزيع و ترويج محتوا و در نهايت مديريت محتوا، پاسخ‌ دهد.

توليد محتوا

براي توليد محتوايي با كيفيت، يك‌دست، جذاب و منطبق بر نيازهاي سازمان، استراتژيست محتوا بايد براي سوالات زير پاسخ مناسبي داشته باشد.

براي چه كسي محتوا توليد كنيم؟

با توجه به هدف توليد محتوا، مي‌توان مخاطب محتوا را مشخص كرد. اينكه تصميم داريد محتواي شما موجب فروش بيشتر يك خودرو شود؛ يا خدمات يك مركز زيبايي را معرفي كند؛ مشخص‌كننده مخاطب خواهد بود. به عنوان مثال براي يك مركز زيبايي ممكن است گروه مخاطب هدف خانم‌هاي داراي 30 تا 50 سال سن باشند.

موضوع محتوا چيست؟

حال كه هدف از توليد محتوا و مخاطب آن مشخص شد؛ مي‌توان موضوع محتوا را مشخص كرد. استراتژيست محتوا بايد بتواند موضوعات اصلي و فرعي محتوا را بيابد؛ براي آنها عناوين مختلف تعريف كند؛ و ارتباط هر محتوا را با ساير محتواهاي توليدي تعريف كنيد. در اين زمينه استراتژيست محتوا بايد بتواند مانند يك كتاب‌دار، موضوعات محتوا را دسته‌بندي كرده و بر اساس ويژگي‌هاي مختلف، آنها را طبقه‌بندي كند.

نوع و سبك محتوا چيست؟

محتوا مي‌تواند در فرمت‌هاي مختلفي توليد شود. محتواي ويدئويي، صوتي، تصويري، اينفوگرافي و مادر همه محتواها، يعني محتواي متني در اين گروه هستند. استراتژيست محتوا بايد بتواند تعيين كند كه از چه فرمت يا فرمت‌هايي براي توليد محتوا استفاده خواهد كرد.

هم‌چنين سبك يا ژانر محتوا نيز موضوع مهم ديگري است كه بايد در اين قسمت به آن پرداخته شود. يك محتواي آموزشي چندرسانه‌اي، يك خبر متني، يك ويدئوي طنز، يك پادكست صوتي درام، يك اينفوگرافي هيجان انگيز يا يك رپورتاژ تبليغاتي، بر اساس اهداف و نيازهاي مشخص شده، مي‌توانند براي توليد محتوا در نظر گرفته شوند.

تقويم محتوا چيست؟

تقويم محتوا عملياتي‌ترين ابزار دست استراتژيست محتوا است. ابزاري كه مشخص مي‌كند چه حجمي از محتوا، در چه بازه زماني بايد توليد شود. تقويم محتوا مي‌تواند روالي منظم، نامنظم و يا تركيبي داشته باشد. به عنوان مثال اينكه شما در ايامي خاص بخواهيد پيامي را براي كاربر بنويسيد؛ در تقويم محتوا و بر اساس استراتژي شما مشخص مي‌شود. مثلا تبريك روز جهاني زن در يك مجله خودرو بي‌ربط به نظر مي‌رسد؛ در حالي كه در يك فروشگاه آرايش و زيبايي، مي‌تواند پايه‌گذار يك كمپين بزرگ فروش باشد.

فرآيندهاي عملياتي توليد محتوا چگونه انجام مي‌شود؟

منظور از اين سوال وارد شدن به جزئيات بيشتر در مسير توليد محتواست. يك استراتژيست محتوا در اين زمينه بايد بتواند براي سوالات زيادي پاسخ قانع‌كننده بيابد. در زير چندين سوال نمونه را آورده‌ايم:

  • چه كسي محتوا را توليد مي‌كند؟
  • آيا كار توليد و ويرايش محتوا بر عهده يك فرد است يا تيمي انجام مي‌شود؟
  • هزينه‌هاي توليد محتوا چگونه است؟
  • آيا برون‌سپاري توليد محتوا به‌صرفه‌تر نيست؟
  • ابزارهاي مديريت پروژه كدام است؟
  • ابزارهاي توليد محتوا كدام است؟
  • استانداردها و چارچوب‌هاي توليد محتوا چگونه است؟

در واقع يك استراتژيست محتوا كه در حالي طراحي يك برنامه جامع حرفه‌اي است. چه به عنوان سردبير يك مجله آنلاين و چه به عنوان مدير محتواي شبكه‌هاي اجتماعي يك برند خاص، بايد بتواند سوالات بالا را پاسخ داده؛ و نيازهاي مطرح شده را رفع كند.

تا اين مرحله استراتژيست محتوا توانسته است استراتژي‌هاي توليد محتوا را تعريف كند؛ اما اين پايان كار نيست. حالا نوبت آن است كه مسئله توزيع و ترويج و مديريت محتوا مورد بررسي و برنامه‌ريزي قرار گيرد.

توزيع و ترويج محتوا

كانال‌هاي توزيع محتوا گوناگون است. يك محتوا مي‌تواند در سايت رسمي شركت، به عنوان يك خبر يا رپورتاژ در خبرگزاري‌ها، به عنوان يك پست وبلاگي، يك پيام كوتاه، يك تصوير يا ويدئو در اينستاگرام، فيسبوك، توئيتر و… منتشر شود.

اينكه محتواي توليدي در كجا، در چه زماني و چگونه (با چه ساختاري) منتشر شود؛ يكي از مهم‌ترين وظايف يك استراتژيست محتواست. البته در اين زمينه استراتژيست محتوا تنها نيست؛ و با ارتباط مستمر با تيم بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي، مي‌تواند تصميمات دقيق‌تر و بهتري بگيرد.

هر مديومي براي انتشار محتوايي خاص مناسب است. به عنوان مثال كاربراني كه در لينكدين فعاليت دارند؛ داراي ويژگي‌هاي متفاوتي نسبت به كاربران اينستاگرام هستند. هم‌چنين هر شبكه اجتماعي داراي چندين دنياي موازي است؛ كه داراي جوامع متفاوتي است.

از سويي هر مديوم امكانات مشخصي را در اختيار شما مي‌گذارد. به عنوان مثال بهترين مكان براي يك ويدئوي آموزشي يوتيوب و نمونه‌هاي مشابه آن است. در حالي كه براي درج يك توصيه چند خطي، بهتر است از توئيتر كمك گرفت.

در نهايت اين استراتژيست محتوا است كه بايد بتواند بهترين مديوم‌ها را براي انتشار محتواي توليدي انتخاب كند.

اما ترويج محتوا نيز قطعا به دنبال توزيع محتوا خواهد آمد. سوال اساسي در اين بخش اين است كه محتواي منتشر شده در رسانه‌هاي مختلف، چگونه بايد ترويج داده شود. چگونه بايد به مخاطبان خود بگوييم پستي تازه در وبلاگ رسمي شركت منتشر شده است؛ و چكار كنيم كه پيام به راحتي به دست مخاطب برسد.

ترويج محتوا شامل روش‌هاي مختلف بازاريابي محتوا است. البته لزومي ندارد كه استراتژيست محتوا به تمام جزئياتبازاريابي محتوا ورود پيدا كند. بلكه كافي است شرايطي را در توليد و توزيع محتوا فراهم كند كه تيم بازاريابي محتوا بتواند به خوبي از آن براي بهبود راهكارهاي بازاريابي محتوا استفاده كند.

مديريت محتوا

در آخرين مرحله بسيار مهم است كه استراتژيست محتوا بتواند محتواي توليد، توزيع و ترويج شده را مديريت كند. در واقع هر محتوايي داراي چرخه عمر مشخصي است. استراتژيست محتوا بايد بتواند از هر محتوايي در طول چرخه عمرش به خوبي مراقبت كند. تصميم‌هايي مثل بهبود تدريجي محتوا، تغيير محتوا و حتي كشتن يك محتوا، از مهم‌ترين تصميماتي است كه در اين زمينه بايد گرفته شود.

استراتژيست محتوا

استراتژيست محتوا چه مهارت‌هايي دارد؟

هرآنچه به عنوان وظايف استراتژيست محتوا ذكر شد؛ بايد در زمره توانايي‌هاي او نيز قرار گيرد. در واقع استراتژيست محتوا بايد مهارت‌هاي لازم را براي اجراي وظايف‌اش داشته باشد. اما فارغ از موارد گفته شده، مي‌خواهم از ديدگاهي فلسفي‌تر به موضوع مهارت‌هاي مورد نياز استراتژيست محتوا بپردازم.

استراتژيست محتوا مانند هر استراتژيستي در هر حوزه‌اي، بايد بتواند ديدگاه فراگير و از بيرون، به كل پروژه محتوا داشته باشد. اين نگاه كلي كمك مي‌كند تا تصويري درست از فضاي كلي كار در ذهن داشته باشد؛ و تصميماتي درست براي اجرا بگيرد.

استراتژيست محتوا بيش از آنكه نويسنده قهاري باشد؛ بايد مديري توانمند باشد. او بايد بتواند در نهايت تصميمات درستي بگيرد؛ و ارتباط خوبي با تيم‌هاي كاري مختلف برقرار كند. چراكه مسئله محتوا يك مسئله تك بعدي نيست؛ و برنامه‌ريزي و اجراي درست آن نيازمند همكاري و هماهنگي تيم‌هاي مختلف از جمله تيم بازاريابي، تيم فروش، تيم طراحي، تيم توليد محتوا و… است.

البته اين به آن معنا نيست كه نيازي به دانش نگارش ندارد. در واقع استراتژيست محتوايي كه اصول نگارشي را نداند؛ ذهني خلاق نداشته باشد؛ فرمت‌هاي مختلف محتوا را نشناسد؛ ويژگي‌هاي رسانه‌هاي مختلف را نداند؛ و مطالعات پيراموني كافي نداشته باشد؛ قطعا در كارش دچار مشكل خواهد شد. اما در كنار همه اين موارد او بايد بتواند به خوبي از اين دانسته‌ها براي برنامه‌ريزي استراتژيك محتواي سازمان استفاده كند.

در نهايت يك استراتژيست محتوا بايد ذهني خلاق و تفسيرگر داشته باشد. در واقع اينكه استراتژيست محتوا بتواند درك درستي از وضعيت ماشيني كه ساخته است داشته باشد بسيار مهم است. نرم افزارهاي آماري (مثلا گوگل آناليتيكس) مي‌توانند اطلاعات خوبي درباره رفتار مخاطب به شما بدهند. اما روي اصلي سكه روش استفاده از اين اطلاعات است. درك اينكه مفهوم نهفته در پشت اين اطلاعات چه مي‌گويد؛ به يك استراتژيست محتوا كمك مي‌كند تصميمات درستي درباره پروژه بگيرد.

فراموش نكنيد كه تعيين استراتژي محتوا اگرچه به طور جدي در آغاز هر پروژه انجام مي‌شود؛ اما فرآيندي تدريجي است كه بايد به مرور اصلاح و تعديل شود تا در نهايت به نتيجه مطلوب برسد.


برچسب: بازاريابي محتوا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۷:۲۷ توسط:mehdi موضوع:

CTR در گوگل ادوردز چيست و چگونه آن را افزايش دهيم؟

تبليغات در گوگل

CTR در گوگل ادوردز موضوع پر اهميتي است؛ اما بهتر است بدانيد كه CTR به تنهايي داراي مفهوم مستقل و جداگانه‌اي است. در واقع CTR سنجه‌اي است كه با آن مي‌توان نرخ تبديل كليك‌ها را در فضاهاي مختلف وب سنجيد. از اين رو پيش از ورود به بحث CTR در گوگل ادوردز بايد شناخت كافي از مفهوم CTR داشته باشيم.

CTR چيست؟

CTR خلاصه عبارت  Click Through Rate به معناي نرخ كليك است. به عبارت دقيق‌تر CTR به شما نشان مي‌دهد كه چند درصد از بازديدكنندگان يك لينك، يك صفحه يا يك بنر تبليغاتي روي آن كليك كرده‌اند. به عنوان مثال CTR بنري كه از 100 مرتبه نمايش 5 كليك دريافت كرده است، 5 درصد مي‌شود.

اهميت CTR در چيست؟

بي‌گمان CTR يكي از مهم‌ترين معيارهاي سنجش در فضاي وب است. نياز به توضيح نيست كه افزايش CTR چقدر مي‌تواند در بهبود درآمد يك وب‌سايت يا بنر تبليغاتي موثر باشد. اين موضوع به شكل ديگر حتي در كسب و كارهاي سنتي نيز وجود دارد. طبيعتا بسيار مهم است كه بدانيم تبليغات ما براي چند درصد از مخاطبان جذاب است و چه تعداد از آنها به مشتري تبديل مي‌شوند؛ تا بتوانيم با تغييرات گوناگون اين نرخ را به نفع كسب و كار خود افزايش دهيم.

درباره CTR در گوگل ادوردز چه مي‌دانيد؟

تبليغات ايجاد شده در گوگل ادوردز نيز داراي معيار CTR هستند. اين معيار مي‌تواند به صورت عمومي براي آگهي شما عمل كند؛ يا مي‌تواند به صورت اختصاصي نرخ كليك را بر مبناي هر كلمه كليدي خاص در آگهي شما بسنجد. به هر حال هر چقدر CTR گوگل ادوردز شما بيشتر باشد، بازديد كننده بيشتري دريافت مي‌كنيد.

ميزان منطقي CTR در گوگل ادوردز چقدر است؟

اگر تجربه استفاده از تبليغات در گوگل را داشته باشيد؛ حتما با نرخ كليك كاربران روي آگهي خود (همان CTR) در گزارش‌هاي ارائه شده روبرو شده‌ايد.

شايد هميشه اين سوالات را داشته ايد كه آيا اين نرخ طبيعي است؟ ميانگين مناسب CTR چقدر است؟ CTR بالاتر بهتر است يا پايين‌تر؟ براي تغيير نرخ CTR چه بايد كرد؟

در بازارهاي رشديافته‌تر مثل بازار گوگل ادروز در آمريكا، ميانگين اين نرخ براي كلمات كليدي و صنايع مختلف به صورت متوالي استخراج و منتشر مي‌شود. اما در بازار ايران و براي زبان فارسي، هنوز عدد دقيقي از ميانگين اين نرخ شناسايي و استخراج نشده؛ و هرچه هست بر مبناي تجربه فعالان اين حوزه به دست آمده است.

در نتيجه بهترين راه براي يافتن نرخ CTR منطقي هر حوزه فعاليت، دريافت مشاوره از متخصصين گوگل ادوردز در آن حوزه است. ارزش اطلاع از ميانگين CTR در صنعت مدنظر شما، از اين نظر است كه كمك مي‌كند تا بدانيد وضعيت آگهي شما چطور است؛ آيا نياز به بهبود دارد يا خير و…

البته بررسي‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه در حال حاضر ميانگين CTR براي تبليغات در گوگل ادوردز، حدود 2 درصد است. بر اين اساس هر آگهي با CTR بيش از 2 درصد مي‌تواند بالاتر از حد متوسط ناميده شود. به طور دقيق‌تر متوسط CTR در تبليغات گوگل 1.91% براي آگهي‌هاي جستجو و 0.35% براي تبليغات بنري در سايت‌هاي طرف قرارداد گوگل است. اما اين عدد فقط متوسط اين صنعت است. بنابراين به عنوان يك قاعده كلي و بنا بر تجربه، يك نرخ كليك خوب براي گوگل ادوردز بين 4 تا 5 درصد و در تبليغات بنري سايت‌هاي طرف قرارداد گوگل 0.5 تا 1 درصد است.

 

 

 

CTR در نوين ماركتينگ يك هدف است و از اين رو آماري بيش از 30% در بيشتر حساب‌هاي گوگل ادوردز ما به دست مي‌آيد. براي آگاهي بيشتر از اين آمار

 

 

جالب است بدانيد كه ميانگين CTR در گوگل ادوردز مي‌تواند بر عملكرد آگهي‌هاي آينده شما نيز تأثير بگذارد. زيرا گوگل از داده‌هاي تاريخي خود براي محاسبه ميزان پيش‌بيني شده CTR استفاده مي‌كند.

با اين حال، مهم است كه توجه داشته باشيم ميانگين CTR و همچنين ساير معيارهاي كليدي مي‌تواند به طور گسترده‌اي در صنايع مختلف متفاوت باشد. زيرا برخي از صنايع رقابتي‌تر از ساير صنايع‌اند. در نتيجه استفاده از تجربه متخصصان اين حوزه و ثبت تجارب كسب شده مي‌تواند در بهبود تجربه شما در مراتب بعدي ثبت آگهي موثر باشد.

CTR در گوگل ادوردز بهتر است بالاتر باشد يا پايين‌تر؟

اين مسئله جواب مطلقي ندارد. طبيعتا هرچه نرخ تبديل بازديد به كليك شما بيشتر باشد مشتريان بيشتري به سمت شما خواهند آمد. البته اين مسئله مي‌تواند هزينه‌هاي كلي تبليغات شما را نيز بالا ببرد؛ اما به دليل الگوريتم خاص گوگل ادوردز، هم‌زمان هزينه هر كليك روي آگهي شما را كاهش مي‌دهد.

طبيعتا CTR پايين باعث كاهش درآمد شما خواهد شد. همچنين كاهش CTR به معناي جذابيت كم آگهي شماست؛ و همين موضوع موجب كاهش امتياز كيفيت آگهي شما در تبليغات گوگل (Quality Score) خواهد شد. حتما بهتر از من مي‌دانيد كه گوگل تعرفه هر كليك را با توجه به قيمت پيشنهادي رقبا و همين‌طور امتياز كيفيت آگهي شما تعيين مي‌كند. در نتيجه همان‌طور كه گفتيم CTR پايين به معناي افزايش تعرفه پرداختي به ازاي هر كليك دريافتي خواهد بود.

آيا CTR بالا در گوگل ادوردز براي موفقيت كافي است؟

خير. واقعيت اين است كه CTR بالا تنها يكي از شاخص‌هاي مهم است. كمپين تبليغاتي شما در صورتي موفق خواهد شد كه ساير شاخص‌هاي كليدي عملكرد (KPI: Key Performance Indicator) شما نيز بالا باشد. در واقع بالا بودن CTR در گوگل ادوردز در كنار ساير شاخص‌هاي مثبت مي‌تواند به بهبود نتايج مالي دريافتي از آگهي، به شما كمك كند.

در اين ميان از اين موضوع غفلت نكنيد كه CTR بالا به هر قيمتي نيز خوب نيست. در واقع اگر CTR شما بيش از حد، از ميانگين بازار بالاتر است؛ يعني اشكالي وجود دارد! ممكن است متن آگهي شما گمراه‌كننده باشد؛ يا هدف‌گيري شما بيش از حد معمول وسيع باشد. حتي ممكن است مشكل از جاي ديگري باشد.

به عنوان مثال فرض كنيد آگهي شما جذاب و با كيفيت است و به همين دليل CTR بالايي را تجربه مي‌كنيد. اما صفحه لندينگ شما براي آگهي بهينه نشده است، دكمه CTA در جاي مناسبي قرار ندارد، قيمت پيشنهادي شما مناسب نيست، محصول شما كيفيت لازم را ندارد و… آيا در اين شرايط بالا بودن CTR در گوگل ادوردز به شما كمكي كرده است؟

پس همان‌طور كه پيش از اين گفتم شما بايد سعي كنيد در تمام شاخص‌هاي كليدي عملكرد از امتياز خوبي برخوردار باشيد؛ تا بتوانيد به موفقيت برسيد.

من در مقاله اي كه پيش از اين در نوين ماركتينگ نوشتم درباره بهينه سازي دكمه CTA صحبت كردم پيشنهاد مي كنم سري هم به اين مقاله بزنيد و درباره اين موضوع مهم آنجا مطالعه كنيد

CTA چيست؟ با تمام معجزه‌هايش آشنا شويد

چگونه CTR تبليغات گوگل خود را بالا ببريم؟

در نظر داشته باشيد كه زمان‌هايي وجود دارد كه شما فقط مي‌خواهيد نرخ كليك خود را به هر روشي افزايش دهيد. مثلا ممكن است علت آن كمك به افزايش نمرات كيفيت، افزايش ترافيك يا به دست آوردن ديدگاه نسبت به يك محصول جديد باشد.

واقعيت مهم ديگر اين است كه لزوما روش‌هاي زير در هر شرايطي باعث افزايش نرخ تبديل مخاطب به مشتري نمي‌شود. در نتيجه جهت استفاده از آنها بايد ويژگي‌هاي خاص كسب و كار خود را نيز در نظر بگيريد و بر اساس مقتضاي آن از اين روش بهره بجوييد.

با در نظر گرفتن اين پيش‌فرض كه ساير شاخص‌هاي كليدي عملكرد شما مناسب است و شما مي‌خواهيد CTR را با روش‌هاي معقولانه بالا ببريد؛ در ادامه به معرفي روش‌هايي براي بهبود CTR در گوگل ادوردز مي‌پردازيم كه به سرعت مي‌توانند با افزايش CTR در گوگل ادوردز ترافيك وبسايت شما را بالا ببرند.

هدفمند سازي كلمات كليدي را انجام دهيد

آگهي شما براي تعداد مشخصي كلمات كليدي خاص نمايش داده مي‌شود و كليك مي‌گيرد. در نتيجه انتخاب مرتبط‌ترين كلمات كليدي با آگهي، مي‌تواند براي بهبود CTR در گوگل ادوردز به شدت موثر باشد. پيدا كردن اين كلمات مي‌‌تواند با جستجوي كليدواژه‍‌هاي احتمالي در گوگل و بررسي موارد پيشنهادي خود گوگل و هيمن‌طور بررسي آگهي‌ها و وب‌سايت‌هاي رقبا انجام شود.

كلمات كليدي منفي را فراموش نكنيد

كشف كلمه‌هاي كليدي منفي مي‌تواند به بهبود CTR شما كمك كند. در نتيجه مي‌تواند موجب كاهش هزينه‌ها و بهبود نمرات كيفي آگهي شما شود. ما به زودي مقاله اي درباره متد هاي كشف كلمات كليدي منفي در نوين ماركتينگ منتشر خواهيم كرد.

كلمات كليدي منفي بخش مهمي از يك حساب كاربري سالم AdWords است. كلمات كليدي به گوگل توضيح مي‌دهد كه چه چيزي را مي‌خواهيد؛ اما كلمات كليدي منفي به گوگل مي‌گويد كه شما مطلقا با چه جستجوهايي نمي‌خواهيد آگهي‌تان نمايش داده شود.

ثبت كلمات كليدي منفي موجب مي‌شود كه آگهي شما هزينه‌هاي كمتري براي كليك‌هاي بي‌ارتباط و مضر بپردازد؛ و از طرفي موجب بالا رفتن CTR آگهي مي‌شود.

يك مثال ساده از كلمات كليدي منفي كليدواژه “تعمير كولر گازي” براي كسي است كه فروشنده اين محصول است!

از شبكه جستجوي گوگل خارج شويد

بسياري از كليك‌هايي كه شما در رابط كاربري AdWords مشاهده مي‌كنيد از وب‌سايت google.com نمي‌آيند. بلكه از شبكه وسيعي از وب‌سايت‌هاي شريك گوگل به نام شبكه جستجوي گوگل مي‌آيد (موتورهاي جستجويي كه از سيستم گوگل براي جستجوي وب استفاده مي‌كنند.).

بعضي از اين وب‌سايت‌ها مي‌توانند با كيفيت باشند. در حالي كه برخي از آنها اسپم كامل هستند. متاسفانه، گوگل اجازه نمي‌دهد كه وب‌سايت‌هاي شريك جستجوي خاصي را به فهرست سياه خود اضافه كنيد.

بنابراين شما فقط مي‌‌توانيد بين بودن در اين وب‌سايت‌ها و نبودن، يك حالت را انتخاب كنيد. در نتيجه كليد اين تصميم‌گيري در آن است كه تشخيص دهيد آيا شبكه شريك گوگل براي شما مناسب است يا نه.

البته حقيقت اين است كه به صورت پيش‌فرض بهتر است عطاي اين شبكه‌ها را به لقايش ببخشيد. هرچند در مواردي خاص با بررسي هر دو حالت ممكن است نتيجه ديگري حاصل كنيد.

از تايمر شمارش معكوس استفاده كنيد

تايمر شمارش معكوس يك روش موثر در ايجاد حس اضطرار در كاربران براي ترغيب آنها براي كليك بر روي آگهي شما است. جاناتان دين، موسس و مديرعامل  klientboost(يك آژانس تخصصي در زمينه تبليغات PPC)، به شدت انجام اين كار را توصيه مي‌كند. البته توضيح چگونگي تنظيمات شمارنده معكوس در گوگل ادوردز از حوصله اين مقاله خارج است.

به طور خلاصه در ابتدا شما بايد مطابق تصوير زير زماني را براي شروع و پايان شمارنده معكوس آگهي خود انتخاب كنيد.

CTR در گوگل ادوردز

آنچه در نهايت كاربران با آن روبرو مي‌شوند چيزي شبيه تصاوير زير است. در اين تصاوير مشاهده مي‌كنيد كه زمان يك آگهي به صورت معكوس كاهش مي‌يابد.

CTR در گوگل ادوردز

CTR در گوگل ادوردز

CTR در گوگل ادوردز

جاناتان دين معتقد است كه اضافه كردن يك تايمر شمارش معكوس آسان‌تر و بهينه‌تر از صرفه‌جويي در تعداد كاراكترهاي آگهي است. او در پستي كه در بلاگ خود نوشته است توضيح مي دهد كه تجربه استفاده از كانتر شمارش معكوس در آگهي Clarks America در جمعه سياه، با و بدون تايمر معكوس يك افزايش 32 درصدي در ميزان CTR را نشان مي‌دهد.

از نام‌هاي تجاري براي جلب توجه استفاده كنيد

بياييد نگاهي به جستجوي گوگل براي اصطلاح “اپل” بياندازيم.

CTR در گوگل ادوردز

از پنج تبليغي كه اينجا مشاهده مي‌كنيد، كدام يك بيشتر براي شما مهم است؟ براي من تبليغ شماره 3 و 4 اين خاصيت را دارند. اگر توجه كرده باشيد اين دو تبليغ با استفاده بيشتر از نماد iPad توانسته‌اند توجه بيشتري را به سمت خود جلب كنند.

جاناتان لانگ، بنيانگذار و مدير عامل شركت Market Domination Media، درباره اهميت استفاده از نمادها براي جلب توجه مخاطب به تبليغات چنين مي‌گويد:

نمادها واقعا به آگهي‌هاي تبليغاتي (اگر از آنها به درستي استفاده كنيم) در برابر تبليغات مشابه براي محصولات مشابه و يا خدمات مشابه، كمك مي‌كند. در يك درياي متن، نمادها مي‌توانند يك آگهي تبليغاتي را متمايز كنند و توجهات را به سمت خود جلب نمايند.

استفاده از كليدواژه اصلي در URL

اين پيشنهاد مي‌تواند باعث اعتماد بيشتر مخاطب به آگهي شما شود. قرار دادن كلمه كليدي اصلي در URL يك آگهي به خوانندگان يك سرنخ ديگر مي‌دهد كه آگهي شما در مقايسه با ساير آگهي‌ها ارتباط بيشتري به جستجوي آنها دارد. در نتيجه با اطمينان بيشتري روي آگهي شما كليك مي‌كنند.

يك مثال خوب از اين روش نمونه زير است كه در مقاله‌اي در وبلاگ Word stream نوشته شده شده است:

 

CTR در گوگل ادوردز

همان‌طور كه در تصوير بالا مي‌بينيد، يكي از آگهي‌ها از كلمات كليدي در URL استفاده كرده است. حدس بزنيد كدام يك از آنها كليك بيشتري دريافت كرده‌اند.

تحقيقات Word stream نشان مي‌دهد كه از 580 هزار آگهي كه آنها آن را تجزيه و تحليل كرده‌اند؛ 33 درصد آنها از كلمات كليدي در URL نمايش داده شده خود استفاده نمي‌كنند.

نويسنده اين مقاله مي‌گويد: “ما به طور پيوسته متوجه مي‌شويم كه تبليغات داراي كلمات كليدي در URL هاي نمايش داده شده، داراي CTR بسيار بالاتر از تبليغات بدون اين ويژگي هستند.”

از مخاطب بخواهيد كليك كند

من هميشه از اثر دكمه CTA شگفت زده شده ام. در تبليغ در گوگل نيز استفاده از اين روش مي‌تواند بسيار موثر باشد.

فراموش نكنيد كه يكي از قوي‌ترين نيروهاي موجود براي كليك گرفتن از كاربر، رضايت و نياز او نيست؛ بلكه توانايي در تحريك و تهييج او براي كليك كردن است. استفاده از جملاتي براي بيان اين درخواست و يا توصيف بخشي از آنچه كه مخاطب با كليك روي آگهي ما به دست مي‌آورد، در اين زمينه كمك كننده است.

اين يك روش فوق العاده ساده است كه مي‌تواند در عرض چند ثانيه انجام شده و منجر به كليك بيشتر شود.

در حقيقت جملات بالا بخشي از نوشته‌اي در مورد روانشناسي CTA بود كه توسط جرمي اسميت، يك مشاور حساب‌هاي گوگل ادوردز، تهيه شده است. او در ادامه اين جملات مي‌گويد كه ما مي‌توانيم روي كنجكاوي خوانندگان خود، با ارائه دلايل مختلف (مانند “دريافت اطلاعات بيشتر” يا “دانلود كتاب”)، روي ذهن آنها براي كليك كردن كار كنيم.

گوگل (فراموش نكنيد كه گوگلي‌ها به دلايل متعدد دوست دارند CTR تبليغات شما بالا باشد)، پيشنهاد مي‌كند كه در متن تبليغ خود از يك متن CTA استفاده كنيد؛ تا مشتريان دليل مشخصي براي كليك كردن خود داشته باشند. به طور دقيق‌تر آنها در بخش راهنماي گوگل ادوردز مي‌گويند:

آيا شما چيزي را براي فروش ارائه مي‌دهيد؟ پس به مردم بگوييد كه چگونه مي‌توانند آن را دريافت كنند. همين‌طور به مردم بگوييد چگونه با شما تماس بگيرند.

يك CTA خوب مي‌تواند تفاوت آگهي شما، بين كليك كردن يا ناديده گرفته شدن باشد. پس اطمينان حاصل كنيد كساني كه آگهي شما را مي‌بينند دچار آن حس كنجكاوي مي‌شوند؛ و روي آگهي شما كليك مي‌كنند.

عناوين مناسبتي را فراموش نكنيد

هميشه يك رويداد يا مناسبت جديد پيش روي شماست. شما مي‌توانيد رويدادهاي ملي و منطقه‌اي خود را ليست كنيد و آگهي‌هاي خود را با توجه به آنها مناسب‌سازي نماييد. اغلب مردم علاقه زيادي دارند كه به مناسبت‌هاي مختلف تخفيف‌هايي به دست آورند. عناويني مثل جشنواره بهاره، تخفيف به مناسبت شروع مدارس و… از اين دست است.

اين موارد مي تواند به شدت بر افزايش CTR در گوگل ادوردز تاثير بگذارد.

قيمت‌ها را از متن آگهي حذف كنيد

وجود قيمت در يك متن آگهي به كاربر مي‌گويد كه كليك كردن روي آن هزينه دارد. در نتيجه در اغلب موارد حذف قيمت از متن آگهي مي‌تواند به افزايش CTR در ادوردز گوگل كمك كند. همچنين حذف قيمت در شرايطي كه شما ارزان‌ترين آگهي موجود در صفحه نيستيد، بسيار موثر و مفيد است.

به جاي قرار دادن قيمت در آگهي، مي‌توانيد پيشنهاد خود را با ارائه ميزان تخفيف ارائه دهيد. مثلا به جاي اعلام هزينه 500 هزار توماني، از تخفيف 20 درصد يا 50 هزار توماني صحبت كنيد.

چيزي را به رايگان ارائه دهيد

چه كسي از كلمه رايگان بدش مي‌آيد؟ پس كافي است كه بخشي از محصول يا سرويس را به رايگان ارائه دهيد. يك كتابچه رايگان، هديه رايگان يا مشاوره رايگان مي‌تواند پيشنهاد خوبي براي افزايش CTR در گوگل ادوردز باشد.

هر چيزي را تست كنيد

اغلب مواردي كه در اين مطلب پيشنهاد كردم به خوبي كار مي‌كنند. اما هميشه هم اينطور نيست. راهكارهاي ما براي كسب و كارهاي مختلف مطلق نيستند. مثلا بارها تجربه كرده‌ام كه در بعضي از كسب و كارها كلمه رايگان باعث كاهش CTR شده است.

پس آخرين و البته مهمترين نكته اين است كه هرچيزي را خودتان تست كنيد. شما بايد بتوانيد تغييرات را رصد كرده و نتايج را با هم مقايسه كنيد. اينطور مي‌توانيد مطمئن شويد كه ترفندهاي شما براي افزايش CTR در گوگل ادوردز چقدر موثر است.

بهبود ROI مهم‌ترين نكته پس از بهبود CTR در گوگل ادروردز

در انتها فراموش نكنيم كه هدف از افزايش CTR در واقع افزايش فروش و سودآوري است. در نتيجه CTR شما بايد طوري رشد كند كه موجب افزايش ROI شود. ROI خلاصه عبارت Return on Investment به معناي نرخ بازگشت سرمايه است. حقيقت اين است كه فارغ از ميزان نرخ CTR در ادوردز گوگل، آنچه در اين موضوع و در كل فعاليت‌هاي بازاريابي اهميت دارد، اين است كه با ايجاد تغييرات مختلف، نرخ بازگشت سرمايه شما بهبود پيدا كند.

به طور كلي دستيابي به ROI بالا از تبليغات گوگل به موارد زير بستگي دارد:

  • كلمات كليدي هدفمند براي پيشنهاد
  • كليك‌هاي ارزان قيمت
  • ابزارها و متدولوژي براي يكپارچه‌سازي كلمات كليدي با متن تبليغاتي و صفحات فرود
  • يافتن مزاياي رقابتي واقعي براي محصول يا خدمت ارائه شده، نسبت به رقبا

اميدوارم اين مقاله براي شما مفيد بوده باشد. مباحث بازاريابي و تركيب آن با دنياي ديجيتال، معمولا شامل گستره وسيعي از نظرات و تجارب مي‌شود؛ من هم دوست دارم نظرات و تجارب شما را در اين زمينه بدانم.


برچسب: تبليغات در گوگل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۷:۳۲ توسط:mehdi موضوع:

استفاده از اينستاگرام براي كسب و كار: راهنماي كامل براي بازاريابان

از محبوبيت همگاني استوري‌هاي اينستاگرام در ميان كاربران تا افزايش ناگهاني فرصت‌هاي تبليغاتي در اين شبكه، همه و همه نشاني از موقعيت استفاده از اينستاگرام براي تبليغ كسب و كار شماست.

افزايش فالوور اينستاگرام

چگونه مي‌توانيد كسب و كار خود را به بهترين شكل در اينستاگرام معرفي كنيد؟ و استفاده از اينستاگرام را به اوج برسانيد. اين مقاله تقريباً همه چيز را، از آغاز كار و طراحي راهبرد توليد محتوا تا ساخت نام تجاري و مشهور كردن آن در اينستاگرام را پوشش مي‌دهد.

فهرست محتوا

  • چگونه حساب كاربري تجاري در اينستاگرام بسازيم
  • تعيين اهداف كسب و كار براي استفاده در اينستاگرام
  • طراحي راهبرد توليد محتوا
  • ساخت نام تجاري اينستاگرامي براي كسب و كار
  • خلاقيت در توليد محتواي اينستاگرامي
  • افزايش كارايي حساب كاربري با استفاده از تبليغات اينستاگرام

چگونه حساب كاربري تجاري در اينستاگرام بسازيم

اگر همين حالا يك حساب كاربري معمولي داريد، راه اندازي حساب كاربري تجاري براي شما بسيار آسان است. با اين كار شما مي توانيد به استفاده از اينستاگرام براي تجارت خود اقدام كنيد.

  1. نرم افزار اينستاگرام را دانلود كنيد (براي سيستم عامل آي‌او‌اس از اپ استور، براي اندرويد از فروشگاه گوگل پلي و براي دستگاه‌هاي ويندوزي از فروشگاه ويندوز).
  2. گزينه Sign Up را انتخاب كنيد، سپس نشاني ايميل خود را وارد كرده و دكمه‌ي Next را انتخاب كنيد (همچنين اگر در فيسبوك عضو هستيد، مي‌توانيد از طريق بخش Log in with Facebook وارد شويد).
  3. پس از ورود به نرم افزار، بخش تنظيمات (Setting) را پيدا كنيد. به پايين‌ترين قسمت اين بخش وارد شويد و گزينه‌ي Switch to Business Account را انتخاب كنيد.
  4. زماني كه حساب كاربري تجاري شما فعال شد، مي‌توانيد اطلاعات مهمي نظير ساعت كاري، نشاني و شماره تلفن خود را وارد كنيد.

در ادامه چند ترفند ساده براي بهينه سازي نمايه (پروفايل) تجاري براي استفاده از اينستاگرام آورده شده است.

استفاده از اينستاگرام

نام كاربري و بيوگرافي شما

براي شناسايي راحت‌تر، بهتر است كه نام كاربري شما در اينستاگرام دقيقا با نام كاربري شما در ساير شبكه‌هاي اجتماعي يكسان باشد.

اطلاعات ديگري كه در نمايه‌ي عمومي شما نمايش داده مي‌شود، نشاني وبسايت شما (يك آدرس اينترنتي كه مي‌توانيد از آن براي تبليغ يك كارزار يا معرفي بخش جديدي از محتواي منتشر شده استفاده كنيد) و يك بيوگرافي كوتاه است.

از بخش بيوگرافي براي بيان موضوع كسب و كار و كاري كه كاربران مي‌توانند از اينستاگرام شما استفاده كنند بهره ببريد. همچنين مي‌توانيد در اين بخش هشتگ‌هاي اختصاصي خود را به كاربران معرفي كنيدتا از آنها براي استفاده از اينستاگرام استفاده كنند. براي آشنايي با انواع برندينگ هاي موفق در اينستاگرام مقاله : ۱۱ برنديگ موفق در بيو اينستاگرام را بخوانيد.

در ادامه دستورالعمل‌هايي براي ويرايش بخش بيوگرافي براي استفاده از اينستاگرام آورده شده است.

تصوير پروفايل شما

اگر تصوير پروفايل اينستاگرام شما، نشان تجاري (لوگو) كسب و كارتان باشد، بهتر است. استفاده از نشان تجاري براي تصوير پروفايل امكان دسترسي به شما در جستجو را افزايش مي‌دهد، همچنين كساني كه در فيسبوك و توييتر دنبال كننده‌ي شما هستند هم به راحتي مي‌توانند با جستجويي ساده در اينستاگرام، نام تجاري شما را تشخيص دهند.

تصوير پروفايل شما به صورت خودكار توسط نرم افزار به شكل دايره بريده مي‌شود، بنابراين مطمئن شويد كه پس از برش عكس، مشكلي براي نشان تجاري شما پيش نمي‌آيد. از آنجا كه تصوير پروفايل در نرم افزار موبايل فقط 110 پيكسل قطر دارد، از تصويري بزرگ استفاده كنيد كه هنگام نمايش تصوير در اينترنت كيفيت آن پايين نباشد.

دنبال كردن كاربران

آخرين كاري كه براي معرفي حساب كاربري خود بايد انجام دهيد، دنبال كردن گروهي از كاربران اينستاگرام است. افراد تأثيرگذار زمينه‌ي كاري خود، مشتريان و ساير كساني كه به نحوي با كسب و كار شما مرتبط هستند را در اينستاگرام بيابيد و دنبال كنيد.

تنوع جمعيتي در اينستاگرم بسيار زياد است، پس از درستي انتخاب افراد هدف مطمئن شويد. هشتگ‌هاي زمينه كاري خود را جستجو كنيد و با نظردهي زير عكس‌هاي منتشر شده‌ي آن‌ها و دنبال كردن افراد تأثيرگذار در كار مربوط به خود حضور خود را اعلام كنيد. مطمئنم كه از توان اين روش براي افزايش دنبال كنندگان خود در اينستاگرام متعجب خواهيد شد.

اگر دوست داريد بدانيد چگونه اولين گروه 1000 نفري فالوور ها در اينستاگرام را به دست بياوريد حتما مقاله : اولين ۱۰۰۰ فالوور اينستاگرام خود را چگونه جذب كنيم؟ را در بلاگ نوين ماركتينگ بخوانيد.

حساب كاربري خود را تبليغ كنيد

آدرس حساب كاربري خود را به وبسايت و حساب‌هاي كاربريتان در ساير شبكه‌هاي اجتماعي اضافه كنيد و از آن براي تبليغ متقابل استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد با انتشار پيامي در حساب‌هاي كاربري ساير شبكه‌هاي اجتماعي، از كاربراني كه شما را دنبال مي‌كنند بخواهيد كه شما را اينستاگرام هم دنبال كنند.

زمان حضورتان در اينستاگرام را در كنار حضورتان در ساير شبكههاي اجتماعي مديريت كنيد

براي استفاده از اينستاگرام عملا بايد براي آن وقت بگذاريد و همين كار را سخت مي كند بهتر است استفاده از اينستاگرام خود را به چند متخصص بسپاريد تا بهترين نتايج ممكن را براي اينستاگرام تجاري شما به بار بياورد. حتما با دپارتمان شبكه هاي اجتماعي نوين ماركتينگ تماس بگيريد.

تعيين اهداف كسب و كار براي استفاده در اينستاگرام

تمامي تلاش‌ها و كارهايي كه براي استفاده در اينستاگرام انجام مي‌دهيد بايد به راهبردهاي هدف شما ختم شوند. چيزي كه اميدواريد با استفاده از اينستاگرام به دست آوريد چيست؟ اهداف خود را بر اساس نوع كسب و كار و اهداف تجاري خود تعيين كنيد. براي مثال:

  • افزايش فروش محصول
  • جذب ترافيك براي سايت
  • افزايش محبوبيت نام تجاري
  • افزايش رضايت مشتريان
  • جذب مشتري
  • ايجاد و تثبيت ارتباط با افراد مؤثر در زمينه‌ي كار شما

مهم نيست كه به دنبال دستيابي به چه چيزي هستيد و هدفتان براي استفاده از اينستاگرام چيست، مهم اين است كه اهداف خود را به شكلي دقيق، قابل بررسي، در دسترس،  مرتبط و زمان بندي شده تعيين كنيد.

استفاده از اينستاگرام

طراحي راهبرد توليد محتوا براي استفاده از  اينستاگرام

گشت و گذار در اينستاگرام و لايك كردن چند عكس و انتشار يك عكس از صورت سگ خانگي شما براي چهارمين بار در يك هفته، براي حساب كاربري افراد معمولي بد نيست اما براي حساب كاربري تجاري موضوع به شكل ديگري است.

اگر به دنبال ساختن يك كسب و كار و افزايش شهرت آن در اينستاگرام هستيد، بايد برنامه‌اي ويژه براي بازاريابي و استفاده از اينستاگرام داشته باشيد و نتايجي واقعي را براي كسب و كار خود ببينيد. راهبرد تجاري شما بايد چهار موضوع اساسي را پوشش دهد.

  1. چه زماني و هر چند وقت يكبار محتوا منتشر كنيد

شما بايد جدول زمان بندي مشخصي براي ارسال مطالب در اينستاگرام داشته باشيد، اما سعي كنيد كه در ارسال مطالب افراط نكنيد. بهترين راهكار، آزمايش پست‌ها در ساعت‌ها و بازه‌هاي زماني مختلف و بررسي نتايج حاصل از ارسال آن‌ها است. زماني كه بهترين برنامه‌ي زماني براي ارسال مطالب را پيدا كرديد، مي‌توانيد با ساخت يك تقويم محتوايي، زمان بندي مناسبي براي ارسال مطالب داشته و بدانيد كه چه زماني، چه پستي را بايد ارسال كنيد. اينستاگرام يك رسانه است و استفاده از اينستاگرام تابع قواعد مديريت رسانه است.

  1. پوستهي محتوا

استفاده از پوسته‌هاي مختلف براي مطالب، باعث جذاب ماندن محتواي توليدي شما براي دنبال كنندگان شده و به شما در دستيابي به اهداف مختلف كمك مي‌كند. براي مثال، يك دبيرستان براي افزايش شهرت و نيز جذب دانش آموزان جديد بايد از مباحث بررسي شده در كلاس‌ها، خاطرات فارغ التحصيلان و امكانات مدرسه به عنوان پوسته‌هاي اصلي محتواي توليدي استفاده كند.

  1. راهبرد انتشار مطالب

آيا از ايموجي‌ها در نوشتارهاي خود استفاده مي‌كنيد؟ آيا از اصول دستور زبان در نوشتارهاي معرفي نام تجاري خود استفاده مي‌كنيد؟ چه نوعي از تصاوير را منتشر مي‌كنيد؟ آيا ويژگي بصري خاصي در همه‌ي تصاوير منتشر شده‌ي شما وجود دارد؟ سبك انتشار مطالب شما بايد تمامي ويژگي‌هايي كه نام تجاري شما را تعريف و تثبيت مي‌كند را در خود داشته باشد. در بخش بعدي اين مقاله، به تشريح جزئيات اين مورد خواهيم پرداخت.

  1. راهبرد تعاملي

اين راهبرد بايد زمان و نحوه‌ي تعامل تجاري شما با ساير حساب‌هاي كاربري در اينستاگرام، از لينك كردن و نظر دادن روي تصاوير ساير كاربران تا مديريت نظرات ارسال شده براي حساب كاربري خودتان، را پوشش دهد. نكته مهم: هرگز از شيوه‌هاي خودكار براي تعاملات استفاده نكنيد. ما اين روش را آزمايش كرديم و جواب مناسبي از آن نگرفتيم.

ساخت نام تجاري براي  استفاده از اينستاگرام

اينستاگرام محلي براي توليد محتواي بصري است، پس تعريفي جذاب و قابل تشخيص از نام تجاري خود بسازيد. در ادامه چند روش ساده‌ي براي انجام اين كار آورده شده است.

ثبات بصري داشته باشيد

بر اساس گزارشي كه WebDam درباره‌ي محتواي بصري شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرده است، 60 درصد از نام‌هاي تجاري برتر در اينستاگرام از فيلترهاي مشابهي براي همه‌ي پست‌هايشان استفاده مي‌كنند. با استفاده‌ي مداوم از فيلتري مشابه براي همه‌ي مطالب، قادر خواهيد بود كه سبك توليد محتواي خاصي را براي خود تثبيت كرده و براي دنبال كنندگان قابل تشخيص شويد. از آنجا كه هدف اصلي شما اين است كه كاربران اينستاگرام به محض مشاهده‌ي مطالب شما، روي آن توقف كرده و تصوير منتشر شده‌ي شما را مشاهده كنند (و از طريق نظر يا لينك دهي با مطلب شما تعامل داشته باشند)، هرچه مطالب شما سريع‌تر قابل تشخيص باشد، بهتر است.

استفاده از اينستاگرام

حساب كاربري شركت 33 Acres Brewing را مشاهده كنيد، آن‌ها براي همه‌ي تصاوير از قابي سفيد استفاده كرده و متوني با رنگ روشن را به كار مي‌گيرند. با نگاهي گذرا به صفحه‌ي اينستاگرام آن‌ها، كم كم سبك نوشتاري آن‌ها براي شما واضح و قابل تشخيص مي‌شود، به اين ترتيب اگر در هنگام جستجو در اينستاگرام، تصويري با اين مشخصات را ببينيد متوجه مي‌شويد كه مربوط به حساب كاربري اين شركت است.

نرم افزارهاي ويرايش عكس تلفن همراه نظير VSCOcam و Enhance فيلترهاي اضافي و امكانات ويرايشي بيشتري براي كمك به ايجاد سبك توليد محتوايي خاص را فراهم مي‌كنند. تصاويري كه در ساير نرم افزارها ويرايش يا فيلتر گذاري شده‌اند به راحتي در اينستاگرام استفاده مي شود.

موضوع اصلي را انتخاب كنيد

از نقطه نظر بصري، شما نيازمنديد درباره‌ محتوايي كه مطالب خود را بر آن متمركز كرده‌ايد تصميم گيري كنيد. در برخي از موارد، انتخاب موضوع خيلي واضح است: شركت توليد كننده‌ي لباس، تصاوير لباس‌هاي توليدي خود را منتشر مي‌كند يا يك رستوران تصاوير غذاهايش را براي استفاده از اينستاگرام نشر مي دهد.

اگر شما يك شركت فعال در زمينه‌ي سبك زندگي هستيد، مجبور نيستيد كه محتواي مربوط به اين موضوعات را منتشر كنيد. مثلاً  نوين ماركتينگ شركتي براي ارائه‌ي راهكارهاي مديريت شبكه‌هاي اجتماعي است اما در صفحه‌ي اينستاگرام رسمي خود بيشتر به مقالات مرتبط با ديجيتال ماركتينگ مي پردازد.

براي نام تجاري خود هشتگ سازي كنيد

در نهايت، يك راهكار ساده نيز وجود دارد كه نيازي به تغيير بصري در محتوا و يا سبك توليد محتواي خاصي ندارد. راهكاري محبوب و ساده به نام توليد هشتگ نام تجاري. اين مورد به اين معني نيست كه نام تجاري خود را به هشتگ تبديل كنيد، بلكه موضوع اين است كه هشتگي بسازيد كه معرف نام تجاري شما باشد و دنبال كنندگان را به اشتراك تصاوير داراي آن هشتگ تشويق كند.

هوت‌سوت هشتگي با عنوان «#hootsuitlife» دارد. مديران شركت از كاربران خواسته‌اند كه تصاوير محيط كار خود را با همين هشتگ منتشر كنند، درخواستي كه منجر به توليد هزاران مطلب با اين هشتگ شده است.

شركت Poler Stuff نه يكي، بلكه 4 هشتگ اختصاصي (#campvibes، #adventuremobile، #bagitandtagit و #beneaththebrim) دارد. هشتگ #adventuremobile ارتباطي با هيچيك از محصولات اين شركت ندارد اما درباره‌ي كاركنان شركت و زندگي بيروني آن‌هاست. اين هشتگ تا به حال صدها هزار مطلب اينستاگرامي را به خود جذب كرده است.

استفاده از اينستاگرام

با مخاطبان رو راست باشيد

كسب و كار شما در اينستاگرام با تقليد و تكرار سبك كاري ساير شركت‌ها موفق نخواهد شد. روش‌هايي كه براي استارباكس و ردبول جواب داده است حتماً براي يك مؤسسه‌ي مالي يا يك سازمان خيريه جواب نخواهد داد. به مخاطبان خود گوش دهيد و بر اساس علايق و نظرات آن‌ها فعاليت كنيد. به روش‌هايي كه براي شما در ساير شبكه‌هاي اجتماعي جواب داده، محتوايي كه مخاطبان شما در اينستاگرام به اشتراك گذاشته‌اند و روش‌هاي تعامل آن‌ها با رقبا و شركت‌هاي مشابه خود توجه كنيد.

خلاقيت در توليد محتواي اينستاگرامي

عكس بگيريد، فيلتر گذاري كنيد، آن را ارسال كنيد! همين؟ شايد اين روش براي زماني كه اينستاگرام هنوز مشهور نشده بود جواب مي‌داد اما حالا اين پلتفرم گسترش يافته و تعداد زيادي فرصت تجاري را براي انواع تعاملات و جلب توجه مخاطبان فراهم كرده است. در ادامه چند راهكار افزايش خلاقيت در توليد محتواي اينستاگرامي آورده شده است.

متن زير تصوير (كپشن) را فراموش نكنيد

شايد اساس اينستاگرام نوشتن توضيح زير محتواي بصري باشد، پس نوشتن زير هر عكس را فراموش نكنيد. اين متون فرصتي استثنايي براي بيان داستاني درباره‌ي كسب و كار شما هستند. نوشتارها در اينستاگرم به شما اجازه مي‌دهند كه تصوير را بسط دهيد، به آن بال و پر دهيد و حتي دنبال كنندگان خود را بخندانيد (خصوصاً اگر در استفاده از ايموجي‌ها متبحر باشيد). همچنين مي‌توانيد با نوشتارها تصاوير را به كسب و كار خود مرتبط كنيد. براي اشنايي بيشتر با اين موضوع مي‌توانيد مقاله‌ي 12 نكته براي نوشتن بهترين كپشن اينستاگرام را بخوانيد.

از آلبومهاي عكس و ويدئو استفاده كنيد

شما مي‌توانيد حداكثر 10 عكس يا ويدئو را به هر پست اينستاگرامي اضافه كنيد، كاري كه به كاربران امكان ورق زدن و مشاهده‌ي همه‌ي آن‌ها در كنار هم را مي‌دهد. آلبوم‌ها به كسب و كار شما اين امكان را مي‌دهند كه با ادغام تصاوير و ويدئوها داستان كسب و كار خود را روايت كرده و اطلاعات مربوطه را به شكلي جذاب منتشر كنيد. در اين باره نيز مي‌توانيد مقاله‌ي 5 راهكار استفاده از آلبوم‌ها براي توليد محتواي تعامل گرا در اينستاگرام را بخوانيد.

با استوريهاي اينستاگرام خطر كنيد

استوري‌هاي اينستاگرام با سرعت عجيبي محبوب شده‌اند و به رقم 250 ميليون استوري در روز رسيده‌اند، در نتيجه هيچ محدوديتي براي استفاده از آن‌ها براي كسب و كار شما وجود ندارد. محتواي قابل حذف و پخش زنده دو امكان عالي استوري‌هاي اينستاگرام هستند كه ابزاري مناسب اما خطر پذير براي توليد محتوا و جذب مخاطب را در دسترس قرار مي‌دهند. براي آشنايي بيشتر با اين روش، مقاله‌ي چگونگي استفاده‌ي تجاري از استوري‌هاي اينستاگرام را مطالعه كنيد.

با افراد تأثيرگذار همكاري كنيد

افراد تأثيرگذاري كه به زمينه‌ي كاري شما مرتبط هستند را در اينستاگرام شناسايي كرده و با آن‌ها ارتباط برقرار كنيد. به آن‌ها اجازه‌ي ارسال مطلب در حساب كاربري خود را بدهيد و يا با پرداخت هزينه در حساب كاربري آن‌ها مطلب ارسال كنيد. اين كار به شما امكان معرفي كسب و كارتان به گروه جديدي از مخاطبان را مي‌دهد. از آنجا كه افراد تأثيرگذار هزينه‌هاي كمي براي همكاري طلب نمي‌كنند، كسب و كار‌هاي كوچك و متوسط مي‌توانند با افراد تأثيرگذار محلي (با دنبال كننده‌ي كمتر) براي تبليغ كسب و كار خود همكاري كنند. براي آشنايي بيشتر با اين راهبرد هم مي‌توانيد مقاله‌ي بازاريابي افراد تأثيرگذار در شبكه‌هاي اجتماعي را مطالعه كنيد.

افزايش كارايي حساب كاربري با استفاده از تبليغات اينستاگرام

تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي ثابت كرده است كه روشي تأثيرگذار براي توسعه‌ي كسب و كار‌هاي جديد است. اينستاگرام نيز از اين قاعده مستثني نيست. فرقي نمي‌كند كه هدف شما افزايش شهرت نام تجاري، افزايش بازديد سايت و يا افزايش تعداد دانلودهاي نرم افزار تلفن همراه است، تبليغات اينستاگرام مي‌تواند به شما در جذب مخاطبان كمك قابل توجهي كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد نيز مي‌توانيد مقاله ي راهنماي تبليغات در اينستاگرام را بخوانيد.

با استفاده از ابزارهاي سايت ما مي‌توانيد در زمان مديريت اينستاگرام خود صرفه جويي كنيد. با استفاده از يك ميزكار خاص مي‌توانيد تصاوير را با زمان بندي مناسب در اينستاگرام منتشر كرده، با مخاطبان تعامل كنيد، كارايي خود را اندازه گيري كنيد و تمامي حساب‌هاي كاربري در شبكه‌هاي اجتماعي خود را مديريت كنيد. با ما در ارتباط باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۰۲:۳۶ توسط:mehdi موضوع:

چگونه كار بر روي صفحات موبايلي پرشتاب ( گوگل AMP ) را شروع كنيم

گوگل AMP

صفحه وبسايت شما سه راه دارد تا در موبايل‌ها به خوبي نشان داده شود نخست ساختن يك اپليكيشن در دو نسخه اندرويد و ios و دوم ريسپانسيو كردن قالب فعلي تا در نمايش موبايل و دسكتاپ به دو صورت نمايش داده شود اما جديدترين راه را گوگل در اختيار شما قرار داده است و آن هم ساخت يك صفحه گوگل amp است.

اين كه كدام يك بهتر است موضوعي است كه شما آن را مشخص مي‌كنيد اما اگر سرچ هاي گوگل را مي‌خواهيد گوگل amp ها يكي از بهترين انتخاب‌ها هستند.

پل شاپيرو Paul Shapiro در مقاله خود كه در سايت سرچ انجين لند منتشر كرده به خوبي به چند و چون فني ساخت يك صفحه  گوگل amp  پرداخته است. با نوين ماركتينگ همراه باشيد تا نسخه بسيار كاملي از اين مقاله را به فارسي مطالعه كنيد.

تمام اطلاعات اين مقاله و نكاتي بسيار فراتر مي تواند در تماس شما با تيم طراحي سايت نوين ماركتينگ در اختيار شما قرار بگيرد

امروزه پروژه Google Accelerated Mobile Pages ) AMP) آغاز به كار كرده است. آيا براي آن آماده هستيد؟ در اين مقاله امروز، من براي شما نمايي كلي از اين كار ارائه مي‌دهم و به شما نشان مي دهم كه چگونه كار با آن را شروع كنيد.

گوگل amp چيست؟

در اكتبر 2015 ، گوگل اعلام كرد صفحات موبايلي پرشتاب (AMP) يا گوگل amp، يك چارچوب با قابليت دسترسي بالا براي ايجاد صفحات وب موبايل براي بارگيري سريع است. اين تئوري از روي ايده اصلي باز طراحي شده، كه ناشران، و به عبارت بهتر وبمستران را قادر مي‌سازد به راحتي و با سرعت نتيجه و تجربه كاربر را براي بازديدكنندگان سايت خود از طريق تلفن همراه بهبود ببخشند، بي قرباني كردن درآمد تبليغاتي كه ممكن است به آنها متكي باشند.

با وجودي كه توسعه دهندگان با تجربه، اغلب با بهينه سازي عملكرد خود به صورت فشرده مي‌توانند نتايج مشابهي را به دست آورند، اما اكثر وبمستران به علت محدوديت منابع، اين مسئله را ناديده مي‌گيرند.گوگل AMP اجازه مي‌دهد تا اين بهينه سازي‌ها بدون تغيير حالت اوليه وب موبايل به راحتي به دست آيد.

همچنين اين تكنولوژي مزاياي مهمي را در بر خواهد داشت. استفاده از گوگل amp در آينده از سوي گوگل و ساير شركت‌هاي برجسته وب و فن آوري مورد تشويق فراواني قرار مي‌گيرند.

 AMP چگونه كار مي كند؟

اساسا يك چارچوب كلي براي ايجاد صفحات وب موبايل وجود دارد، كه سه بخش اساسي دارد:

  1. AMP HTML: يك زير مجموعه از HTML است، اين زبان نشانه گذاري داراي تعدادي از تگ‌هاي سفارشي و خواص متعدد است و در كنار آن محدوديت‌هاي بسياري نيز دارد. اما اگر شما با HTML معمولي آشنا هستيد، نبايد تطبيق صفحات موجود با HTML AMP برايتان دشوار باشد. براي جزئيات بيشتر در مورد تفاوت AMP HTML با HTML اصلي، لينك AMP Project’s list of required markup را بررسي كنيد.
  2. AMP JS: يك چارچوب كلي از جاوا اسكريپت براي صفحات تلفن همراه است. AMP JS در بيشتر موارد، مديريت منابع و بارگيري غيرمستقيم بارگيري با زمان‌هاي مختلف را مديريت مي‌كند. لازم به ذكر است كه استفاده از جاوا اسكريپت به عنوان عضو سوم همراه با AMP مجاز نيست.
  3. AMP CDN: يك شبكه ارائه محتواي اختياري است، كه براي نمايش صفحات AMP به صورت اختياري به كار گرفته مي‌شود، تا اين صفحات را كش (cache) كند و به طور خودكار برخي از موارد بهينه سازي عملكرد را بر روي آنها انجام دهند.

چگونه سايت خود را گوگلAMP كنيم؟

براي شروع، شما بايد حداقل دو نسخه از هر صفحه سايت خود ايجاد كنيد: نسخه اصلي صفحه شما كه معمولا كاربران آن را با كامپيوتر مشاهده مي كنند، و نسخه دوم همان نسخه گوگل AMP است.

از آنجايي كه گوگل AMP استفاده از چيزهايي مانند عناصر فرم و جاوا اسكريپت را به صورت شخص ثالث اجازه نمي‌دهد، در اين حالت احتمالا قادر نخواهيد بود كه فرم اصلي سايت، بخش نظرات و برخي از عناصر ديگر كه ممكن است براي داشتن يك صفحه در يك پياده سازي استاندارد مورد استفاده قرار مي‌گيرد، را به كار ببريد. اگر چه در حال حاضر با استفاده از فريم‌هايي هك شده (a hack using iframes)، راه حلي براي اين موضوع فراهم شده است.

همچنين احتمال دارد كه شما مجددا قالب سايت خود را بازنويسي كنيد تا محدوديت‌ها را برطرف نماييد. مثلا، تمام CSS هاي AMP بايد داخلي (in-line) و كمتر از 50 كيلوبايت باشند. با توجه به حجم فونت‌هاي سفارشي بارگذاري شده، بايستي فونت‌ها با استفاده از يك افزونه ويژه amp-font نوشته شوند تا بتوانند بهتر بارگذاري شوند.

موارد چند رسانه‌اي را به طور خاص در گوگل AMP استفاده كنيد. براي مثال، براي به كار گيري تصاوير نياز به استفاده از تگ amp-img داريد تا اين تگ‌ها سفارشي شوند و بايد شامل عرض و ارتفاع صريح باشند.

 هنگام تبديل يك وب سايت به قالب گوگل AMP، تا جايي كه ميتوانيد از ويژگيهاي عرض و ارتفاع استفاده نكنيد، اين مسئله ميتواند يك مشكل بزرگ باشد.

علاوه بر اين، اگر تصاوير شما GIF هاي متحرك است، شما بايد از مولفه‌هاي جداگانه AMP-anim جداگانه استفاده كنيد.

مانند تصاوير، يك تگ سفارشي براي جاسازي ويديوها وجود دارد كه بايد به صورت HTML5 از آن استفاده كنيد، نام اين تگ سفارشي amp-video است، با اين حال براي تعبيه كردن ويديوهاي يوتيوب، كه اكثريت ويديوهاي موجود در وب در آن قرار دارد، يك كامپوننت توسعه يافته جداگانه، به نام amp-youtube وجود دارد.

همچنين براي پشتيباني از مواردي مانند نمايش اسلايد در گوگل AMP مي‌توان از تگ‌هاي amp-carousel و براي تصوير lightboxes از amp-image-lightbox استفاده كنيد. براي رسانه‌هاي اجتماعي مانند توييتر، اينستاگرام، فيس‌بوك، پينترس و … از كامپوننت‌هاي توسعه يافته گوگل  AMPتوسط خودشان بايد استفاده كنيد.

استفاده از اين تگ ها و اجزاي يا كامپوننت‌هاي توسعه يافته دشوار نيست. آنها فقط نياز به برنامه ريزي و به كار گيري در طراحي سايت شما دارند.

براي اينكه گوگل و ديگر فناوري‌هاي پشتيبان از پروژه گوگل AMP ، نسخه AMP صفحه شما را شناسايي كنند، شما بايد نسخه اصلي صفحه را تغيير دهيد. صفحه اصلي شما بايد تگ‌هاي زير را داشته باشد، اساسا يك تگ استاندارد براي صفحات AMP :

صفحه Discovery AMP همچنين اشاره مي‌كند كه برخي از پلتفرم‌هايي كه از گوگل AMP پشتيباني مي‌كنند، براي مشخص كردن نوع محتواي صفحه متا داده Schema.org دارند. (در حال حاضر “مقاله”، “دستور غذا”، “بررسي” و “ويدئو” به عنوان نمونه‌اي از اين صفحه‌ها در GitHub ليست شده‌اند.)

علاوه بر اين، اين مسئله نشان مي‌دهد كه متا داده Schema.org  الزامي است كه محتوا را در نسخه نمايشي دمو در Google Search news carousel مورد تست قرار دهيد. بنابراين اگر شما در تلاش براي به دست آوردن آينده پرسودي از گوگل با اجراي گوگل AMP هستيد، مطمئن شويد كه طرح شما درست است!

چگونه مي توانم با تبليغات در گوگل AMP كسب درآمد كنم؟

افزايش ناگهاني مسدود كننده‌هاي تبليغاتي، كسب درآمد از وب سايت را براي وب مسترها دشوار كرده است. براي برخي از كاربران، بهبود زمان بارگذاري وب سايت انگيزه‌اي براي بلوك كننده‌هاي تبليغاتي است، تبليغاتي كه مي‌تواند در بهبود سرعت مرور صفحه كمك كند به عدم مسدود شدن شما كمك مي‌نمايد. گوگل AMP پاسخي به اين موضوع در نظر گرفته است و بيان مي‌كند كه:

يكي از هدف‌هاي پروژه صفحات موبايلي پرشتاب اين است كه كاربر محور باشد، اگر در درك اين مهم موفق باشيد كسب درآمد از طريق تبليغات در حالت وب تلفن همراه براي شما تضمين مي‌شود. اين چهارچوب، با هدف پشتيباني از طيف گسترده‌اي از فرمت‌هاي تبليغاتي در صفحات موبايلي پرشتاب است.

در نتيجه، تعدادي از محبوب‌ترين شبكه‌هاي تبليغاتي كه در حال حاضر با استفاده از كامپوننت توسعه يافته amp-ad  كار مي‌كنند و احتمالا نسخه‌هايي با سازگاري بيشتر آن‌ها در راه است مي توان از اين موارد نام برد:

  • Amazon A9 (آمازون A9)
  • AdReactor (راكتور آگهي)
  • Google AdSense (گوگل ادسنس)
  • AOL AdTech (اي او ال ادتچ)
  • Google Doubleclick (گوگل دابل كليك)
  • Flite (فليت)
  • Taboola (تابولا)
  • Adform (اد فرم)
  • DotAndAds (دات اند ادز)
  • plista (پليستا)
  • Smart AdServer (ادسرور هوشمند)
  • Yieldmo (يلدمو)

اگر مي‌خواهيد ببينيد به چه صورت است، نمونه‌هاي هر شبكه تبليغاتي در فايلهاي .md در صفحه GitHub AMP  قابل مشاهده است (within the .md files on AMP’s GitHub page).

اگر كسب و كار شما پيچيده‌تر از اين حرف‌ها است – با استفاده از اشتراك paywalls– يا اطلاعات لازم براي اجراي آن در AMP وجود دارد، يا با استفاده از افزونه “AMP Access” مي‌توانيد اطلاعات بيشتري كسب كنيد. (documentation available for implementing it within AMP)

گوگل AMP

 

آيا AMP  را مي‌توان آناليز كرد؟

بله در واقع، آناليز در AMP بسيار هوشمند است. براي جلوگيري از رديابي و تجزيه و تحليل چندگانه در رابطه با كند شدن سايت، آنها سياست “اندازه گيري يك بار، گزارش بسيار” را اجرا مي‌كنند. دو راه براي فعال كردن عملكرد تجزيه و تحليل AMP براي وب سايت شما وجود دارد:

  • عنصر Amp-Pixel: اين عنصر يك تگ ساده است كه مي تواند براي شمارش صفحات نمايش به عنوان يك پيكسل رديابي معمولي، با استفاده از يك درخواست GET استفاده شود. تعدادي متغير وجود دارد كه مي توانيد از طريق آنها عبور كنيد، مانند: DOCUMENT_REFERRER و Title.
  • كامپوننت توسعه يافته Amp-Analytics: اين كامپوننت كمي پيشرفته تر از Amp-Pixel است. شما مي‌توانيد براي پياده‌سازي تحليلي در سايت خود از آن استفاده كنيد، زيرا اين كامپوننت سطح بالايي از امكان تنظيمات براي تعاملات و تجزيه و تحليل را فراهم مي‌كند.

اگر تلاش نكنيد كه Google Analytics  روي سايت شما كار كند، amp-analytics  از دست مي‌رود. شما بايد كتابخانه ضروري جاوا اسكريپت را در اضافه كنيد و سپس آن را از طريق JSON در بخش صفحه خود پيكربندي كنيد.

اگر به Google Analytics در AMP علاقمند هستيد، بخش AMP Analytics section on their developer page را بررسي كنيد.  در اينجا چند مثال از پياده سازي آن وجود دارد.

AMP  در گوگل به چه چيزي شبيه است؟

گوگل نسخه ي نمايشي از ويژگي هاي AMP را در SERP شبيه‌سازي كرده است. شما مي توانيد با رفتن بهg.co/ampdemo  با تلفن همراه خود آن را امتحان كنيد (يا نمونه آن را در Developer Tools Chrome مشاهده كنيد). سپس، چيزي شبيه به “Mars” را جستجو كنيد. شما در اين صفحه AMP  با يك اسلايدر رو به بالا، رو به رو مي شويد.

براي تجربه مرور در SERP، روي يكي از اين موارد كليك كنيد. شما مي توانيد يك يا چند مقاله ديگر را فعال كنيد. اين تجربه متفاوت صرفا از صفحات AMP منتشر شده است.

چندين ناشر مهم را مي توان در اين نسخه نمايشي پيدا كرد، مانند Guardian )example AMP page) و  Washington Post (example AMP page).

گوگل ampچگونه ميتوانمAMP را  در WordPress شروع كنم؟

يكي از ساده ترين راه هايي كه دستان خود را با AMP كثيف مي‌كنيد اين است كه آن را در وب سايت وردپرسي خود اجرا كنيد. يك پلاگين رسمي توسط Automattic / WordPress توسعه يافته است و اغلب در GitHub به روز رساني مي شود.

مرحله 1: نصب پلاگين رسمي وردپرس

براي شروع، به صفحه amp-wp GitHub برويد و روي دكمه Download ZIP كليك كنيد.

گوگل AMP

شما مي توانيد اين افزونه را در سايت وردپرسي خود همان‌طور كه هر افزونه وردپرس ديگر را نصب مي‌كنيد، نصب نماييد.

پس از نصب، شما به سادگي بايد “/ /amp ” را به صفحه اضافه كنيد (يا اگر پيوند يكتاي خوبي نداشته باشيد، مي توانيد به جاي آن “?amp=1” را اضافه كنيد).

مرحله 2: اعتبار سنجي و تنظيمات

در نهايت، كنسول جستجوي گوگل بايد نسخه  گوگل AMP صفحات شما از طريق تگ rel = “amphtml”  كه توسط شما اضافه شده است، تشخيص دهد، عمدتا در اين صورت به صفحات مقالات شما اعتبار مي دهد. تنها مشكل موجود، كه من تاكنون با آن مواجه شده ام، اين است كه تغييرات را سريعا تشخيص نمي‌دهد. اگر چيزي را برطرف يا اصلاح كنيد، ممكن است براي چند روز آن را نشان ندهد.

گوگل AMPپيشنهاد مي‌كنم با استفاده از تركيبي از فرآيند تأييد اعتبار كنسول جستجو و Chrome، فرايند اعتبار سنجي را انجام دهيد. براي استفاده از فرآيند تأييد اعتبار در Chrome، به يكي از صفحات AMP خودتان در Chrome برويد و “development = 1# ” را به انتهاي URL اضافه كنيد. براي باز كردن ابزارهاي توسعه دهنده Chrome و بالا بردن در Console بايستي   Control + Shift + I را وارد نماييد.

ممكن است لازم باشد كه صفحه را تازه سازي و به روز رساني كنيد، اما زماني مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد كه، بيان شود كه “AMP  موفق و معتبر است(AMP validation successful)” و يا ليستي از مواردي كه بايستي ويرايش شود به شما داده شود.

گوگل AMPبه احتمال زياد اين كار، به سادگي نصب پلاگين وردپرس نخواهد بود و شما بايد تمام صفحاتي را كه مايليد به صورت صفحات موبايلي پرشتاب باشند را، بررسي و تأييد كنيد.

بسته به نحوه قالب بندي مقالات و صفحات شما، ممكن است لازم باشد براي دريافت اعتبار تغييراتي را در صفحات AMP انجام دهيد. رايج ترين مشكلاتي كه در اين زمينه براي من شخصا پيش آمد در رابطه با مشخص كردن ويژگي‌هاي ارتفاع و عرض تصاوير و اصلاح كدهاي جاسازي شده قديمي يوتيوب كه از https استفاده نمي كردند، بود.

مرحله 3: نشانه گذاري طرح با منظور گرفتن تاييديه

همان‌طور كه قبلا نيز ذكر شد، نشانه گذاري طرح معتبر در صفحات گوگل AMP شما اهميت زيادي دارد. براي تست صفحات خود از لحاظ اعتبار سنجي، مي توانيد از ابزار Google’s Structured Data Testing Tool استفاده كنيد. مشكلاتي كه من تا به حال در اين رابطه با وردپرس داشتم در باب نمايش لوگوي يك بخش منتشر شده بود و نياز بود كه تغييراتي در اين افزونه ايجاد شود.

فايل class-amp-post-template.php را از طريق FTP يا داخل داشبورد وردپرس خود ويرايش كنيد (به Plugins> Editor برويد و سپس AMP را انتخاب كنيد) و تغيير دهيد:

 

  1. if ( $site_icon_url ) { 
  2.  $metadata['publisher']['logo'] = array( 
  3.  '@type' => 'ImageObject',
  4.  'url' => $site_icon_url,
  5.  'height' => self::SITE_ICON_SIZE,
  6.  'width' => self::SITE_ICON_SIZE,
  7.  );
  8.  }

 

به:

 

  1. $metadata['publisher']['logo'] = array( 
  2. '@type' => 'ImageObject',
  3. 'url' => 'http://domain.com/wp-content/uploads/logo-60.png',
  4. 'height' => 60,
  5. 'width' => 170,
  6. );

 

اطمينان حاصل كنيد كه URL را با مسير لوگوي منتشر شده خود جايگزين كرده‌ايد و ارتفاع و عرض را به پيكسل مشخص كنيد. شما مي توانيد اطلاعات مربوط به markup here را در اينجا پيدا كنيد، كه اين مقاله مشخص مي كند كه “به طور ايده آل، لوگو دقيقا 60 پيكسل بلندي و  600 =>پيكسل بايد داشته باشد.”

مرحله 4: كار با Google Analytics با كمك پلاگين AMP WordPress

فايده يك وبسايت وقتي شما نتوانيد آن را با آناليتيكس تحليل كنيد، چيست؟ وردپرس پلاگين AMP AM-analytics را خود به خود فعال نمي‌كند، اما فعال كردن آن بسيار ساده است.

براي كار با Google Analytics بايستي پلاگين AMP وردپرس را فعال كنيد، فايل amp-post-templates-actions.php  (فايل هاي مختلف قبلا ذكر شده) را ويرايش كنيد، يا از طريق FTP در داخل داشبورد وردپرس خود به Plugins> Editor برويد و سپس ” AMP” را انتخاب كنيد، و به پايان آن اضافه كنيد:

 

 

  1. </p>
  2. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">add_action( 'amp_post_template_head', 'amp_post_template_add_analytics_js' );</span></p>
  3. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">function amp_post_template_add_analytics_js( $amp_template ) {</span></p>
  4. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">$post_id = $amp_template->get( 'post_id' );</span></p>
  5. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">?></span></p>
  6. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"><script async custom-element="amp-analytics" src="https://cdn.ampproject.org/v0/amp-analytics-0.1.js"></script></span></p>
  7. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"></span></p>
  8. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">}</span></p>
  9. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">add_action( 'amp_post_template_footer', 'xyz_amp_add_analytics' );</span></p>
  10. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">function xyz_amp_add_analytics( $amp_template ) {</span></p>
  11. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">$post_id = $amp_template->get( 'post_id' );</span></p>
  12. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">?></span></p>
  13. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"><amp-analytics type="googleanalytics" id="analytics1"></span></p>
  14. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"><script type="application/json"></span></p>
  15. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">{</span></p>
  16. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">"vars": {</span></p>
  17. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">"account": "UA-XXXXX-Y"</span></p>
  18. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">},</span></p>
  19. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">"triggers": {</span></p>
  20. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">"trackPageview": {</span></p>
  21. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">"on": "visible",</span></p>
  22. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">"request": "pageview"</span></p>
  23. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">}</span></p>
  24. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">}</span></p>
  25. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">}</span></p>
  26. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"></script></span></p>
  27. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"></amp-analytics></span></p>
  28. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;"></span></p>
  29. <p style="direction: ltr;"><span style="font-family: tahoma, sans-serif; font-size: 13px;">}</span></p>
  30. <p style="direction: ltr;">

 

اطمينان حاصل كنيد كه UA-XXXXX-Y را تغيير دهيد تا نمايه مالك گوگل آناليز وب سايت شما را نشان دهد.

حالا صفحات AMP خود را مجددا تأييد كنيد و در اين حال بايد تنظيمات پايه AMP را براي وب سايت وردپرس خود فعال كنيد.

نتيجه گيري

AMP يك راه نسبتا آسان براي بهبود سرعت وب سايت شما در تلفن‌هاي همراه فراهم مي‌كند. با نزديك شدن به پايان ماه فوريه و اخبار گوگل، ساعت‌هاي كار منظم را از طريق Hangouts انجام مي دهيم (hours via Hangouts)، مي توانيم انتظار داشته باشيم گوگل به زودي راهي براي ادغام آنها پيدا نمايد. به نظر مي رسد كه به پروژه AMP، حتي فيس بوك نيز ممكن است واكنش نشان دهد. اخيرا تصميم گرفته است تا امكان باز شدن فوري را براي همه  وبمسترها باز كند.

آيا شما يك وبمستر هستيد؟ اگر اين چنين است، شما بايد به فكر صفحات موبايلي پرشتاب  باشيد.

فناوري هاي جديد هيجان انگيز در راه است. آيا amp  شده ايد؟

دپارتمان طراحي سايت نوين ماركتينگ تجربيات بسيار خوبي براي ساختن گوگل ampها دارد با ما تماس بگيريد تا همكاري خوبي با يك ديگر داشته باشيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۵:۰۹ توسط:mehdi موضوع:

كلمات كليدي دقيق براي مطابقت با متغيرهاي بيشتر

 

كلمات كليدي دقيق

تعاريف در گوگل نيز به طور مداوم در حال تغيير هستند، در شروع ماه اكتبر اعلام كردند، كلمات كليدي دقيق ما دقت كمتري خواهد داشت و با كلمات متغير كليدي بيشتري مطابقت برقرار مي‌كند. بياييد نگاهي به منظور اين جمله بيندازيم.

براي اين كه اين تغييرات در حساب كاربري گوگل ادز شما تأثير نداشته باشد از دپارتمان تبليغات در گوگل نوين ماركتينگ كمك بگيريد.

دقيقا گوگل در حال تغيير چه چيزي است؟

تبليغ كنندگان هميشه متكي به نوع مطابقت كلمات كليدي هستند تا مطابقت كلمات كليدي با جستجوي كاربران را كنترل كنند. براي چندين سال، يكي از اساسي‌ترين اجزاي حساب‌هاي كاربري Google Ads، استفاده از مطابقت كلمات كليدي دقيق بوده است كه تنها در صورتي تبليغ مي‌شد كه دقيق‌ترين مطابقت را با كلمات كليدي كاربران داشته باشد. مطابقت دقيق كلمات كليدي از نمايش يك آگهي كه مطابقت دقيقي با كلمات كليدي جستجو شده ندارد جلوگيري مي‌كند.

در سال هاي اخير، گوگل تعريف خود از” مطابقت دقيق كلمه كليدي ” را ارائه كرده است. در سال 2014، گوگل به طور خودكار شروع به اضافه كرن غلط املائي، كلمات جمع، و انواع اشتباهات دستوري در كلمات و عبارات دقيق را اضافه كرده است. در سال 2017، گوگل مطابقت دقيق كلمات كليدي را به طور خودكار با نشان دادن تبليغات به جستجوكنندگان مجددا مورد استفاده قرار داد كه در آن كلمات كليدي به ترتيب قرار نگرفته بودند و يا شامل حروف اضافه، حروف ربط، يا عنوان بودند.

كلمات كليدي دقيق

آخرين تغييرات گوگل، بازي سوم شخص در مورد مرگ مطابقت كليدواژه هاي دقيق است كه ما آنها را مي شناسيم. به زودي، مطابقت كلمات كليدي دقيق شما شروع به تطبيق با “متغيرهاي بسته كه معناي مشابهي را با كلمات كليدي شما به اشتراك مي‌گذارند” از جمله مترادف، تفسير عبارات، و نتايج با هدف ضمني مشابه.

به عنوان مثال، اگر شما در بخش كلمات كليدي عبارت [يوسميت كمپينگ] را جستجو كنيد، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه ترافيك نتايجي را مطابق با “كمپينگ در پارك ملي يوسيميت”، “اردوگاه يوسميت” يا “سايت هاي كمپينگ در يوسميت” را نيز براي شما نمايش دهد كه مطابقت معنايي با عبارات جستجو شده شما دارد. از نظر گوگل، هدف از همه اين جستجوها يكسان است – جستجوكننده به دنبال رفتن به اردوگاهي در يوسميت است.

گوگل تخمين مي‌زند كه اين تغييرات دسترسي به كلمات كليدي دقيق ما را تقريبا 3٪  بيشتر به اهدافمان مي‌رساند.

سال گذشته، زماني كه گوگل آخرين به روز رساني كلمات كليدي دقيق خود را انجام داد، مشتريان ما افزايش 10٪ در ميزان كليك و افزايش 11 درصدي در استفاده از كلمات كليدي دقيق آنها را تجربه كردند.

كلمات كليدي دقيق

چه كسي از اين تغيير سود مي برد؟

با توجه به تخمين‌هاي آنها، گوگل فقط 3٪ افزايش كليك آگهي را گزارش كرده است. اما همه تبليغ كنندگان به نوعي تحت تاثير قرار مي‌گيرند، زيرا كلمات كليدي آنها مطابق بيشتري با شرايط جستجوي جديد آنها دارد. به عنوان مثال، امروز در گوگل 3.5 ميليارد جستجو اتفاق مي‌افتد و حتي پس از نزديك به 2 دهه كنترل جستجوها در جهان – حدود 525 ميليون از اين جستجوها هرگز قبلا انجام نشده بودند. در حالي كه 15٪ از جستجوها در جهان به لحاظ معنايي جديد به نظر مي‌رسند، ما حتي يك هشتم زمان خود را صرف جستجوي آنلاين چيزي نمي‌كنيم كه هيچ كس تا به حال آن را امتحان نكرده است. بيش از 500 ميليون از آن جستجوها با كلمات كليدي شما مطابقت خواهند داشت.

ما ممكن است بدانيم كه اسكيموها بيش از 50 كلمه براي “برف” دارند اما دادههاي گوگل نشان ميدهد كه مردم با بيش از 150،000 روش منحصر به فرد دئودورانت مورد علاقه خود را جستجو ميكنند.

 من با بيش از صد نفر از افراد حرفه اي متخصص در جهان كار كرده ام اما مي‌توانم تضمين كنم كه حتي در شلوغ ترين روز آنها، هيچ كس نمي خواهد هزاران كلمات كليدي مختلف براي جستجو استفاده كند. حساب كاربري تبليغاتي گوگل شما حتي از ايجاد كلمات كليدي بيش از حد جلوگيري مي كند – همه كاربران را حداكثر در 5 ميليون كلمه كليدي محدود مي‌كند.

تبليغ كنندگان كوچك ممكن است از اين تغيير جستجوي معناشناختي سود ببرند، به ويژه كساني كه وقت زيادي براي صرف كردن براي يافتن كلمات كليدي جديد ندارند.

اگر اين تغيير شما را هيجان زده مي كند و به نظر مي‌رسد كه مي‌تواند به حساب شما كمك مي‌كند تا جستجوي هاي مرتبط بيشتري انجام دهيد، خوب است! شما همچنين ممكن است از كليدواژه هاي اصلاح شده با نتايج گسترده سود ببريد كه به طور موثر به ايجاد تعداد زيادي ترافيك مشابه كمك مي كند.

مقاله مرتبط : 5 كاري كه تبليغات گوگل مي‌تواند به صورت خودكار انجام دهد

چه كسي از  تغيير در كلمات كليدي دقيق  رنج مي برد؟

معناشناسي يك موضوع ميزگردي هيجان انگيز براي يك تيم خلاق نيست، اما اگر واژگان موجود در كلمات كليدي تان براي شما اهميت زيادي دارند، در حال حاضر زمان آماده سازي است.

به ويژه، تبليغ كنندگان در صنايع معمول بايد پس از اين تغييرات هوشيار باشند، به ويژه اگر از كلمات كليدي طولاني استفاده مي كنيد تا ترافيك را اندازه گيري كنيد. به مثال خود گوگل برگرديد، ممكن است كلمه كليدي [كمپينگ يوسميت] مطابقتي با كمپينگ CA پارك ملي يوسميت نداشته باشد. به همين ترتيب، اگر شما وسايل موردنياز كمپينگ مي‌فروشيد، كلمه كليدي [كمپينگ يوسميت] ممكن است خيلي بهتر از عبارات جستجوشده اردوگاه يوسميت و يا كمپ اردوگاهي يوسميت باشد.

كلمات كليدي دقيق

5 روش آماده سازي براي قوانين مطابقت دقيق كلمه كليدي جديد

تغييرات گوگل براي مطابقت كلمات كليدي دقيق همگي فورا اعمال نمي‌شوند. در اعلاميه آنها، تغييرات در ماه اكتبر براي كلمات كليدي انگليسي و ساير كلمات كليدي در ماه هاي آينده اعمال مي‌شوند. در اينجا همه كارهايي كه شما بايد قبل از اينكه Google تغييرات كلمات كليدي دقيق خود را اعمال كند، انجام دهيد، آورده شده است.

1. مطابقت كلمات كليدي دقيق برتر خود را مرور كنيد

به محبوب ترين مطابقت هاي كلمات كليدي دقيق خود نگاه كنيد. آيا آنها بيش از يك كلمه كليدي هستند؟ آيا ترتيب قرارگيري آنها مهم است؟ آيا استفاده از يك مترادف يا كلمه مشابه معناي جستجو را تغيير مي دهد؟ با اضافه كردن يك مكان چه اتفاقي مي افتد؟ يا يك حرف اضافه؟ اگر شما به هر يك از آن ها پاسخ مثبت داديد، اين كلمه كليدي ممكن است مشكل ساز باشد.

2. پيشگيري از اضافه كردن كلمات كليدي منفي جديد

اضافه كردن كلمات كليدي جديد منفي يك روند مهم براي هر مدير PPC است. اگر پس از بررسي مطابقت كلمات كليدي دقيق خود متوجه شويد كه آنها به طور مداوم ترافيك را به واژه هاي جستجو شده با ترتيب نامرتبط جذب مي كنند، شما نبايد اين كلمات كليدي منفي را به منظور جلوگيري از هدر دادن بودجه با ارزش خود اضافه كنيد.

مقاله مرتبط: راهنماي تعريف شده براي كلمات كليدي منفي در سال 2018

3. اضافه كردن انواع ديگر بازيابي ها را در نظر بگيريد

اگر ايده از دست دادن كنترل بر روي ترتيب كلمات يا توانايي كنترل بر افزودن و يا حذف كلمات كليدي كاربردي براي شما تبديل به يك كابوس شده است، مي توانيد بيشتر بر روي مطابقت عبارات و جملات كليدي تكيه كنيد. گوگل تأييد كرده است كه مطابقت كلمات كليدي تحت تاثير اين تغيير قرار نمي گيرد.

برعكس، اگر در مورد اين تغيير بسيار هيجان زده هستيد و مي خواهيد مديريت كلمات كليدي خود را راحت تر كنيد، اضافه كردن كلمات كليدي اصلاح شده بيشتر به حساب كاربري خود را در نظر داشته باشيد. كليدواژه هاي واجد شرايط اصلاح شده داراي مزاياي مشابهي مانند عدم توجه به ترتيب كلمات يا اضافه كردن كلمات جديد در درخواست جستجو هستند.

4. هر كلمه كليدي جديد تكراري را حذف كنيد

در سال 2017، پس از اينكه گوگل قوانين خود براي مطابقت كلمات كليدي دقيق را تغيير داد، آمار تكان دهنده‌اي به دست آمد. 17٪ از كلمات كليدي دقيق در حال حاضر در پي رقابت با يكديگرند، چرا كه ترتيب كلمات كليدي دچار تغيير شده است. اين تغيير، كه شامل هر دو افزودني هاي معنايي و تغييرات متني به نظر دقيق است، احتمالا اثر قابل ملاحظه اي بر شمارش كلمات كليدي تكراري شما خواهد داشت!

كلمات كليدي دقيق

5. فهرست هاي كلمات كليدي تبليغات گروهي خود را بازبيني كنيد

بعضي از افراد گروههاي تبليغاتي تك كلمه‌اي كليدي را دوست دارند چرا كه كنترل بيشتري بر روي مطابقت آگهي به طور كامل با كلمات كليدي دارند. در حالي كه SKAGs ممكن است اين كنترل را گاهي اوقات ارائه دهد، اگر شما بيشتر بر كلمات كليدي تكي دقيق در چند گروه مختلف تبليغاتي تكيه كنيد، حالت بزرگتري در مقابل SKAGs بوجود مي آيد. چرا كه با عبارات جستجو شده حتي بيشتري مطابقت داشته و رقابت بيشتري با يكديگر دارند، شما به احتمال زياد كار بيشتري در پيش رو خواهيد داشت تا با اين تغييرات هماهنگ شويد. در صورت امكان، زمان خوبي براي شكستن SKAG ها است، حتي اگر بخواهيد با كلمات كليدي دقيق مطابقت داشته باشيد.

اين اولين بار نيست كه گوگل كنترل بر كليد واژه هاي ما را تغيير مي دهد و اگر آخرين بار باشد نيز جاي تعجب دارد. با اين حال، تعداد كمي از تبليغ كنندگان از اعلام اخير گوگل تعجب كرده اند. ما در ماه اكتبر ترافيك جديدي را در اختيار خواهيم داشت و تعيين ارزش اين ترافيك جديد نياز به تلاش و كوشش بيشتري دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۵:۳۰ توسط:mehdi موضوع:

۴ روش براي ارتقاي سئو توسط تبليغات در گوگل

سئو تبلیغات در گوگل

شما در اين مقاله با ابزار كلمه كليد براي تبليغات در گوگل و سئو آشنا مي‌شويد و كاركردهاي آن را در سئوي سايتتان به صورت كاملي درمي‌يابيد.

ابزار كلمه كليدي  چيست؟

ابزار كلمه كليدي(keyword planner) در سئو و تبليغات در گوگل ، يك برنامه تبليغاتي آنلاين است كه توسط گوگل راه اندازي شده تا بازاريابان وب را در رسيدن به مشتريان احتمالي و بهبود ترافيك، رتبه بندي، فروش و به دست آوردن سود كمك كند. به وسيلۀ اين ابزار بسيار مجهز مي‌توان:

  • تصميم گرفت كه تبليغات را در كجا قرار داد.
  • بودجه مطلوب را تعيين كرد.
  • تأثير آگهي و ميزان عملكرد آن را اندازه گيري كرد.

در بسياري از موارد، تبليغ كنندگان ابزار تبليغات در گوگل را در شبكه‌هاي PPC عمده خود به‌كار مي برند.

موارد ديگري نيز وجود دارند كه از اين ابزار مي‌توان براي آنها استفاده كرد:

1.  تحقيق درباره كلمات كليدي

در سئو عمدتا براي تحقيق درباره كلمات كليد، از تبليغات در گوگل استفاده مي‌شود. كلمه كليدي پايه بسيار ضروري همه كمپين‌هاي سئو است. شما مي‌توانيد با جستجوي كلمات كليدي ساده و طبيعي در اين تحقيقات، موفقيت مداوم تلاش‌هاي بازاريابي خود را حفظ كنيد. زيرا كاربران به دنبال كلمات كليدي غير منتظره و عالي نيستند. اگر هدف  بازارياب به دست آوردن رتبه بالاتر در صفحات نتايج جستجو باشد، بايد تمركز خود را بر روي كلمات كليدي بگذارد كه مخاطبان هدف جستجو مي‌كنند. بنابراين، كلمات كليدي مناسب واقعا مهم‌اند و سئوكار حرفه‌اي مي‌تواند از يكي از بسيار ابزارهاي تحقيق درباره كلمه كليدي استفاده كند كه البته اين ابزارها گاه رايگان‌اند و گاه يا پولي.

سئو و تبليغات در گوگل با دنياي بزرگ ابزار گوگل

مزيت ابزار تبليغات در گوگل در اين است كه در حالي كه درباره كلمات كليدي مناسب براي كمپين شما تحقيق مي‌كند، سه پارامتر ديگر را نيز به شما ارائه مي دهد كه عبارت اند از :

  • كيفيت قابل اعتماد گوگل(Quality Score) را نشان مي‌دهد
  • استفاده از آن آسان است
  • عملكرد وسيعي دارد

شما مي توانيد يا آدرس وب سايت خود را وارد كنيد يا كلمات هسته‌اي مربوط به موضوع سايتتان را قرار دهيد تا ابزار تحقيقات كلمه كليدي پيشنهادهاي درستي را به شما ارائه دهد.

[براي آشنايي با  كيفيت قابل اعتماد يا  Quality Score مقاله نوين ماركتينگ را  با عنوان

كيفيت امتياز عبارات در تبليغات در گوگل يا همان Quality Score چيست؟ بخوانيد]

تبليغات در گوگل به طور خودكار به شما مجموعه‌اي بزرگ از كلمات كليدي پيشنهادي را نشان مي دهد. حال كاري كه بازارياب بايد انجام دهد اين است كه با دقت كلمات كليدي را بررسي كند، از آنهايي كه مرتبط هستند يك فهرست كوتاه تر تهيه كند و حجم جستجوي جهاني آنها را چك كند.

لطفا در اول كار سئو خيلي آرمان‌گرا نباشيد

چه كسي نمي‌خواهد كلمه كليدي‌اش رتبه بالاتري در صفحه اول گوگل داشته باشد؟! ولي اگر از ما مي‌شنويد، بهتر است بر روي همان تعداد كلمات كليدي انتخاب شده تمركز كنيد. بهترين كار براي كمپين‌هاي بازاريابي آنلاين اين است عبارت و كلمات كليداي را پيدا كنيد كه مي‌توانند بدون تلاش زياد، بهتر بهينه سازي شوند و البته حجم جستجوي مناسب و معقولي هم داشته باشند.

البته اين سخن ما به اين معني نيست كه كلمات كم جستجوتر بهترند؛ بايد براي سئو و تبليغات در گوگل آن كلمات كليداي را پيدا كنيد كه حداقل ميزان رقابت را داشته باشد. براي اين منظور، شما بايد هر يك از كلمات كليدي كه در فهرست كوتاه خود داريد را در كادر جستجوي Google.com وارد كنيد. بهتر است عبارت دقيق را جستجو كنيد.

وقتي نتايج نشان داده شد بايد توجه كنيد كه براي هر يك از اين عبارات چند نتيجه وجود دارد. با تقسيم كردن “حجم جهاني جستجو” بر “تعداد نتايج وب”، نسبت رقابت كلمه كليدي به دست مي‌آيد. به اين ترتيب مي توانيد دست به كار بهينه سازي كلمات كليدي شويد كه نسبت بالاتر دارند و البته  راحت‌ترند.

2.  از نحوۀ عملكرد كلمات كليدي كه انتخاب كرده‌ايد اطمينان حاصل كنيد

هنگامي كه انتخاب كلمات كليدي تكميل شد، گام بعدي اين است كه كلمات كليدي را بررسي كنيد تا ببينيد آيا واقعا به خوبي عمل مي‌كنند و نرخ انتقال و تبديل آنها خوب است.

[ اگر مي خواهيد آخريد مطالب درباره نرخ تبديل بدانيد، مقاله نوين ماركتينگ با عنوان:

چگونه از گوگل ادوردز استفاده كنيم را در اين لينك بخوانيد]

صرف نظر از تمام زحماتي كه تا الان كشيده‌ايد و انتخاب كلمات كليدي انتخاب كرده‌ايد، بايد حتماً اين بررسي را انجام دهيد تا از تأثير كلمات كليد مطمئن شويد.

نمي توانيم انتظار داشته باشيد رتبه بالا در گوگل سال‌هاي بسيار طولاني براي شما حفظ شود و نتايج مفيد براي كسب و كارتان به بار آورد. هر چند كه ما تلاش فراواني مي‌كنيم تا وب سايت‌مان در بهينه سازي موتور جستجو يا سئو رتبه بالايي بگيرد، اما  چه كنيم با نااميدي آن زماني كه صدر نتايج جستجو به دست مي‌آوريم  اما اين موفقيت  چندان دردي از ما دوا نمي كند. بله شما به سرعت و نرخ تبديل بالاي كلمات كليدي خاص در فضاي متغيير آنلاين  بي توجه بوده‌ايد .

اينجا نقش بي همتاي كمپين تبليغ در گوگل را بايد جدي گرفت.  نيازي به كار سخت نيست و مي توانيد از بروز مشكلات جلوگيري و در وقت صرفه جويي كنيد. كلمات كليدي مناسب را پيدا مي كنيد، سطح عملكرد احتمالي آن را مي سنجيم و براي بهترين نتيجه بهينه سازي مي كنيم.

3.  رسيدن به بهترين CTR  در تبليغات گوگل

تبليغات در گوگل نه تنها براي تحقيق درباره  كلمات كليدي به كار مي‌آيد، بلكه براي به دست آوردن  بيشترين نرخ كليك از طريق رتبه بندي نتايج جستجوي در حال پيشرفت نيز كمك شاياني مي كند. اگر CTR شما كم باشد، هرگز نمي‌توانيد از طريق ترافيك زياد سايتتان كسب درآمد كنيد. دلايل زيادي براي اين مشكل وجود دارد، اما عنوان و شرح ناكافي مي‌تواند يكي از دلايل ممكن باشد.

سئو تبليغات در گوگلدر اينجا، تبليغات در گوگل مي‌تواند نقش تعيين كننده‌اي داشته باشد و با همان رتبه بندي‌هاي موجود، CTR  بهتري  به دست آوريد. و اگر در طول كمپين AdWords تبليغاتي معمولتان، احساس كرديد عملكرد و تبديل آن راضيتان نمي كند، بايد عنوان و توضيحات آگهي را آنقدر تغيير دهيد تا زماني كه به حداكثر CTR براي كلمات كليديتان برسيد.

مسلماً براي آن كه به مناسب‌ترين و سودآورترين تركيبِ عنوان و توضيحات برسيد، بايد برنامه‌ريزي‌هاي ويژ‌ه‌اي داشته باشيد و در اين زمينه دست از تلاش برنداريد. وقتي به اين تركيب جادويي دست يافتيد، فقط كافي است آنها را در قسمت “عنوان و توضيحات” صفحه‌تان كپي و پيست كنيد تا CTR جستجوي ارگانيك خود را نيز به حداكثر برسانيد.

4.  هدف گذاري جغرافيايي در سئو و تبليغات در گوگل

يكي از موارد استفادۀ پيشرفته و مؤثر از ابزار تبليغات در گوگل براي بهينه سازي موتور جستجو، هدف گذاري جغرافيايي است. ترافيكي كه به سايت شما مي‌آيد از نقاط مختلف جغرافيايي است، مي توان از Google Analytics استفاده كرد تا وضعيت تبديل مكان‌‌هاي مختلف را با هم مقايسه كرد. طي اين كار، بايد آماده مقابله با اختلاف‌هاي قابل توجهي كه در تبديل براي كلمات كليدي مشابه ميان كشورها و قاره‌‌‌ها وجود دارد باشيد.

اين مطالعه تحليلي از كشورها به شما كمك خواهد كرد بهترين ارزيابي را از وضعيت تبديل بر اساس جغرافيا داشته باشيد. و شما مي توانيد استراتژي‌‌هاي خاص براي تمام مدل‌ها آماده كند. به اين ترتيب پايه‌اي فراهم مي‌شود تا براي كشورهايي كه نرخ تبديل كمي دارند صفحات محلي ايجاد كنيد و كلمات كليدي خاص جغرافيايي را هدف قرار دهيد.

نتيجه:

با اطمينان مي توان گفت تبليغات در گوگل يك ابزار واقعا عالي براي تبليغ كنندگان و همچنين سئوكاران حرفه‌اي است. شمار زيادي از ناشران، نويسندگان محتوا، كارشناسان سئو و متخصصان بازاريابي از اين ابزار با ارزش بهره مي‌برند.

خلاصه آنچه از ابزار تبليغات در گوگل مي توان گفت اين است:

حتي يك كمپين تبليغات متوسط در گوگل مي‌تواند اطلاعات زيادي به شما بدهد

  • در پول و زمان و تلاش براي بهينه سازي كلمات صرفه جويي مي‌كنيد
  • نتايج جستجوي خود را ، بهينه سازي مي‌كنيد
  • ترافيك سايتتان را به طرز شگفت انگيزي  افزايش مي‌دهيد
  • رتبه بالاتري در صفحات موتور جستجو به دست مي‌آوريد
  • و در نهايت تعداد جستجوي‌هاي مشتريان معاملات و فروشتان بيشتر مي‌شود.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۴:۳۳ توسط:mehdi موضوع:

۵ كاري كه تبليغات گوگل مي‌تواند به صورت خودكار انجام دهد

تبليغ در گوگل

در اين مقاله ما به مرور ابزارهاي خودكار موجود در پلتفرم تبليغات گوگل ، ادوردز پرداخته و چگونگي روند كار اين سامانه‌هاي هوشمند را بررسي كرده‌ايم و روند استفاده‌ي آن براي كاربران تبليغات كليكي و مديران حساب‌هاي كاربري براي افزايش كارايي را بيان كرده است.

تبليغات گوگل (گوگل ادوردز سابق) همواره به روزرساني‌هاي مختلفي براي محصولاتش داشته است، اما با بهبودهايي كه در زمينه‌ يادگيري ماشيني (ML) در حال انجام است، به نظر مي‌رسد كه هر ماه شاهد ورود امكان خودكار جديدي باشيم. البته انتظار مي‌رود كه امكانات دستي بيشتري نيز رونمايي شود.

اين امكانات خودكار تبليغات گوگل بسيار هيجان انگيز هستند، زيرا نتايجي مشابه، با كاري كمتر را فراهم مي‌كنند. اما ماشين‌ها كاملا شبيه به متخصصان تبليغات گوگل نيستند و معمولا بهترين نتايج زماني حاصل مي‌شود كه ماشين و انسان همزمان با هم كار مي‌كنند.

بنابراين براي كمك به درك بهتر ابزارهاي خودكار تبليغات گوگل، نگاهي كوتاه به بخش‌هاي خودكار آن خواهيم داشت. بررسي خواهيم كرد كه گوگل ادز چه چيزهايي را ارائه مي‌كند، سامانه‌هاي خودكار آن چگونه كار مي‌كنند و مديران حساب‌هاي كاربري براي افزايش كارايي چه كارهايي مي‌توانند انجام دهند.

تبليغات گوگل

كارزار‌هاي تبليغات گوگل هوشمند براي كسب و كارهاي كوچك

همزمان با رونمايي از تغيير نام گوگل ادوردز به گوگل ادز، اين شركت نوعي جديد از كارزار‌هاي خودكار را براي كسب و كارهاي كوچك را در تبليغات گوگل معرفي كرد كه كارزار‌هاي هوشمند نام دارد. اين گونه از كارزار‌ها، فعلا فقط براي امريكا در دسترس است. گوگل ادعا كرده كه اين ابزار مي‌تواند نتايجي بسيار بهتر را به ارمغان بياورد.

در حال حاضر، اين نوع از كارزار به صورت پيشفرض براي تبليغ كنندگان جديد اعمال مي‌شود. كاربران هدف براي اين نوع از كارزار در حال حاضر از AdWords Express و Local Service Ads انتخاب شده‌اند و در آينده براي همه‌ي كاربران تبليغات گوگل در دسترس خواهد بود.

اگر يك كسب و كار كوچك تصميم به همكاري با يك آژانس بگيرد يا وارد حيطه‌ مديريت تبليغات گوگل شود، باز هم مي‌تواند از همه‌ي قابليت‌هاي سامانه‌ي گوگل ادز استفاده كند. اين موضوع به اين معني است كه كاربران مي‌توانند سطوح مختلف خودكار سازي را انتخاب كرده و درباره‌ي استفاده از يادگيري ماشيني براي حصول نتايج و يا مديريت دستي براي افزايش سطح كنترل تصميم گيري كنند.

چه چيزهايي خودكار است؟

علاوه بر هدف گذاري خودكار (در تمامي خواص گوگل) و ارسال دعوت‌نامه‌هاي هدف محور خودكار، كارزارهاي هوشمند به زودي به تبليغات خودكار مجهز شده و صفحات فرود در كنار تصاوير انتخابي كاربر، بر اساس داده‌هاي حاصل از ابزارGoogle My Business (GMB) ساخته مي‌شوند. اين مورد نيز گام ديگري در مديريت داده‌هاي ساختار يافته (مثل مديريت جزييات كسب و كار شما در GMB) است و به مهارتي حياتي براي پيشرفت در تبليغات آنلاين تبديل شده است.

چه مواردي هنوز به صورت دستي انجام مي‌شوند؟

هزينه‌ها، محل‌هاي هدف و زبان همچنان بايستي توسط تبليغ دهنده مديريت شوند، البته واقعيت اين است كه اين موارد پس از راه اندازي كارزار تغيير خاصي نمي‌كنند، از اين رو امكان مديريت كاربر در اين بخش از ابزار بسيار كم است. وعده‌ نتايج عالي ناشي از اين گونه كارزارها، نقطه‌ي ورودي آسان به گوگل ادز به شمار رفته و تصور حضور تبليغ دهندگان در اين ابزار براي آشنايي با امكانات آن دور از ذهن نيست. همچنين كاربران امكان استفاده از انواع سنتي‌تر كارزارها، حتي زماني كه كاملا وارد بازاريابي ديجيتال شده‌اند را هم دارند.

كارزار‌هاي نرم افزاري جهاني

كارزار‌هاي نرم افزاري جهاني (Universal app campaigns) كه در ماه مي 2015 رونمايي شد، نوعي از كارزار‌هاي خودكار تبليغات در گوگل هستند كه به تبليغ كنندگان براي نصب بيشتر نرم افزارهايشان كمك مي‌كند. تا آنجايي كه من به خاطر مي‌آورم، اين كارزارها اولين كارزارهاي تماما خودكار در گوگل ادز بوده‌اند. پس از راه‌اندازي آن‌ها، موارد بسيار كمي براي تنظيم وجود دارد. اين مورد كمي نامعمول است زيرا در بسياري از ابزارهاي خودكار گوگل، در كنار شيوه‌ي مديريتي خودكار، امكان تنظيمات دستي هم براي دستيابي به نتايجي مشابه و حتي بهتر را به وجود مي‌آورند.

چه چيزهايي خودكار است؟

گوگل پرداخت‌ها، هدف گذاري‌ها، خلاقيت‌ها و كارهايي كه براي دستيابي به نتايج حداكثري مورد نياز است را بر اساس اهداف و بودجه‌ي مشخص شده توسط تبليغ دهنده را مديريت مي‌كند. اين سامانه از داده‌هاي ساختار يافته حاصل از نرم‌افزارهاي منتشر شده توسط تبليغ دهنده در اندرويد و آي‌او‌اس، براي خودكار سازي عناصر خلاقانه استفاده مي‌كند.

چه مواردي هنوز به صورت دستي انجام مي‌شوند؟

براي آغاز يك كارزار‌ نرم افزاري جهاني در تبليغات گوگل، تبليغ دهنده ميزان بودجه‌ي روزانه، هزينه‌ مورد نياز نتايج هدف، زبان و مكان مورد نظر را تعيين مي‌كند. همچنين گوگل تعداد كمي ايده‌ي تبليغات متني و نيز عكس، ويدئو و كدهاي HTML5 را براي ايده پردازي اوليه‌ي سامانه‌ي توليد تبليغ خودكار درخواست مي‌كند.

از آنجا كه خلاقيت فرآيند از فهرست نرم افزارهاي موجود در فروشگاه‌هاي نرم افزاري حاصل مي‌شود، تبليغ دهندگاني كه فهرست‌هاي خود را بهبود ببخشند، انعكاس اين بهينه سازي را در كارزارهاي نرم افزاري خود مشاهده مي‌كنند. مشابه كارزارهاي هوشمند، مديريت داده‌هاي ساختار يافته (مثلا مديريت فهرست نرم افزارها) جزئي حياتي براي بهينه سازي كارزار است.

براي آن كه در اين كارزار هاي تبليغات در گوگل پيروز باشيد حتما نياز به آناليز نتايج با گوگل آناليتيكس داريد در مقاله‌اي با عنوان: كار كردن با گوگل آناليتيكس براي بهبود بازاريابي محتوا را به خوبي شر داده‌ايم.

كارزار‌هاي فروش با هدف بهينه شده

همان‌طور كه كارزار‌هاي هوشمند تغييرات قابل توجهي براي پيشرفت آنلاين كسب و كارهاي كوچك ايجاد مي‌كند، كارزار‌هاي فروش با هدف بهينه شده، امكان تبليغات و فروش بيشتر را براي خرده فروشان ايجاد مي‌كند. اين فرمت از تبليغات عامل بيش از 60 درصد كليك‌هاي گوگل براي خرده فروشان است.

ما با خرده فروشان بسياري همكاري مي‌كنيم و واضح است كه مديريت تبليغات فروش براي ده‌ها هزار محصول كاري واقعا طاقت فرسا است. بنابراين، منطقي است كه گوگل در تلاش باشد كه با خودكارتر كردن مديريت تبليغات گوگل فروش، كار را براي تبليغ دهندگان راحت‌تر كند.

چه چيزهايي خودكار است؟

اين كارزار به صورت خودكار تبليغات فروش محصول و نيز تبليغات بازاريابي مجدد را در شبكه‌ي نمايش گوگل منتشر كرده و از داده‌هاي مربوط به 20 فروش آخر در 45 روز گذشته براي پيش بيني ميزان درآمد و دستيابي به حداكثر ميزان فروش استفاده مي‌كند. تبليغ دهندگان مي‌توانند از امكان بازگشت هزينه‌ي تبليغات (ROAS) هدف استفاده كنند، در اين حالت سامانه به گونه‌اي كار مي‌كند كه فروش را بر اساس بودجه‌ي داده شده و بازگشت هزينه‌ي تبليغات هدف، حداكثري كند.

آيا ريماركتينگ در گوگل را مي‌شناسيد اگر نه مقاله : بازاريابي مجدد يا ريماركتينگ گوگل چگونه كار مي‌كند؟ را بخوانيد.

چه مواردي هنوز به صورت دستي انجام مي‌شوند؟

گوگل توصيه مي‌كند كه اگر اهداف ROAS‌ مختلفي داريد، از كارزارهاي جداگانه براي دستيابي به آن استفاده كنيد. به ياد داشته باشيد كه حداكثر كردن ميزان فروش به معني حداكثر شدن سود شما نيست. احتمال اينكه حواشي و نكات مربوط به محصولات مختلف مشابه نباشند، زياد است و به همين دليل مديريت ROAS براي اهداف مختلف از طريق كارزارهاي مجزا نتايج را بهبود مي‌دهد.

همچنين استفاده از بازاريابي مجدد را فراموش نكنيد. بر اساس نتايج تحقيقي كه آندرس ريفِن در SMX Advanced منتشر كرده است، نتايج حاصل از داده‌هاي بازاريابي مجدد، اعداد و ارقام بهتر از گذشته نيز مي‌شوند. از آنجا كه اين كارزارهاي خودكار مي‌توانند داده‌هاي بازاريابي مجدد را نمايش دهند، بسيار مهم است كه به طور دقيق تعداد مشتريان جديدي كه حاصل مي‌شوند را در مقايسه با مشترياني كه دوباره خريد كرده‌اند را تجزيه و تحليل كنيد.

مشابه دو نوع كمپين خودكار پيشين، اين كارزار نيز برخي از فرصت‌هاي بهينه سازي مديريت داده‌هاي ساختار يافته دارد، در اين مورد، گزينه‌ي قابل تنظيم، خوراكِ فروش است.

قيمت گذاري خودكار

گوگل هفت راهبرد قيمت گذاري خودكار دارد كه به تبليغ دهندگان تبليغات گوگل اهداف تجاري متنوعي با كمترين كار ممكن را ارائه مي‌دهد. سه مورد از اين راهبردها بر اساس قيمت گذاري هوشمند است. اين مكانيزم گوگل از يادگيري ماشيني براي پيش بيني كليك‌هاي قابل تبديل و ارزش تبديل آن استفاده مي‌كند.

نام قيمت گذاري خودكار شايد كمي گمراه كننده باشد، زيرا اين مورد در حالي كه جنبه‌ مديريت قيمت را پوشش مي‌دهد، اما به طور كامل در قيمت گذاري خودكار عمل نمي‌كند. بر اساس اعلام رسمي گوگل در معرفي اين سامانه، اهداف فروش بايد با عواملي انتخاب شوند كه سامانه‌ي هوشمند در نظر نمي‌گيرد.

در گذر سال‌ها، مديريت قيمت گذاري گوگل ادز (ادوردز سابق) از سامانه‌ي حداكثر هزينه براي هر كليك (CPC) به سامانه‌ي هدف محور تكامل يافته است. اهداف مورد مي‌تواند مواردي نظير هزينه‌ي هر عمل (CPA)، ROAS يا رقابت با يك رقيب خاص باشد.

هنوز سامانه هزينه در برابر هر كليك در جريان است اگر مي خواهيد اين سامانه را خوب بشناسيد مقاله : چطور بايد از تبليغات در گوگل Adwords براي كسب و كار خود استفاده كنيد را بخوانيد

به دليل اينكه اين اهداف، همخواني مناسبي با اهداف تجاري معمولي دارند، گوگل محاسبات افزوده‌اي كه توسط تبليغ دهندگان به شكل دستي انجام مي‌شد را حذف كرده است. اما چون اهداف بر اساس عواملي كه توسط گوگل قابل مشاهده نيستند تغيير مي‌كنند، سامانه‌هاي قيمت گذاري بهترين كارايي خود را وقتي نشان مي‌دهند كه توسط افرادي مديريت مي‌شوند كه به وضعيت كسب و كار خود آگاه هستند.

تبليغات گوگل

چه چيزهايي خودكار است؟

در مورد راهبردهاي قيمت گذاري هوشمند مثل CPA هدف، ROAS هدف و Enhanced CPC، گوگل با بررسي عوامل مؤثر بر مدت زمان فروش نظير دستگاه‌، مكان، زبان، زمان و غيره، حدود نرخ تبديل را به صورت خودكار پيش بيني مي‌كند. اين پيش بيني‌ها اطلاعات لازم براي قيمت گذاري خودكار فروش را تأمين مي‌كنند.

چه مواردي هنوز به صورت دستي انجام مي‌شوند؟

در حالي كه گوگل مي‌تواند تغييرات نرخ تبديل و ميزان تبديل را بر اساس عوامل متعددي پيش بيني مي‌كند، اين نتايج براي گستره‌ي وسيعي از تبليغ دهندگان قابل كاربرد است، اما همچنان اين سامانه قادر به در نظر گرفتن عوامل منحصر بفرد براي هر يك از تبليغ دهندگان نيست. اين موضوع به اين معني است كه تبليغ دهندگان بايد از راهبردهاي قيمت گذاري خودكار با مديريت روش‌هاي تغيير هدف بر پايه‌ي عوامل كسب و كار خود، پشتيباني و حمايت كنند.

مواردي مثل فروش فوري، پوشش خبري، آب و هوا، اتفاقات روي داده در شبكه‌هاي اجتماعي و مواردي از اين دست بر نرخ تبديل كسب و كار مؤثر هستند اما ممكن است در يادگيري ماشيني گوگل در نظر گرفته نشوند. بنابراين تبليغ دهندگاني كه از اين موارد آگاه هستند بايد در مديريت قيمت گذاري فعال باشند. اما به جاي مديريت امور با تغيير حداكثر قيمت CPC، مديريت اهداف را بايد در نظر بگيريد.

تبليغات گوگل با سيستم جستجوي پويا

براي تبليغ دهندگاني كه سايت‌هاي بزرگ دارند يا كساني كه محصولات مختلفي دارند، تبليغات در جستجوگرها با استفاده از پيشنهادات فعلي آن‌ها چالش برانگيز است. تبليغات جستجوي پويا (DSA) راهكاري خودكار را ارائه مي‌دهد كه تبليغات هدف را به عبارات مربوطه، با استفاده از تبليغات مرتبط و صفحه‌ي فرود مناسب متصل مي‌كند. اين ابزار از صفحات فهرست شده در گوگل براي يافتن صفحاتي از تبليغ دهنده كه همخواني مناسبي با عبارت جستجو شده دارد، استفاده مي‌كند.

چه چيزهايي خودكار است؟

تبليغ كننده مي‌تواند از ميان همه‌ي صفحات فهرست (ايندكس) شده در گوگل يا مجموعه‌اي خاص از صفحات منتخب، صفحات نمايشي در تبليغات را انتخاب كند. از اين نقطه نظر، گوگل به طور خودكار تبليغات را هدف قرار داده و تبليغات داراي عناوين خودكار را نمايش مي‌دهد.

تبليغات گوگل

چه مواردي هنوز به صورت دستي انجام مي‌شوند؟

قيمت‌ها در اين ابزار نيز به صورت خودكار انتخاب مي‌شود اما بر خلاف كارزارهاي هدف محوري نظير كارزارهاي هوشمند، كارزار‌هاي فروش با هدف بهينه شده و كارزار‌هاي نرم افزاري جهاني، در اين كارزار همچنان مي‌توان قيمت‌ها را به صورت دستي وارد كرد. مشابه برخي از انواع كارزارهاي خودكار، بهينه سازي به جاي گوگل ادز، از طريق داده‌هاي ساختار يافته انجام مي‌شود، در اين مورد، وبسايت شما بايد بهينه شود.

نتيجه گيري

علاوه بر مواردي كه در بالا به آن‌ها اشاره شد، ابزارهاي خودكار ديگري در گوگل ادز وجود دارد. افزونه‌هاي تبليغ خودكار، تبليغات چرخان بهينه و حتي نمايش خودكار تبليغات مربوط به عبارات جستجو، مواردي ديگر از ابزارهاي خودكار هستند. اين ابزارها به نمايش بهتر و كاراتر تبليغات شما كمك كرده و ميزان كار مورد نياز شما براي مديريت يك كارزار موفق را كاهش مي‌دهند.

تمامي مواردي كه در تبليغات گوگل به صورت خودكار قابل انجام‌اند، پيشوند يا پسوند «هوشمند (Smart)» دارند؛ مثلاً كارزارهاي هوشمند تبليغات گوگل، قيمت گذاري هوشمند و غيره. اين موراد ابزارهاي هوشمند قديمي گوگل نظير SmartASS كه براي اولين بار از يادگيري ماشيني استفاده مي‌كردند را براي من يادآوري مي‌كند.

در تاريخ 10 جولاي، گوگل ميزبان برنامه‌ي زنده‌ي بازاريابي گوگل بود، اين رويداد سالانه براي معرفي شيوه‌هاي تبليغي و تجزيه و تحليلي جديد محصولات بوده و در آن انواع جديد كارزارهايي كه از يادگيري ماشيني در تبليغات گوگل براي مديريت آسان بهره مي‌برندند معرفي شد.

نوين ماركتينگ همپاي ديگر آژانس‌هاي همكار گوگل در سطح بين المللي اين رويداد را در دپارتمان تبليغات گوگل خود پيگيري كرده است براي اطلعات بيشتر با ما تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۷:۴۱ توسط:mehdi موضوع:

چه موقع بايد استراتژي توليد محتوا خود را به روز كنيد؟

 

استراتژي توليد محتوا

به گزارش Smart Insides، هر 60 ثانيه، 500 ساعت محتوا در يوتيوب بارگذاري، 1400 پست در وردپرس منتشر و 448800 تويت در تويتر ارسال مي‌شود. علاوه بر اين‌ها، هر يك از كاربران با مطالب و محتواي مورد نظر خود نيز روبرو مي‌شوند، كه البته استفاده از آن‌ها هم با سرعت بالايي افزايش مي‌يابد. قانون مور بيان مي‌كند كه فرآيندهاي مرتبط با فناوري نه به صورت خطي، بلكه به صورت نمايي رشد مي‌كنند. مشابه اين قانون، روند توليد محتوا هم شرايط مشابهي دارد و از همين الگو پيروي مي‌كند. در ميانه‌ اين ماجرا، اگر  استراتژي توليد محتوا قدرتمندي داشته باشيد، مي‌توانيد به يكي از توليد كنندگان محتواي پيشرو در اين رقابت سخت تبديل شويد.

از سويي ديگر، در چنين زمينه‌ كاري متغيري، تغيير اجتناب ناپذير است و روزي مي‌رسد كه استراتژي محتوايي شما نيازمند به روز رساني است. آگاهي از زمان انجام تغيير و چيزهايي كه براي دستيابي به يك رويكرد موفق براي راهبرد توليد محتوا نياز است، تفاوت ميان موفقيت بلند مدت و تلاشي كوتاه مدت را رقم مي‌زند.

توليد و تهيه يك استراتژي توليد محتوا كاري پيچيده است اما نوين ماركتينگ دراين راه سخت كنار شماست حتما براي مشاوره رايگان با دپارتمان توليد محتواي نوين ماركتينگ تماس بگيريد.

استراتژي توليد محتوا

چه زماني به روز رساني استراتژي محتوا را در دستور كار قرار دهيم؟

من به شخصه به هيچ يك از توليد كنندگان محتوا تغيير مداوم روش كاري را توصيه نمي‌كنم. در واقع، من به شدت به توليد محتواي آرام، پايدار و مناسب اعتقاد دارم.

به عبارتي ديگر، بسيار مهم است كه بدانيد چه وقت، زمان انتخاب چيزهاي جديد فرا مي‌رسد. پس اگر مي خواهيد بدانيداستراتژيست محتوا كيست و چه وظايفي دارد، مي توانيد به مقاله‌ي ديگري از نوين ماركتينگ كه در اين راستا براي شما آورده شده است مراجعه نماييد.

برخي از عوامل خارجي مهمي كه ممكن است بر راهبرد شما اثر گذار باشند عبارتند از:

  • بازار هدف شما تغيير كرده اما محتواي شما هنوز با خوانندگان و بينندگان اصلي هم‌خواني ندارد.
  • نيروهاي خارجي موجود در بازار، نيازها و علايق مخاطبان هدف شما را تغيير داده است.
  • محبوبيت كانال‌هاي توزيع شما دچار نوسان شده و شيوه‌ي استفاده محتوا توسط مخاطبين شما در حال تغيير است.
  • شما نيازمند تحولي هستيد كه شما را از رقيبي كه به تازگي به دنبال جذب مخاطبان شماست، متمايز كند.

اين‌ها فقط چند مورد از عواملي هستند كه مي‌توانند كارايي محتواي شما را دستخوش تغيير كنند. سؤال اساسي اين است كه چگونه مي‌فهميد كه يك يا چند مورد از عوامل فوق بر كار شما تأثير منفي دارد؟

استراتژي توليد محتوا

داده‌ها دروغ نمي‌گويند

اگر شاخص‌هاي شما در حال كاهش است، شما با نشانه‌اي واضح براي بررسي استراتژي بازاريابي محتوايي خود مواجه هستيد.

جوانا گابروو، استراتژيست محتوا اسكاي‌ورد، مثالي از اين مورد كه براي يكي از مشتريانش روي داده، بيان مي‌كند: يكي از مشتريان او متوجه مي‌شود كه مخاطبان مورد نظر كسب و كارش، به شيوه‌ي مورد نظر با محتواي منتشر شده تعامل نمي‌كنند. بر اساس بررسي جونا، وبلاگ اين مشتري «بسيار شخصي بوده و فقط كسب و كارهاي كوچك را هدف قرار داده است».

بنا بر نتايج حاصل از تجزيه و تحليل‌ها، جونا در مي‌يابد كه مخاطبان اين مشتري بيشتر جذب موضوعات «امن» منتشر شده مي‌شوند، موضوعاتي كه شركت اعتبار زيادي در آن‌ها دارد. در نتيجه، آن‌ها تصميم مي‌گيرند كه دسته بندي خود را روي سه موضوع امن ديگر كه با خط توليد محصولاتشان همخواني دارد، متمركز كنند. او در اينباره تشريح مي‌كند كه: «اساساً ما رويكرد را گسترده‌تر آغاز كرديم و پس از آن فهميديم كه هر چه رويكرد محدودتر باشد، مؤثرتر است».

جونا مؤكداً توصيه مي‌كند كه وقتي متوجه مي‌شويد كه تغيير  استراتژي توليد محتوا لازم است، « نگاهي جامع به شيوه‌ي رساندن پيام‌هايتان و چگونگي تعامل مخاطبانتان با آن‌ها داشته باشيد». او توصيه مي‌كند كه «به دنبال يافتن چرايي و چگونگي كار باشيد و پس از آن راهبرد خود را تغيير دهيد. چه محتوايي بايد توليد شود، چه موضوعاتي منتشر شوند و چگونه محتواي خود را منتشر كنيد».

البته چند روند نسبتاً كم اهميت‌تر ديگر نيز وجود دارد كه بايد در نظر بگيريد.

استراتژي توليد محتوا

شاخص‌هاي شما ثابت هستند

يكي ديگر از نشانه‌هاي نياز به تغيير و به روز رساني راهبرد محتوايي شما، مشاهده‌ي ثبات شاخص‌ها در بازه‌هاي دراز مدت، مثلاً سه تا شش ماهه، است.

به عنوان مثال Piktochart را در نظر بگيريد. سال 2015 و زماني كه من به گروه آن‌ها پيوستم، ترافيك وبلاگ آن‌ها حدود 50000 بازديد صفحه در ماه بود. رقمي كه البته چندان كم هم نبود! مشكل اصلي اين بود كه هرچند مطالب وبلاگ و به روز رساني‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي با روندي پايدار ادامه پيدا مي‌كرد اما ترافيك سايت تغييري از خود نشان نمي‌داد و در همان سطح باقي مانده بود.

به عبارت ديگر هرچه سوخت به باك ريخته مي‌شد، موشك شليك نمي‌شد! ما نياز به تغييري در استراتژي توليد محتوا داشتيم كه روندمان بهبود يابد.

استراتژي توليد محتوا

رشد داشته‌ايد اما روندش ثابت بوده

زماني كه به دنبال يافتن مخاطبان بيشتر هستيد، رشد ثابت همواره چيز خوبي است. اگرچه اكثر شركت‌هاي موفق به دنبال رشد جهشي هستند. اگر نمودارهاي شما آهسته ولي پيوسته رشد را نشان مي‌دهند، شما مسيري درست را طي مي‌كنيد، هرچند شانس رشد بيشتر همواره براي شما وجود دارد.

چه زماني تصميم مي‌گيريد كه به سطح بالاتر برويد و فرمولي كه جواب داده را تغيير دهيد؟ چقدر براي تجربه‌ي چيزهاي جديد، بدون در نظر گرفتن تغيير در جلب مشتري و درآمد هزينه مي‌كنيد؟

مدير بخش بازاريابي شركت Buffer، كيون لي تشريح مي‌كند كه «هر وقت كه شما چيزي را در دست داريد كه جواب مي‌دهد، خطر استفاده از چيزي جديد كه ممكن است جوابگو نباشد وجود دارد، چيزي كه كاربران دوست نداشته باشند. درباره‌ي بهترين كانال‌هاي بازاريابي خود فكر كنيد. آخرين باري كه از آن‌ها استفاده كرده‌ايد چه زماني بوده است؟»

از بدو شروع به كار شركت، وبلاگ شركت Buffer همواره اساس راهبردهاي آن‌ها بوده است. با اينكه آن‌ها در روزهاي ابتدايي كار رشدي خيره كننده و جهشي را تجربه كردند، اما روند رشد آن‌ها در ادامه كاهش يافت، ولي توسعه‌ي كار هرگز متوقف نشد. آن‌ها با استفاده از داده‌ها و زمينه‌هاي مختلف مشكلات را رفع كرده و به آمار 1.3 ميليون بازديد در ماه دست يافتند.

زماني كه جنبه‌هايي خاص، نتايج مثبت ثابتي را به ارمغان مي‌آورند، سؤال بعدي اين است كه: چطور تصميم بگيريم كه كدام عنصر در راهبرد محتوايي نياز به تغيير دارد؟

به روز رساني استراتژي توليد محتوا

هنگامي كه از فرا رسيدن زمان تغيير برنامه‌ي بازاريابي محتوايي خود مطمئن شديد، براي استفاده از استراتژي توليد محتواي جديد كه ثمربخش خواهند بود آماده هستيد.

برنامه‌اي داده‌ساز طرح ريزي كنيد

بازاريابي محتوايي موفق در اعداد و ارقام مشخص مي‌شود. در حال حاضر شما استراتژي بازاريابي محتوايي پايداري داريد. همچنين با نگاهي به روش‌هايي كه در گذشته جواب داده است، مي‌توانيد برنامه‌اي را طرح ريزي كنيد كه براي آينده ثمربخش باشد.

زمينه‌هاي كليدي تغيير استراتژي توليد محتوا را بررسي كنيد مانند تجزيه و تحليل كلمات كليدي هدف، نوع محتوا، دسته‌هاي موضوعي و كانال‌هاي انتشار.

مثل هميشه، بسيار مهم است كه رويكردي جامع داشته باشيد و شاخص‌هايي نظير حجم، تعامل، جذب مشتري و نرخ تبديل موفق را بررسي كنيد. براي مثال، فرض مي‌كنيم محتواي شما ترافيك و تعامل بالايي را به دست مي‌آورد، اما اگر مخاطبان هدف تغيير كنند، اين موارد دليلي كافي براي فروش و كسب درآمد نيست.

آماده بودن ذهن شما براي استفاده از ايده‌هاي جديد براي اعمال در فرآيند و تضمين موفقيت حياتي است. ممكن است از ديدن اينكه كدام كلمات كليدي بيشترين نرخ تبديل را داشته‌اند يا آگاهي از تعداد خريداراني كه از يك نوع محتواي خاص كسب كرده‌ايد، شگفت زده بشويد. در نتيجه وقتي داده‌ها به شما زمينه‌ها و روش‌هاي كسب درآمد را نشان مي‌دهند، بايد براي بهبود آن‌ها تلاش كنيد.

همه چيز را تغيير ندهيد

بسيار مهم است كه همه‌ آنچه را كه در طول اين مدت ساخته‌ايد كنار نگذاريد. حتي مواردي كه به طور دائم نتايج خوبي نداشته‌اند نيز بايد در كار شما جايگاهي داشته باشند. مثلاً ممكن است يك دسته‌ي موضوعي شما نسبت به ساير دسته‌ها موفق‌تر باشد. در اين حالت بايستي اين دسته را با سرعت فعلي خود پوشش دهيد و موضوعات با محبوبيت كمتر را 50 تا 75 درصد كمتر پوشش دهيد.

شما نبايد هيچ يك از موضوعات خود را فراموش كنيد زيرا خطر از دست دادن مخاطبان خاص آن موضوعات وجود دارد، مخاطباني كه به سختي جذب شده‌اند. به علاوه، موتورهاي جستجو ارزش محتواي معمولي منتشر شده را درك مي‌كنند، اين موضوع هم به خودي خود انگيزه‌اي براي سئو است، البته در صورتي كه بخواهيد رتبه‌ي به دست آمده براي كلمات كليدي موضوعات با محبوبيت كمتر را حفظ كنيد.

اين مورد براي انواع محتوا و كانال‌هاي انتشار نيز صادق است. نبايد به اين دليل كه كارايي يك ويدئو يا محتواي شما در يك شبكه اجتماعي نامناسب بوده، از آن پلتفرم دست بكشيد. به جاي آن مي‌توانيد ميزان كار خود در آن شبكه را كاهش دهيد و يا رويكرد توليد محتواي خود را در آن زمينه‌ي خاص تغيير دهيد.

استراتژي توليد محتوا

با هدف گذاري مجدد و همكاري، هوشمندانه كار كنيد

به روز رساني استراتژي توليد محتوا فقط براي محتواي جديد قابل استفاده نيست. به جاي شروع از ابتدا، شما مي‌خواهيد كه محتوا را به روشي نو به دست مخاطبان برسانيد. تا به اينجا شما تعداد زيادي محتواي عالي داريد. مرحله‌ي بعدي اين است كه با داشتن آن‌ها، چگونه پيش برويد.

با هدف گذاري مجدد محتواهايي كه بهترين كارايي را داشته‌اند، مي‌توانيد كانال‌هاي بازاريابي جديد را آزمايش كرده و به مخاطبان بيشتري دست يابند. اين روش استراتژي كم خطرتري است زيرا محتواي شما همين حالا هم كارايي خود را با مخاطباني كه جذب كرده، ثابت كرده است.

به عنوان مثال، اگر يكي از كتاب‌هاي الكترونيك شما مخاطبان بسياري را به خود جذب كرده است، انتشار مجموعه‌ي فصل به فصل آن از طريق اسلايد در Slideshare، با لينك به صفحه‌ي كتاب الكترونيك در اسلايد آخر هر يك از فصول را در نظر بگيريد. شما با كمك Slideshare، براي مطلبي كه پيش از اين منتشر كرده‌ايد، به گروه جديدي از مخاطبان دست خواهيد يافت. اين تلاشي هوشمندانه براي جذب درآمد بالقوه است.

به روشي مشابه، مي‌توانيد همكاري با ساير شركت‌ها يا انتشارات‌هايي كه از محتواي توليدي كسب درآمد مي‌كنند را در نظر بگيريد. به عنوان مثال، همكاري محتوايي ميان Fitbit و Men’s Health به نويسندگي كريس كارتر (بازيكن سابق فوتبال امريكايي) براي ورزش حرفه‌اي سنگين همزمان با ثبت تعداد گام‌ها و ضربان قلب انجام شده است كه نتايج بسيار خوبي به همراه داشته است.

بسته به نوع همكاري، ممكن است سطح كنترل شما بر خلاقيت كار كاهش يابد اما هزينه براي يك همكاري راهبردي بابرنامه، مخاطبان جديدي را به ارمغان مي‌آورد كه توسط همكار شما انگيزش و جذب شده‌اند.

موضوعات جديد را تجربه كنيد

تا به اينجا من اساساً همه‌ي چيزهايي كه براي كار به آن نياز داريد و زمينه‌هايي كه تلاش‌هاي شما براي تغيير استراتژي توليد محتوا بايد به آن معطوف شود را گفته‌ام. اما يك مورد مهم وجود دارد. اگر روند كاهشي شما همچنان ادامه دارد، بايستي محدود كردن تمركز خود را متوقف كنيد؛ چراكه راهبردي محتوايي شما غير منعطف است و با تغييرات بازار همخواني ندارد.

به همين دليل بسيار مهم است كه همواره به دنبال فرصت‌هاي جديد باشيد. اين مورد به اين معني است كه به دنبال جذب نظر گروه جمعيتي جديدي باشيد، كانال‌هاي مختلف را امتحان كنيد، دسته‌هاي جديد را بررسي كنيد و ظرفيت فروش خود را افزايش دهيد. كاهش منابع مورد استفاده براي موضوعات، انواع محتوا و كانال‌هاي انتشار ناكارآمد مي‌تواند فضايي براي آزمون موارد جديد را فراهم كند.

هيچ يك از اين موارد، تيري در تاريكي نيست، بلكه روشي براي جمع آوري داده است. به روش‌هايي كه براي رقبا جواب داده و يا كارزارهايي كه در كانال كاري شما موفق بوده‌اند نگاه كنيد و از آن‌ها براي بهبود وضعيت خود ايده بگيريد.

به روز رساني استراتژي محتوا هيچگاه آسان نيست. اما فعالان بازار همواره بايد براي آن آماده باشند و هنگامي كه زمان آن فرا مي‌رسد تصميم بگيرند. حتي اگر انجام ندادن آن آسان‌تر باشد! بالاخره دنياي محتوا همواره در حال تغيير است و چيزي كه امروز جواب مي‌دهد شايد فردا جواب ندهد.


برچسب: توليد محتوا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۸:۳۶ توسط:mehdi موضوع: